12 juni - Teater med dagis, Moreno, Kelly babysit, hittade bankkortet!!!

Tisdag

 

Idag vaknade jag vid 8 igen och gick till skolan och väntade på Claire, för jag skulle med dagiset och titta på 'The Tiger Who Came To Tea'-teatern i Guildford. Den var jättebra och min Jake Engelsma var lite rädd i början, vilket är förståeligt då den såg ganska verklig ut! Svansen viftade av sig självt!

Egentligen är ju jag hos Jane på tisdagar, men Lucy (med Lottie och Libby) ringde mig igår och frågade om jag ville följa med, eftersom de hade en extra biljett.

 

När vi kom tillbaka till Abinger, så gjorde jag lunch snabbt (tonfiskröra) och stack till Emma Moreno kl 1. Eve kom strax därefter med Emma och en sovandes Felix, men Eve var så trött, så hon ville mest titta på TV när hon kom hem. Jag försökte uppmuntra henne till att leka någon lek med mig, eller pyssla, så vi målade i 5 minuter, men hon orkade verkligen inte. Jag sa att vi kan vänta till Amla kommer hem istället då.

Alma kom vid 4 med hennes vän Tom (lilla Bobby's storebror) och då var jag, Felix och Eve i trädgården och gungade. Emma hade en görsnygg trädgårdsarbetare där hela dagen, så det var något roligt att titta på!

 

Vi hämtade ägg somhönorna hade lagt. Normalvis lägger de 2 påmorgonen och 2 vid lunch, men eftersom Tom skulle komma, så smög jag ner med ett egg från kylen, så att alla tre skulle få bära var sitt ägg! ;)

 

Jag tänkte åka till gymmet vid 6 när jag hade jobbat klart hos Emma, men då ringde Kelly och frågade om jag kunde vara barnvakt mellan 7-8, för hon och Joebehövde åka till Belmont för ett möte med Conrads plats där.

Conrad och myles var SÅ NAUGHTY och lyssnade inte alls på mig. Trots att jagläste tre sagor och gav dem varm mjölk på flaska, så hoppade de i sängar och lekte och sjöng och väckte baby Anna, så tillslut sade jag att vi går ner till lekrummet och de väljer ut sina absolut favorit leksaker - och de gjorde dem - och då sa jag 'Ni får inte tillbaka de här förräns ni uppförer igen och jag skall säga till era föräldrar att det gäller ände när jag inte är där'.


Det var dock inte bara en timme, utan de kom tillbaka vid 9 och jag fick £220 (£20 i dricks för min flexibilitet) kontant och åkte direkt hem och försökte leta efter mitt bankomatkort som jag tappat bort i fredags/lördags natt då jag firade mig själv. Jag trodde verkligen att någon hade stulit det, så gymmetfick vänta och jag gick hem och letade och letade, men hittade det inte, så tillslut ringde jag HALIFAX bank och de sa 'oj, tråkigt att du förlorat kortet, kan du säga banknumret'. När jag skulle ta jupp numret i min kalender, så trillar både mitt körkort och bakkortet ut! Åh, jag hatar när jag lägger saker på konstiga, ovanliga ställen när jag är full för att andrainte skall hitta dem, men i slutändan blir det ju att jag själv aldrig hittar dem... Så var det ju i nykroppa med och jag hittade kortet i en låda några dagar efter en en fest..

 

Jag blev självklart superglad och bara njöt resten av kvällen!

Somnade till Harry Potter vid 12.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0