9 jan - Meeting: berättade allt!, Ny nyckel, pyssel, gym freddie

Måndag

 

Vaknade och gick upp 12.30 när Tony smsade mig och sa att de var tillbaka nu, så jag kunde komma när som helst! Jag tog en tomat, en morot, klädde på mig, gjorde en förberedande julstjärna för att visa Mad hur man gjorde och så gick jag till dem!

Det tog en kvart innan vi kom igång, för de höll på med mail och annat..

 

 

De sa att för det var den veckan mellan jul å nyår så ville de nog bara kolla så jag inte hade druckkit något och att eftersom jag var så ung, så stannar de ofta folk och under den veckan var det många poliser ute med. Ddessutom skulle Tony nog hört något vid det laget isåfall eftersom bilen stod på honom, så han sa att det var nog lugnt!

Jag sa att jag ville berätta det tidigare, men inte eftersom hela hans familj var där då.. Så sa han, men oj, har du gått och tänkt på detta så länge då?

 

 

 

 

Allt går och är jättebra. Speciellt efter nyår då jag har träffat tre aupairer i de närliggande städerna! :) På måndag far jag till Wales för volontärkursen då jag får träffa alla de andra volontärerna som är med i Time For God!

Under de här 4 månaderna har jag lärt mig så himla mycket!! Jag har bloggat nästan varje dag för att kunna titta tillbaka på mitt år sedan och jag gjorde det för någon vecka sedan och har förändrat både utseendet och insidan, mina tankar har förändrats och jag har lärt mig uppskatta vännerna mer nu. I Sverige var det bara att skicka ett sms, men det har varit svårt att lära känna folk här.

Gud har inte lämnat mig, de här 4 månaderna var en prövning och jag förstod det redan vid första dagen det tog emot, men nu är jag inne i bekymmerslöshetspärlan, så vi får se vad som kommer här näst!


God bless!
Isabelle

 

Gym

Åkte till gymmet 18.30, så var där vid 7-9.. Freddie också! Han försökte prata med mig lite sådär här och där, men han hade klienter hela tiden..! Jag gick in till honom vid 10 i båset (med en morot ofc) och vi snackade i typ en kvart och han tog en clementin och frågade om jag ville ha, men jag sa nej tack, för det är så mycket socker i. Då sa han, men det är socker i morötter med. A, det är det, sa jag då, men inte så mycket :) Så tog han fram sin kalender och sa 'när skall vi ta den där kaffen? Vet inte sa jag då.. När jag jobbar, så jobbar du och tvärt om, så.. Jo, det är ju så sa han då.. :/ Men måndag då? Nej, är i Wales då.. Aha, tisdag då? Nej, jag är i Wales till torsdag.. Äsh, vi hittar något nån gång sa jag och så gick jag sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0