8 jan - C.C.C, Christl au pair Leatherhead, Nyckel, Pyssel, Freddie sms

Söndag

 

Vaknade 8.15 av mig själv, precis innan väckarklockan ringde, men snoozade ändå till 8.45. Gjorde havregrynsgröt på julvis, klädde på mig, sminkade mig lite snabbt och packade ner två morötter, lite nötter och en vattenflaska och 9.20 åkte jag till hallen nedanför kyrkan.

Nyckeln skulle ligga under en soptunna på baksidan tydligen, men det fanns ingen där, så jag fick gå upp till kyrkan och hämta en nyckel i ett skåp där som Elma visade mig och gick ner igen och fixade upp pärlorna på väggen, tog fram två bord och lite stolar och lade ut två gröna mattor, så att barnen kunde sitta där. Jag tog med pyssel för 10 personer, så att jag skulle vara säker på att det räckte och kl 10 gick jag upp till kyrkan.

 

Coldharbour Childrens Church (C.C.C)

Jag satt med familjen Mureno och efter två psalmer och Jake Simkins läsning, så gick jag ner med 8 barn (de som var över 5, eller som snart skulle fylla 5) och Mad och John följde också med! Va kul att det var så många barn, för jag var rädd att det bara skulle bli 2 när jag kom till kyrkan och bara såg småttingar och vuxna.

 

Jag började med att förklara att vi kommer att prata om de olika pärlorna under året och att de betyder olika saker. Idag var det dopsöndagen, så vad passade inte bättre då än att ha doppärlan? Texten som jag översatte på plats var om Johannes döparen. Sedan bad vi en kort bön och så var det dags för att pyssla! De fick göra ett ljus av en toarulle och vitt papper och så målade de ett P och ett X på ljuset! :)

Mitt i allting, så upptäckte Mad att det brann i huset mitt emot, så hon ringde brandkåren (de var redan påväg som tur var), så det ledde till kortslutning överallt också! Ingen ström i varken JV-hallen eller i kyrkan!

De mindre barnen stannade med Helen och Ian och gjorde duvor igen. Vet att vi gjorde det i Oktober också, men både hon och jag tänkte att det är inte farligt att göra det igen, speciellt inte för de små barnen! Deras var färgglada också. Vi kom upp kvart i 11 till nattvarden och så minglade vi lite med folk och så gick jag ner och fortsatte städa lite.

 

En sak som jag har tänkt på i själva servicen (gudstjänsten på engelska) är att om man jämför med Sverige är att de har SAMMA texter varje söndag i gudstjänsten. Olika sånger ibland och idag lyssnade jag ju inte på själva predikan, men det är inte som i Sverige att det går in i en det som de säger..

Det enda jag kände idag var att så mycket som jag har gjort dåliga saker på sistone, så söker jag efter förlåtelse, men jag måste ju också be om ursäkt! Samlar mod till det inför morgondagens möte..

 

Tony ritade en karta hur jag skulle komma till Leatherhead centrum, för jag skulle träffa en Holländsk tjej där som är Au pair. Sedan körde han hem bilen och mig till Marh Ash och så gick jag upp och fortsatte pyssla lite och förbereda inför Tot's prays på onsdag. Jag gjorde en liten 'vad skall vi göra-klocka'

Jag gjorde även 4 små kort där jag klippte ut bokstäverna BIBEL och lkistrade på, så jsg skall be ett av barnen ta ett kort och den berättelsen blir det idag. (Vad de inte vet är att det kommer stå samma på alla korten)

 

LEATHERHEAD med CHRISTL (Från Holland)

Jag gjorde lite tonfiskröra snabbt och packade träningsväskan ifall jag kände för att gymma när jag ändå var i Dorking sen på kvällen och åkte 13.38. Från Dorking station skulle det bara vara raka vägen, genom tre rondeller och sedan svänga vänster direkt och in på en parkeringsplats - KLART! Hittade Starbucks med en gång också (där vi skulle ses), utan att fråga någon och var där prick 2! Christl som tjejen hette kom och tog mig i hand på vägen. Först gick jag med henne till en kortaffär, för hon skulle skicka kort hem och sedan gick vi till Starbucks och hon tog en kaffe och jag en kopp grönt te med kanel i. Hon betalade och sa att jag kan bjuda nästa gång istället, så det var fine för mig! :)

 

Oj, va vi babblade! Hon pratade bra engelska, men det var ändå uttalet som gjorde det 'oengelskt'. Vi pratade om våra jobb, fritiden, intressen, killar (ofc) och jag visade min nya bok och vi hade jättetrevligt!

 

.....

 

När jag kom till gymmet märke jag att min nyckelring var trasig och hemmanyckeln var BORTA! :O NEEEEEEEEEEJ det händer inte!!!!!!

 

Jag letade i bilen och vände upp och ner på väskan typ, men ingenting.. När jag kom hem städade jag ur bilen och jag kollade under sätena och mattorna, men INGENTING!!! :( FUUUUUCK!!!!!

 

Vid 12 svarade Freddie på mitt sms och bad om ursäkt att han inte svarade tidigare, men såg det tydligen nyss sade han. Asså han är verkligen på reglerna, fast han kanske inte vet dem..? Han ville defenetivt träffas i alla fall och sa att vi kunde ses och typ se på film och snacka på riktigt någon dag! :) Han frågade när jag kunde, men när jag sa en dag, så sa han att han jobbar varje kväll, så det går inte.. Öh, han är ju lite rolig x)

(18.53:)
I: Hi! Do you know when the gym's closing today?


(23.38:)
F: Sorry only just saw this! It was 8! Are you in tomorrow? Would be nice to see you x

I: No worries! I came there around 7, but found that my key ring was broken and my home key was lost, so I took that time to search for it instead, but I think it's somewhere in Leatherhead.. :( Remember that i said that I had a bad day about a week ago..? Well this is just what I need after that! I never, never loose anything.. I don't think England wants me here.. :)

F: Aww I'm sorry to hear that!! Well if you have a free day soon, maybe we could meet up and I could try an cheer you up? X (fick jag två gånger efter varandra och det tog mig 20 min att svara, för jag visste inte vad jag skulle skriva..)

I: I'm sorry for taking so long.. I'm trying to fit everything in.. It's a mess with work this week..
F: It's ok mylove! So when are you free next? Why is work going badly? Xx

I: Well, Monday is bacically my only day off this week, but I don't think I could be calm until I've found the key.. I would get a free evening if I would get in to the gym tomorrow instead, but I don't like it there on Mondays for some reason.. :P

F: I'm working every day this week, so I couldn't do tomorrow anyways! I'm free most mornings asI just work evenings, but I guess you work then? Well let me know, because we could watch a film at mine or someting and properly chat! I hope you find your key xx

I: I probably won't.. Well tomorrow I have a meeting 13-14 ish and Wednesday I only work 13-15 actually, because I prepared everything this evening instead, so we could get a morning coffee

 

...det var sista smset vid 01.10 och kom ganska strax efter hans, men han kanske somnade..

 

Han skrev MY LOVE i ett sms förresten.. Jag vill inte att folk säger så om man inte verkligen menar det lixom... då blir det ju inget speciellt när han säger det för att han menar det..

 

Snackade med Carro på fb en timma typ vid 3 + läste lite i boken med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0