12 maj - Fågelskrämmor, Ellie/Rosie/Tony au pair?

Lördag

 

Idag vaknade jag 10.30, tog en dusch och åt gröt och stack till coldharbour för att göra fågelskrämmor med barnen. Jag kom ungefär 11.10 och möttes av Tony som faktiskt kom sadmtidigt.

Mad frågade mig om jag hade kamera på mobilen, så jag gick ut i bilen för att hämta den i väskan och då kom Ellie (Rosies mamma) fram till mig och frågade om jag vad tjejen som sökte en Au Pair-familj. Det var jag, så vi bestämde att vi skulle byta nummer lite senare!

 

Vi gjorde fågelskrämmor, först band vi ihop två pinnar till ett kors, sedan klädde vi på dem kläder och fyllde dem med hö. Huvud gjorde de av påsar med hö innuti och sa att de kunde göra ett ansikte av någon tygbit hemma och sötta över med en hatt och scarf sedan! Sälv tyckte jag väl att man kunde kommit på en bättre grej till ett huvud! Varför inte bara binda höet med tråd...? Hur som helst, så efter fågelskrämmorna, så fixade jag i ordning stolar och bord till morgondagens söndagsskola och sedan följde jag efter Ellie hem för att kika på hur de bodde och så!

 

Hennes föräldrar var där och de hade även tre hundar. Ellie hade några hästar med och det var väl mest därför som de behövde mig, för hon behöver vara mycket med hästarna och lämnar då Rosie själv i hemmet och då blir det ofta väldigt stökigt!!! Rosie är en väldigt sprallig tjej!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0