4 maj - Barndag: Cindy (Max) Frostick, Kelly, Emma Moreno

Fredag

 

Idag vaknade jag kvart över 8, men fick inte upp förräns halv 9. Kollade mailen och gjorde gröt och slängde på mig rena bekväma kläder och gick till puben 8.50. Väntade på Cindy, Max och Leo i ungefär fem minuter bara, sedan körde vi Leo till playgroup och när vi kom hem lekte jag med Max i några timmar.

Vi lekte med tågbanan och en rolig grej som vi byggde upp och när man stoppade i små kulor, så åkte dem igenom. Jag skulle nog bäst beskriva det som en riktigt häftig ruschkana på ett äventyrspalats!

Vi gick ut på en promenad också i en halvtimme ungefär, men Max ville INTE sitta i barnvagnen (pushchair), utan ville gå eller att jag skulle bära honom (speciellt i uppförsbackarna så klart! Det var lugnt för mig, det var bara jobbigt att styra vagnen samtidigt...

 

Cindy körde hem mig vid 12 och då tog jag en till titt på mailen och hade redan fått svar från Lillian och allt ser jättebra ut!!! Tänker ändå på Kelly också, men jag tror att dels tre barn kan bli mycket, men för att vara ärlig, så är det speciellt hennes barn som kan bli lite mycket.. Pojkarna gillar inte mig så mycket, mindre lyssnar de på mig i alla fall och Anna är jättesvår att leka och hålla då hon gråter så fort som släpper mamma. Det är inte bara mig asså, utan hon vill alltid vara med mamma!

 

Jag åt två mackor med sylt på faktiskt + lite ärtor och majs, så att jag skulle stå mig. 12.30 åkte jag till Kelly och Juliet var där med hela skaran. Jag tvättade, hängde upp tvätt och städade i garderoberna (ALLA) och dammsög hela huset och moppade i köket! Jag sa att jag skulle stanna till 16.30, men hade bara köket kvar och det var så klibbigt, så tänkte att eftersom Kelly för det första ändå adderade på £5 för att vara snäll, så stannade jag en extra timme för att vara snäll.

 

Ännu en gång, så kunde jag inte låsa dörren och jag vet inte varför det inte går. Inte bakdörren heller... :S Måste kolla med Kelly nästa gång jag är där!

 

Jag gjorde grönsakssoppa med en rostad macka till och kvart över 7 åkte jag till Emma för att vara barnvakt! Mötte Carlos föräldrar där med som de gick ut och åt med.

Jag såg 'New Teen mom 2', samt 16 year and pregnant och det fick mig att tänka igenom massa saker! Ah, det ÄR jobbigt med barn, MEN så underbart ändå ju! Det är så himla häftigt att två människor kan skapa ett liv så där!!! Åt två mackor, lite nötter, två frukter och mina morötter. Jag var sugen på nåt hela tiden, trots att jag egentligen var mätt! Drack två koppar te också, men hade samma tepåse då det gröna tet började ta slut.

Jeremy smsade och sa att han var excited about tomorrow! :) Så det kändes ju skönt att höra! ;)

 

De kom hem halv 11, så det blev 3 timmar och £18 rikare. £5 i timmen, men hon lade nog till 3 för bensin, eller att det var så sent, men hur som helst är det bra! :) Egentligen, så gör jag ju ingenting.. Kollade ju bara på TV och hade roligare än om jag var hemma! Hade hon bott här vid mig, så hade jag nog inte ens tagit betalt, utan gjort henne en tjänst! Men jag skall göra det en kväll! :) Eller bara gå dit och leka med barnen också en vanlig dag! För att jag gillar dem så klart! :)

 

Emma och Louise skrev två fina referenser till Lillian med om mig och det gjorde mig så glad! ^^)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0