25 jan - SJ's, powernap

Onsdag

 

Vaknade 8.30, snoozade till 8.38 av någon anledning, slängde i mig lite gröt och slängde på mig lite kläder och stack till SJ's på en kvart. Caroline var inte där, så jag skämdes lite att jag var sen, för Tony hade gjort allt!

Choisan kom till SJ's med sin 5 veckor gamla bebis Holly. (Hon som är mamma till lilla John. Donna kom även förbi, så efter att jag hade fått hålla om Holly i en halvtimme, så tog Donna över. Tony försvann under mitten för att köra sin mamma till sjukhuset, för att hon hade ramlat under julhelgen och brutit något. Stackaren.

Camille frågade om jag kunde vara barnvakt nästa lördag hos henne och det kunde jag! Hon bor i Holmbury, så hon ritade en karta för mig.

 

Jayne, Becks (inte clarke), den stora kvinnan och Camille hjälpte mig med att diska efter, så 10.20 var vi klara och då satte jag mig och sorterade ut pennor, turspennor och kritor. Slängde de torra och vässade alla pennorna! Skönt att veta vad jag har till Messy Church också! Tur att Donna kom idag, för hon trodde det skulle vara Messy Church, men jag sade att på grund av att Mad fortfarande är borta och Tony kan inte idag, så skulle vi hoppa över den här månaden tyvärr. Det hade heller inte varit ute i parishmagasinet, så det var inte så många som visste om det!

 

Jayne gav mig kyrknyckeln, så när jag gick en timme senare, så lämnade jag den hos Tony - under en grej utanför dörren.

 

Skrev klart Au Pair-brevet till Janene van Wyk och Paul Cooney. Janene skrev till mig på www.aupairworld.net att hon gillade min profil och ville veta mer om mig! Paul hade hittat mig på en annan sida och kontaktade mig på facebook. Jag skrev ett gööörlångt mail (samma) till båda.

Janene och hennes man + två barn bor utanför Melbourne, men de vill ha en Au Pair från Mars till minst Augusti och min tanke var att komma i Augusti och stanna i typ ett år, så får hoppas att det går vägen!

Paul bor 10 timmar södfer om Sydney, vid kusten, med sin fru och tv barn.

 

Skypade lite med Carro vid 1 och var SÅ JÄVLA TRÖTT, men sa att jag skulle sova tidigt istället för att ta en powernap..

 

Det där med att lägga sig tidigt istället funkade inte, för jag kunde knappt hålla ögonen öppna och de gjorde så ont, så vid 3 lade jag mig! Jag hade svårt att somna ändå, var lixom i mittenstadiet i 25 minuter, varken sov eller var vaken och hörde saker. Typ någon som spelade på en gitarr och även en bebis. LÄSKIGT! :(

 

Vaknade halv 7 och hade ett sms från Freddie och ett från Helen. Freddie skulle egentligen på något Gig i London ikväll, men han skrev att det inte skulle bli av, så om jag kunde, så kunde vi ses. Svarade att det gick bra, men om jag kunde komma till honom..?

Helen och jag hade tidigare skrivit om när vi skulle mötas upp för att fylla i ett halvtermins-dokument för TFG (Time For God), men eftersom jag inte fått det än, så skulle jag höra av mig så fort jag hade det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0