8 juni - FÖDELSEDAGSFIRANDE JJ's Reigate!

Fredag

 

Jag vaknade vid 9 av att Lucy Roberts ringde och frågade om jag kunde vara barnvakt imorgon kväll. Jag svarade ja, så det blir 7.30-11.30. Inte kanske det roligaste att vara barnvakt på sin födelsedag, MEN jag skall ju ändå ut ikväll, så det är inte hela världen! :)

 

Jag började fixa mig vid 2 och tog det lugnt och diskade och städade köket hemma och tog det lugnt. Snackade med Johan Torrox och Patrik Thunberg och så på fb under dagen. Jag provade självklart massor med outfits, men bestämde mig sedan för min svarta ''balklänning'' och hade så klar tmin 21-års krona som jagköpte med Nadia här om dagen.


Melissa kom vid 7 och hämtade mig och gav mig rosaröda rosor och två små paket (finare chokladtäckta rispuffar och ...?, samt ett födelsedagskort. Det var från henne och Nicola.


Vi åkte till Dorking, till en pub som heter Red och den var jättemysig! Jag önskar jag hade vetat om den när Camilla var här typ, men anyways.. Där träffade jag Rowan (Melissas typ kille, fast de är inte tillsammans än) och hans kompis (som Nicola hade vart tillsammans med i 2 år). Nicola gillar inte Rowan, för saker som han gör tyvärr.. Han är vän med Jeremy på Facebook, which doesn't surprise me actually.. Han är typ 30år, men de har en del lika intressen..

I alla fall, så tog vi ett glas vitt där och snackade i ungefär 45 min, en timme och sedan gick vi till The Kings Arms, för Nicola bor där och tog en öl. Jag bjöd dem från där och sen hela kvällen fram, då jag hade bokat ett bord igår på JJ Whispers i Reigate som vi åkte till senare. I alla fall, så var Linnéa Kastemyr och Karin Madsen (det vå Au Pairerna från Guildford) där och de gav mig Maltesers, ett jättefint armband med vitapärlor och en guldrosett på som jag hade påmig på kvällen, samt två små clips hårspännen med svarta blommor. Tusen tack, det var jättenajs! Tyvärr, så varvi bara där i ungefär 40 minuter. Melissa satt med oss några minuter i början, men sedangick hon upp till Nicola och de rökte och tog en drink i nästan en halvtimme och kom sedan ner de sista 10 minutrarna. Vi gick sen på toaletten och 21.20 sa vi hejdå till Linnea och Karin och sprang i högklackat till Dorking Deepdene stationen. Vi kom dit 12 minuter senare, men tåget var 6 minuter sent, så jag bjöd på cigg och blossade lite.

 

Vi mötte Nadia Lammouz på tåget och kom till JJ's vid 22. Det var ganska dött, men vi blev ledda till vårat bort där detstod ''Reserved Isabelle Alexandersson'', så vi satte oss ner och startade med att välja vad vi ville ha. Jag hade redan betalat £50 i förväg, men adderade på £125 för drinkar för hela kvällen, vilket jag betalade. 6 Mojitossom vi tog i början (fast jag tog de två sista lite senare på kvällen), en champagneflaska somjag hade beställt in vid 12-slaget, samt en vodkaflaska som vi fick in vid halv 1 med en kanna av coca cola, så att vi kunde välja om vi ville ha ''drink'' eller shotta. Det var riktigt najs att ha det så faktiskt! Okej, nästan 2000 spänn totalt för kvällen, vilket inte hade varit mycket om vi hade delat på det, men Nicola hade knappt pengar och Melissa hade blivit bestulen på £4000, var något fraud på hennes konto och Nadia hade varken mycket pengar, eller tid att spendera, men vi hade askul ändå! Jag gillar att spendera pengar på folk jag gillar, men jag skall köpa en Iphone innan jag drar från England, eftersom min svenska telefon är trasig och jag skall lämna tillbaka både min engelska telefon och simkortet, så efter attIphonenär betald, så kommer även jag vara pank. I alla fall, så är 21 en stor grej i England, för det var då man fick nyckeln förr i tiden och de firar det som vi firar 20 i Sverige. Honestly, så förstår jag inte alls varför 21 är en sån stor sak, för vid 17 kan du ta körkort och vid 18 kan du köpa alkohol och gå in på vissa klubbar, det enda med attman blir äldre är kanske att man kan gå in på fler klubbar då, men så är det ju överallt i världen ju äldre man blir.. I alla fall, så firade jag den som de gör här.

