5 jan - Inget dagis, School (art), Gym Freddie

Torsdag

 

Efter en nästan sömnlös natt (vaknade så många gånger av vädret och att jag behövde kissa för att jag hade druckit så mycket igår), så vaknade jag ändå 8.50. Ah, en halvtimma senare änjag borde, men jag snoozade inget idag, utan vaknade 8.50.. Jag gick då upp och gjorde havregrynsgröt, tog en snabbdusch, klädde på mig, åt gröten, borstade tänderna, täckte mina sår i ansiktet och gick till dagiset... och hem igen...

FAAAN va sur jag är!!! Skulle börjat jobba 9 idag, men så var det ingen där!!! :@ Eller ah, lite glad är jag för att slippa jobba faktiskt, för jag är så trött, men samtidigt ville jag sova lite längre och slippa ha stressat på morgonen.. Hm, skall till skolan vid 1 i alla fall (om de har öppet!)

 

När jag kom hem blev jag medlem på en Au Pair sida (och ansökte i Australien). Dock vet jag inte hur bra den var egentligen, eller så användbar för mig, då det bara fanns två familjer - och ingen nära Melbourne..

 

School (art) kl 1-3.40

Det var nästan inga barn alls idag. Jag hade 6 i min grupp och första kvarten var som vanligt.. Att Mrs Brown (Jess) förklarade lite om textil och sedan såg de en kort film om Vincent van Gogh. Jag lyssnade inte så noga, för jag och Jane (en som jobbar på skolan) förberedde.

De fick sedan dela upp rött, blått och gult på tre bord. Det fanns massa textilbitar, pärlor och sådant på golvet i mitten och av allt material skulle de fylla ett vitt pappret, precis som Vincent van Gogh gjort i sina målningar, genom att limma fast alla sakerna på! Eftersom det var så få barn och de egentligen inte direkt behövde så mycket hjälp med det här, eftersom det var ett sådant fritt arbete, så fick vi vuxna också hjälpa till!

 

 

 

Gym 19.30-22.30

När jag kom dit fick jag en flirtblick av Freddie och ett hey och jag sa Hello och körde på crosstrainern i en kvart.

stretch

mag-maskin (freddie visade runt en kvinna och en man, så ställde han sig 50 cm framför mig med rumpan mot mig, haha. Ville bara grappa tag i rumpan! Han kollade in mig bra mycket! När jag körde armarna på den höga maskinen som man kan sitta på (fast jag står oftast upp), så sa han Hej sötnos två gånger när han gick med två killar ;) Jag skrattade bara..

 

I mitten av min träning, så skulle jag göra handstående, men Freddie följde efter mig från vattenmaskinen till mattorna och tog ena handen på min rygg och kramade mig och kysste mig på kinden och jag smackade en gång också. Når ju fan inte upp till hans kind, så!

 

F: Anything new?

I: Nope..

F: Are you back at work? (Trodde han sa 'your back alright?')

I: No.

F: No? When are you starting then? (Då fattade jag)

I: Oh, sorry.. Yeah I went back today.. I went to the nursery this morning, but there was noone there, so I had to get up early for nothing..

F: Oh. There's so many people in here now!!

I: I like that, it gives me energy!

F: I don't! It's too much people, I get tired when it's like this.

(tänkte fråga, varför gör du det då då, men så sa han...)

F: Oops, my client is here now, but take care and I'll catch up with you later!

 

Så gjorde jag lite handstående med splitt och sedan körde jag på som vanligt..

 

Benpress: reps 8-10

Gjorde 130,150 (nu började det kännas), 160 (var precis så att jag orkade ta mig från ettan upp utan händerna som hjälp), 170 körde jag tre gånger, sedan var jag död i benen!

 

Gick på rullbandet (uppförslutning på 5,5 grader) i 5-6 tempo, så lite mer än 1 km på en kvart, sedan kom Freddie tillbaka från träningen (han hade varit med sin klient i ett annat rum) och jag gick och stretchade.

 

I'm hot sa han (och jag tänkte detsamma) ;) Sedan gick han tillbaka och sa Ciao Bella på vägen. En kvart senare kom han tillbaka igen när de var helt klara och han frågade om det var bra. Jag satt i splitt då, så jag sa nej xD

 

morot

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0