28 jan -

Lördag

 

Veronika väckte mig vid kvart över 11, men jag fattade inte vad hon sa... :O Asså jag var så borta i huvudet, så trodde hon pratade om fingrar eller något.. Hon sa att jag kunde fortsätta sova och så gick hon till badrummet och då fattade jag sen efter en stund att hon nog bara försökt väcka mig!

 

kokade havregrynsgröt, VIVA, facebook, kartor och

Veronika berättade om att hon hade varit Au Pair i Australien (västra) i fyra månader och simmat med vilda delfiner - där det fanns hajar, men de hade någon manick som gav ett ljud som hajarna inte gillade. Dock hade hon mens då, så hon var rädd att de skulle lukta till sig blodet, men det gick ju bra!

 

cyklade hem

 

Iskallt!

 

tonfiskmi (majo, riven morot och bladspenat)

 

Åt lite brazilnötter och russin och tre Kiwisar.. Aaaaaaj vilken mensvärk jag hade på kvällen!

 

Snackade med Veronica Eriksson som gav mig lite tips på vad jag kunde göra för värken!

Jag sa att jag höll på att tappa upp ett varmt bad, men då sa hon NEJ!
''Vattnet och bakterierna du har på kroppen kommer i vattnet och eftersom du är mer öppen och öm under mensen
så åker det in och kan skapa infektioner som kan leda till värre grejer
därför ska du aldrig bada när du har mens
aldrigaldrigaldrig
men bästa är om du står i duschen med strålen där det gör ont och bara sprutar ljummet vatten men mer åt varma hållet för då får blodet oxå flöde
och då kan det rinna ut
och då brukar de stora blödningarna lossna de som ofta får klumpar och oftast de som gör ont
men sen bara gå gå gå gå
det är det som hjälper alvedon och sånt är skit egentligen förutom när du har skit ont
min mamma är sjuksköterska hon som lärt mig allt detta''


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0