7 dec - Guildford Au Pairer, (Piercing, bok, träningstights), Pyssel inför Doppärlan,

Lördag

 

Vaknade 8, jättepigg, men somnade ändå om igen efter att ha legat och tänkt en kvart. Vaknade vid 9.30 och gjorde havregrynsgröt och sminkade mig och plattade håret lite och kl 11 gick jag till bussen. Tog det lugnt hela morgonen, så det var riktigt skönt!!! 

Bussen kom 11.24, precis som den skall, så betalade £5 för en dit- och tillbaka biljett! Kom fram strax efter 12 och väntade 5 min innan Linnéa kom! :) Hon hade brunt hår och jag letade efter en blond som jag sett på hennes bilder på fb, men hon såg direkt att det var jag (antagligen för att jag väntade mitt på trottoaren).

Vi kramades som om vi kände varandra och så gick vi och köpte en läppiercing till mig och en töjning. Det blev en liten svart hästsko till läppen och en svart plugg på 8 mm till örat. Jag hade tydligen 8.3mm och jag har alltid trott att jag haft 7.4, så det var skönt att inte behöva pressa i den!

Vi fortsatte upp på gatorna och pratade väldigt mycket samtidigt! Vi pratade om skidåkning, cheerleading och KILLAR, samt hennes Au Pais jobb och att hon hittat en svensk Au Pair som heter Maja som hon klickade direkt med och umgås med nästan varje dag! Vilken tur för henne!!! Vi tog en snabb tur in på Sainsbury's så jag köpte två paket morötter och cashewnötter och brazilnuts!

 

Vi strosade runt på gatorna och gick in i många sportaffärer, men det var dåligt med tights tyckte jag! Jag köpte däremot boken 'WHY MEN LOVES BITCHES' efter att ha letat i två affärer och efter att ha letat i ca 4 sportaffärer, så hittade jag äntligen ett par nya träningstights! Dock, så var de svarta med vitt nike-märke (jag ville ha rosa) och så var de egentligen en storlek för stora också och de kostade £45.. Får se om jag skall behålla dem, testar dem imorgon igen. De var dock väldigt sköna och rejält tyg, så a :)

 

Vid 3 gick vi till Jamie Olivers restaurang och åt lunch. Vi tog en slags konstig chilliburgare, för det var väldigt dyrt med allt annat! Där blev det mycket prat om hennes ragg också och lite om Freddie, plus lite mer om våra sportintressen och så.

Strax innan 4 ringde jag till Amélie för att kolla om vi kunde ses vid busstationen också, men hon förstod väldigt lite av vad jag sade, så jag textade henne istället. När jag och Linnéa hade ätit klart vid kvart över, så gick vi till busstationen och kollade hennes buss hem. Hon bor bara 30 min gång därifrån, så hon gick till stan, men kände att det var skönt att ta bussen hem och umgås lite med familjen då hon har varit i Sverige de tre senaste veckorna, så det var förståeligt!

Amélie kom strax efter halv 5 och vi gick till parkeringen där hennes kompis väntade och skulle parkera bilen. Hon pussades på båda kinderna och sade hennes namn (minns inte) och jag sade även mitt. Så gick vi till en pub för att ta en kaffe, men när jag frågade efter grönt te, så hade de inte det :( Då väntade jag lite och skulle tänka, så tjejerna fick beställa först. De tog en varsin cider (4,5% när den ena körde, men aja..) och jag tog en varmt vatten med citron. Han tyckte jag var konstig och frågade vart jag var ifrån och så sade han att han skulle till Sverige någon gång nästa år, men han visste inte vart. När tjejerna betalat och jag frågade vad min kostade, så sa han nej det är lugnt! Jag bjuder på det. Jag sade nej, men säg vad det kostar. Han sade ingenting. Det är bara lite vatten och några citronbitar. Tack sade jag då och sa att han borde åka till Göteborg om han skall till Sverige! ;) Han var inte snygg, men snäll och han flirtade allt lite med mig tror jag där, haha!

 

Då min sista buss hem gick 17.40, så kunde jag bara stanna för en stund. Det var trevligt och jag skulle gärna stanant längre och de sa även att nästa gång får vi ses under en längre tid! De hade svårt med engelskan, men det funkade ändå Gud va min engelska var bra idag kände jag. Inte för att jag jämförde mig med dem, utan redan från dagens början när jag ringde Mad på bussresan TILL Guildford för att kolla om vi skulle ha en Crewkväll nästa lördag.

 

På resan hem tog jag en morot och började läsa i boken. Helt sjukt vad den stämde in på mig!!!

 

När jag kom hem läste jag lite till, men gick ganska snart därefter till Tony och Mad för att komma till kyrkan och hämta lite pysselgrejer. Mad hade två säckar med saker som hon samlat ihop, så hon tog bilen och körde hem allt. Så snäll hon är! Tony är tyvärr jättesjuk stackaren, hoppas han blir bättre snart! När Mad såg min lilla julstjärna som jag gjort som hängde i entréfönstret, så sa jag att hon kunde få den, för hon gillade den så mycket och vintern är ju ändå typ slut tänkte jag. Jag lovade även att lära henne göra det någon gång.

 

Väl hemma satte jag mig och förberedde pysslet inför morgondagen! Det är dopsöndag, så vi skall köra John the Baptist. Jag översatte från min svenska barnbibel (i huvudet) vilket gick bra, så jag skiter i att skriva upp översättningen. Gjorde även ett ljus som skall bli pysslet och så gjorde jag kort till alla saker som söndagsskolan skall innehålla, samt att jag gjorde klart de stora pärlorna, så att jag kan sätta upp de imorgon!

 

Catha ringde mig på Skype kvart i 11, så då visade jag min nya bok och berättade om volontärerna och vi pratade om/och åt morötter ;) Jag snackade även en kort stund med Carro. Hon ringde från Kira, så hon kunde bara prata snabbt. Det hade tydligen skitit sig allting och Kira var inte alls lika mycket på, så hon ville typ där ifrån. De hade tagit in på hotell kvällen innan och hoppat i säng, men får höra mer imorgon :)

Jag är verkligen så SJUKT glad att jag har träffat Caroline och Catha och att vi pratar så mycket nu för tiden!!!

 

Tog en snabbdusch och gick i säng vid halv 2, bloggade KLART för dagen och kände mig JÄTTEGLAD och STOLT med allt vad dagen har innehållit och allt som jag har skapat!!! :)

 

GODNATT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0