23 mars - Kelly, Hallam

Fredag

 

Vaknade kl 5 imorse och såg att jag somnat med datorn på. Oops.. Stängde av, gick på toa och somnade om igen. Vaknade sedan ganska utvilad vid 8, men tänkte att ne, jag behöver inte gå upp nu, så somnade om igen till strax efter 9.

 

Tittade lite på Judge Judy och kollade mailen. Jag hade fått ett mail på Au Pairworld av en familj (Susan som är ensamstående till Connor 4 och Ethan 2) och de vill att jag skall komma i Juli/Augusti!

 

Jag smsade Kelly halv 10 och frågade om hon ville att jag skulle komma och hjälpa henne lite idag och hon svarade kvart över 10 och sa ja gärna! Så strax innan 11 cyklade jag dit.

 

Kelly satt i lekrummet och matade Anna, så jag satte igång med arbetet. Bäddade den ena extrasängen på övervåningen, strök skjortor, tvättade, vek och hängde upp tvätt. Tömde alla tvättkorgarna som vanligt i barnens och föräldrarnas rum och fick mycket gjort idag asså! Hämtade även lite log till brasan! (ved asså).

Var där från 11 och 3,5 timmar framåt, sedan cyklade jag hem.

 

Blev ärtor, majs och ägg i micron till lunch (mums) och en Actimel shot. Ah, det innehåller ju laktos, men jag tror att den ändå gör bättre för mig eftersom det är bra baktetier för magen och så. Ger lite extra kalcium och protein med som jag behöver!

20 i 3 cyklade jag till louise och bytte cykel. Tog ett äpple och åkte till skolan för att hämta upp Jemimah och Madeleine. Isabelle (Izzy) Fountain (Charlie och Romilys storasyster). Vi lekte på skolgården/gräset i en timme först och sedan tog jag tjejerna på cyklarna (satte Izzy på sadeln och ledde cykeln hem med Madeleine i sitsen bakom). Det var ganska tungt faktiskt, speciellt för min högra arm som Isabelle höll sig i, men jag tänkte att det är bra träning! ;)

När vi kom hem gjorde jag en macka och skar upp en banan till dem som de åt ute i solen. Det var 20 grader varmt idag, så jag hade min nya brunsvarta tunna sommarklänning med svarta cykeltights under, eftersom den är lite transparent. Petey kom hem strax efter 4 och Louise halv 5.

Egentligen skulle jag bara stanna till 5, så jag lämnade fönstrerna öppna i huset, men hon frågade om jag kunde stanna till 9, för hon skulle på den där fasion showen (med välgörenhet till skolan/dagiset tror jag det var som Jayne hjälp att fixa med) och jag hade ju inget speciellt för mig ändå, så jag svarade självklart ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0