5 juni - Guildford, Claire,

Tisdag

 

Vaknade ganska tidigt och tog en kopp varmt vatten med honung hos Karin. Sedan lade jag mig igen och vaknade någon timme senare av Kelly som ringde och frågade om jag kunde komma, men när jag berättade om vad som hade hänt, så sade hon bara att om jag ville, så kunde jag få komma och bo hos dem ett tag. Gu så snällt av henne, men jag sade att det är nog bäst om jag bor hemma!

 

När alla tjejor var vakna vid 1 typ, så lagade vi pannkakor till frukost! Jag och nadia åkte hem vid 3.

 

Jag stannade förbi Shere shopen, samt tankade på vägen hem! Köpte en yogurt, sopp-grönsaker och KitKat faktiskt.. Tog lite yogurt med havregryn och russin i och sedan åkte jag till Claire och snackade om jobbet!

 

Det blir ett jobb här, Au Pair på ca 25 timmar i veckan, £80 i veckan! :D En görgo familj, 15 min längre in i ingenstans, men det är inte så farligt! Hellre komma till den familjen faktiskt, än någon halvbra närmre! Eller, inte det att den i Sutton var halvbra, men när jag bor här, så kan jag jobba på dagiset en gång i veckan minst och få riktigt betalt för det och jag känner ju folk här nu, så det är lättare än att starta om på nytt ÄNNU en gång och de har pool dessutom! ;) Skönt på sommaren!

 

Dock har de två hundar, men de är inte farliga! En attackerade en av pojkarna i söndags dock, när han råkade kasta en frisbee i huvudet på hunden, så den blev väl rädd och bet pojken i huvudet. Han åkte till sjukhuset, men de gjorde inget. Idag är han fine och har bara två sår i huvudet som läker! De har haft hunden i 6 år, utan problem, så den skall inte bort, utan de skall få dit en hundtränare istället och träna upp hunden ännu bättre bara!

 

Den 6 åriga pojken älskar mig och den 4årige pojken (som blev biten) gillar inte någon förutom sin mamma och han gör motstånd mot alla.. Men antar att de flesta har någon slags fas så där nån gång...?

 

Mitt jobb är mest att vara deras lekkompis och städa upp lite på morgonen och typ slänga in tvätt och så. De har en städare tror jag och mamman gillar att laga mat, så där har jag tur!

Barnen äter som jag gjorde när jag började skolan... (INGENTING förutom pasta typ...) Inga såser eller konstiga grönsaker I maten. Däremot älskar de frukt och gurka (utan skal dock)...

Jag kommer nog hem till jul och så får jag se efter några veckor när jag jobbat där om jag stannar till sommaren, eller om det blir Austalien i januari..

 

Efter familjen Engelsma, så åkte jag till Helen Simkins på en kopp te och vi snackade om min framtid och vi gick igenom lappen som jag skrivit om hur året har varit och så. Strax innan 9 kom deras Tesco varor, så jag hjälpte dem att få in lådorna och så och då kröp det en gravid görstor spindel framför mig och jag fick panik! Ian Simkins slängde ut den i det fria! Jag som hatar spindlar och små äckliga kryp (speciellt gravida), skulle bara dödat den!!! Jag gick därefter hem och tog en skön varm dusch (för jag var görfrusen i det här kalla ruskiga regnvädret), bloggade, skrev mail till mamma och lade mig isängen halv 11 och somnade till Save the last dance!

 

Vägde mig senast idag, ligger på 77 nu, men vägde 84 för några månader sedan, men har förlorat betydligt mer centimetrar!

 

Väntar ivrigt på mitt brev från mamma och Vincent! :D

 

Nu när det är bestämt att jag SKALL bo här ett tag, så kommer jag att köpa en Iphone de närmsta dagarna, eftersom jag inte kommer ha NÅGON telefon efter den 19e juni!!! :(

 

Jag mådde bättre ikväll i alla fall i både huvud och hals efter alla koppar te och varmt vatten med honung! :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0