24 mars - homeday! ;)

Lördag

 

Åh, skönt att vakna upp av mig själv! Kl 9 piggnade jag till och kollade mailen, men inget nytt från varken Australien, Louise, mamma eller någon annan. Tog e dusch istället och kollade på tv:'take me out'. 20 singeltjejer som vecka efter vecka försöker hitta en date. En singelkille kommer in och berättar lite om sig själv och gör ett test och tillslut väljer han en tjej av dem som fortfarande har sitt ljus tänt för honom.. Det var ganskaunderhållande faktiskt.

 

Graderna ute låg på 17 fram till 2 på eftermiddagen och jag hade så ont i magen av mensen, så stoppade i mig mat hela morgonen med två portioner havregrynsgröt, brazilnötter, samt en påse pop-popcorn med russin..

 

Lunch blev kl 2 - majs, ärtor och ägg i micron som jag har ätit den senaste månaden, eller längre? Hur som helst, så kastade jag i mig det och gick ut i det fina 19 gradiga vädret med min favoritbok! ;) Jag har läst 3/4 av boken och vill inte att det skall ta slut! Läste häromdagen att en bitch skulle tacka och ta emot om mannen ville betala. Jag har ju aldrig varit sån bara, men blir det en nästa gång, så kan jag ju tacka. Dock skulle jag kunnat gjort det ändå om det blir en andra gång, eftersom jag tog första gången! ;) Vi får se.. Jag har inga stora förhoppningar om Jeremy, faktum är att det faktiskt skulle vara gött om det inte blev något seriöst då jag verkligen vill till Australien!!!

 

Men ah, det är SVÅRT!!! Jag skall ju tillbaka till Sverige några veckor i juli, men det skulle vara najs att skaffa eget också! Jag kollade lite på bäddsoffor igår på blocket och det finns fina billiga. Jag har ju alltid velat ha en bäddsoffa och jag menar, det är ju perfekt när man har folk som sover över, men att också ha en soffa i vardagsrummet så att man kan mysa ner sig, ligga eller sitta med en vän brevid!

 

Tillbaka till bokenoch vädret.. Jag gick ut och satte mig, men jag läste ingenting, utan pysslade och förberedde inför Messy Church istället! Gjorde mallar, exempel och fixade materialen som behövdes till varje pyssel! Hade datorn precis innanför dörröppningen med Lars Winnerbäck musik till!

 

Gick in strax efter fem, för då försvann solen från framsidan. Tog fram kycklingen ur frysen, gick på toa och tänkte att jag skulle ju kunna göra av med lite kalorier på gymmet idag! Behöver även köpa mer morötter och så, så kan passa på att göra det också! Jag kände mig pigg av solen, men borde kanske druckit lite mer än jag gjort idag! Lättare att dricka på gymmet!

Gjorde lite spaghettisoppa och sminkade mig lite somrigt bara för att se lite fräschare ut och så bytte jag om. Eftersom jag vart lite svullen idag på grund av mensen, så blev det tisha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0