30 jan - belmont, physiotherapy

Måndag

 

Jag har varit jättedålig på att blogga, ända sedan Wales! Bara för att jag inte hade min dator med mig dit, så kunde jag inte skriva fullt varje dag, så får ta igen det någon dag innan det går för långt!

 

Vaknade 8.20 i alla fall och gick igenom en stund i huvudet om VARFÖR jag behövde gå upp nu. Visste att jag ställt klockan tidigare av en anledning, men jag är helt lost på morgonen!!!

Tog en dusch och lite havregrynsgröt och Sam smsade mig kvart i 9 och sade att hon skulle bli 10 minuter sen, så jag gick ut 8.55, men hon kom 9.05. TUR att jag inte stod ute och väntade, för det var himla kallt! Vi körde Hannah och Carolyn till playschool (för det var studiedag för Abinger school idag, så Hannah åkte dit) och Sam släppte av mig vid Belmont (för hon hade glömt magichatten hemma), så jag tog fram alla sakerna och så kom Avril på slutet och tog fram stolarna.

Sam sa att jag var 'a star' som hade fixat och jag skrev även namnlistan så att mammorna kunde fylla i!

Båda grupperna gick bra!

 

Polly had a dolly who was sick sick sick,
So she called for the doctor to come quick, quick, quick.
The doctor came with his bag and his hat
and knocked on the door with a rata-tat-tat.
He looked at the dolly and he shook his head
and he said miss Polly, 'put her straight to bed'.
He wrote a prescription for a pill, pill, pill
I'll be back in the morning with my bill, bill, bill.

 

Jag fick £5 och växlade lappen mot mynt (bra för parkering och gymmet och bättre med lapp för YEMG). Det var första gången sen jag kom som det har gått jämnt ut, så det var najs!

 

Vi packade upp en beställning med lite bjällror, en regnbågs-filt och trumpinnar och jag tog hem lite saker som jag skulle ta till Jane imorgon bitti. Jag erbjöd mig att göra en ny 'humpty-dumpty vägg' och ett ladybird house med ladybirds.

Vi åkte och hämtade Hannah och Carolyn på playschool och sedan körde hon mig hem.

 

Cilla ringde på Skype, så pratade med henne om biljetter till Australien och hon frågade om biljetter till london och så till påsk när de kommer..

 

Somnade några timmar när jag kom hem

Såg filmen The Wrestler på kvällen.. Den var la sådär. Gjorde tonfiskmix med spenat och riven morot i, mums!

I pauserna uppdaterade jag mitt CV också och kollade lite sommarjobb. Sökte till Gothia, tänkte att det är ju bara en vecka och får jag inget, så är de 5000 något i alla fall! Skall även söka sommarjobb på någon kyrkogård i göteborg också. Ah, man måste gå upp tidigt, men det är skönt att vara ute och jobba, så det hoppas jag verkligen att jag får!

 

Skrev även lite fler brev till några familjer i Australien, men jag känner verkligen att Zoe's familj skulle vara något!! :) Precis när jag skulle stänga av datorn vid halv 1,så hittade jag en familj som speciellt sökte efter en svensk eller tysk tjej då de har vänner och familj där. De har en son (Axel) på 11 månader och mamman jobbade hemifrån, så arbetsuppgifterna skulle vara att hjälpa till med honom och hushållet under dagarna! De bor 5 min från stranden och ett shoppingcenter också, så!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0