4 mars - Abinger Kids church

Söndag

 

Vaknade först vid 7 idag och mådde dåligt och var torr i munnen för att jag hade sovit med öppen mun. Tänkte smsa Tony och säga att jag kanske inte kommer idag, för jag är sjuk, men tänkte att om jag ville iväg senare, så klart jag måste jobba!

När jag sedan vaknade vid 10, så kände jag mig lite bättre, men ändå var näsan inte bra! Jag tog en tablett och klädde på mig svart och bröt av det med min senapsgula nya fina kavaj! ;) Jag gjorde lite havregrynsgröt, samt varm vatten med en citronbit i för halsen. Hann bara äta tre teskedar och dricka en halv kopp, sedan blev det att springa till kyrkan! :) Jag kom dit några minuter innan det började och jag satt med Sallys mamma Rose-Mary. Efteråt, så frågade Liz om jag skulle kunna kunna anmäla mig till en välgörenhetsgrej för att samla in pengar till kyrkan genom att vara barnvakt. Självklart sa jag då, så det skulle bli i Maj, juni någon gång.

 

Under gudstjänsten, så gick jag bak med Kate (Tony kom fram till mig och frågade om jag kunde ta med Kate bak för söndagsskola). Nu blev jag nästan lite sur, för för ett tag sedan, så förberedde jag för det, men då kom det ju inga barn, men nu så säger han 5 minuter innan. Det stör mig redigt mycket och jag skall nog säga detta till Helen! Jag löste det ändå, jag läste Hannah's prayer ur en barnbibel som jag hittade i skåpet och så skrev vi 'tack för tak över huvudet, tack för en stor säng, tack för min familj och vänner', osv och målade. Det var ett papper med 4 rutor och ett tak, så det såg ut som ett hus med fyra rum, så vi skrev tack-saker i varje ruta och så målade vi runt om..

 

Jane Newberry var där och sjöng i kören och hon gav mig en låda med saker som vi skulle använda på Måndag i sånggruppen. Jag stannade inte på kaffe, eftersom jag mådde så dåligt. Det spöregnade när jag gick ut från kyrkan..

 

När jag kom hem satt jag lite vid datorn och tog en kopp grönt te med citron och åt sista av havregrynsgröten från mrogonen. Kl 1-2 tog jag ett skönt varmt bad och läste samtidigt i boken (Why men love bitches) och fick listat massa bra saker som de vill att en kvinna skall vara/inte vara. Kortfattat: Vara snäll, ha självrespekt och ge mannen tid för sig själv också! Snackade lite med Catha på facebook också, FAN ATT MIN MICK PAJAT!!! Den gick ju sönder i fredags när jag snackade med Carro på Skype och tog datorn till badrummet, för jag skulle fixa mig till London! :/


Hur som helst.. Jag värmde potatismos, ärtor och majs och kläckte två ägg på det och stoppade i micron och tog lite extra vitlökskrydda och peppar för att skynda på min förfriskelse.. Jag kollade upp lite farliga djur i Australien på youtube och blev nästan lite rädd! Spindlar och ormar var tydligen bara att vara orolig över inne i landet och inte i Melbourne som är en storstad, men jag tänker på djuren vid havet...! Farliga maneter och så... 500 som dör varje år stod det! :O

 

Somnade några timmar och såg sedan på filmen Richie Rich. Den var faktiskt ganska bra, handlade om en superrik kille (Kevin från ensam hemma 1&2) som bara ville ha normala vänner.

 

Blev även lite film: Wicker Park på TV. Såg inte hela, men små delar! Den var faktiskt bättre nu än första gången jag såg den! Älskar sista låten i filmen! Nobody said it was easy med Coldplay!

 

Sedan diskade jag och vid 11 gjorde jag kyckling i ugnen (större bitar än normalt, för de blev saftigare då), ris och kokade morötter och ärtor till det. Det blev fyra matlådor också! :) Efter maten tog jag en skön dusch och frös in matlådorna! Mådde mycket bättre på kvällen, även om det fortfarande var svårt med näsan..! Kletade lite mer tigerbalsam under näsan och på halsmandlarna, borstade tänderna och hoppade i säng med en flaska iskallt vatten och snackade lite med Patrik Thunberg på fb.

Jag var inte ens trött kvart över två, men halv vände jag mig om för att försöka sova ändå! Blivit mycket snytningar idag, stackars näsan! Min hy å andra sidan är på bättringsvägen! Den flaskan jag fick av Veronika Leitmanová är verkligen BRA!!!

 

Jag funderar på att springa loppet 'Race for Life'! Hoppas att någon villl springa med mig! Kostar ca £15 för att springa 5km och det går till cancerforskning eller behandling tror jag. Cancerfonden i Storbritannien i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0