Vi dansade massor och skrattade och hade roligt och jag blev faktiskt väldigt full, men det var skönt att för en gångs skull inte bry mig om alla andra, utan att jag bara fick njuta och ha roligt! Inte vara en mamma som tar hand om alla andra fulla som jag alltid gör! (Även med de jag inte känner ju...!)

 

Nicola gick hem vid halv 2 och klubben stängde 2, men jag drack vodka till sista minuten! Jag gör aldrig så förut, utan brukar sluta dricka vid 12, 1 för jag vet att det inte är roligt att bli för full. Vi tog en Taxi till Dorking som Melissafaktiskt betalade för (ca £10) och sen åkte jag och Nadia hem till mig, som jag betalade för, vilket var £15. Jag skypeade med Adam Tassinari lite och vi somnade väl vid 4...

Jag gillar verkligen Nadia, vi kommer asbra överrens och gör roliga saker och vi kan verkligen prata om ALLT och är otroligt lika. Okej, hon gillar gingers och jag gillar mörka, men viär ändå lika i att hon MÅSTE INTE ha en ginger och jag MÅSTE INTE ha en mörk! Bara det att vi föredrar det, utseendemässigt...

 

THANKS EVERYONE FOR A LOVELY NIGHT!

 

Jag hittade den här texten tidigare idag förresten. Not sure vem författaren är, men riktigt bra är den:

'Det var bättre förr'

"Jag skulle betala på mataffären nyligen och den unga kassörskan föreslog att
jag skulle ta med mina egna kassar eftersom plastpåsar inte är bra för
miljön.

Jag bad om ursäkt och förklarade att vi inte hade det här miljötänket i våra
dagar. Kassörskan svarade att det är problemet. "Er generation brydde sig
inte tillräckligt för att bevara miljön till kommande generationer."
Hon hade förstås rätt i en sak - vår generation hade inte miljötänket på
"vår tid"

Men vad hade vi i vår tid? Efter långt funderande och sökande djupt i min
egen själ insåg vad vi hade..

Då hade vi mjölkflaskor som vi lämnade tillbaka, läskflaskor som vi pantade.
Butiken skickade tillbaka dem till tillverkaren, som tvättade dem och
återanvände. Så de var verkligen återanvända flera gånger. Men vi hade inte
miljötänk.

Vi gick i trappor för vi hade inte hiss eller rulltrappor i alla
affärer, skolor och företagsbyggnader. Vi gick till affären för att handla
och vi tog inte bilen varje gång vi skulle förflytta oss några hundra meter.
Men kassörskan har rätt, vi hade inget miljötänk.

Då, tvättade vi blöjor för att det inte fanns engångsblöjor. Vi torkade våra
kläder på linor, inte i ett energiförbrukande monster. Sol och vindkraft
torkade våra kläder på vår tid.

Barnen ärvde kläder från sina syskon, inte alltid det senast märket. Men
kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då.

På den tiden hade vi en enda TV eller radio i hemmet, inte en i varje rum.
Tv:n hade en liten skärm ungefär som en näsduk - inte som halva Gotland.

I köket blandade, vispade vi alltid för hand, vi hade inte maskiner som
gjorde allt åt oss. När vi packade sköra saker i paket använde vi gamla
tidningar att skydda dem, vi hade inte bubbelplast eller styrénkuddar.

På den tiden startade vi aldrig en bensinslukande motor bara för att klippa
gräset, vi sköt gräsklipparen för hand. Vi motionerade genom att arbeta så
vi behövde inte gå till ett gym som använder elmaskiner såsom löpband,
trappmaskiner mm. Men kassörskan hade rätt, vi hade inte miljötänket då.

Vi drack vatten från kranen istället för att använda en plastmugg eller
flaska varje gång. Vi fyllde våra bläckpennor med bläck när de tog slut
istället för att köpa en ny. Vi ersatte rakblad i rakhyveln istället för att
kasta hela hyveln bara för att bladet är slött. Men vi hade inte miljötänket
då.

På den tiden åkte folk buss, barnen cyklade eller gick till skolan istället
för att göra föräldrarna till en taxirörelse (öppen 24 timmar) Vi hade ett
eluttag i varje rum istället för ett dussintal uttag i en förgrening. VI
behövde inte ha en datoriserad pryl som skickar datasignaler 2000 mil ut i
rymden för att hitta närmsta pizzeria.

Är det inte lite sorgligt hur dagens generation beklagar sig över hur
slösaktiga den äldre generationen var bara för att vi inte hade "miljötänk"?

Skicka vidare om du känner någon annan egenkär äldre person som behöver en
lektion i bevarandet av vår miljö av någon smarty-pants ungdom så dom också
kan skicka vidare....

För miljöns skull − skriv inte ut detta meddelande i onödan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0