15 jan - Christl, Abinger Church, Dorking, packa Wales

Söndag

 

Jag vaknade av att Christl vaknade 9.40 och gick in i duschen, så då gick jag upp och diskade och gjorde havregrynsgröt. När hon var klar gick jag på toa snabbt och 10 över 10 började vi äta, så det var ganska brådis sedan. En kvart senare gick vi till kyrkan som nästan var tom när vi kom, men det kom lite fler folk sedan.

 

Jane Ratner pratade med mig och Christl i början och vi satt även med henne. Det var en all age service, så den var bara en halvtimme. Tony gjorde en hänga gubben med ena halvan och det blev BIBLE och andra halvan som blev CROSS (5 bokstäver var) och han använde barnen. Emily, Sally, Rosie, Aimee och Tom var bland annat i kyrkan med, så jag hejade på dem och sedan tog vi en kopp te.

Barnen spillde lite saft, så jag hämtade en trasaoch fiade det, sedan spillde Caroline lite mjölk och kort därefter, så missade jag munnen en snabbis med te:t, men det var inte så varmt som tur var! Mad pratade mycket med mig och Christl när vi drack kaffe.

 

Sen gick vi hem och tog en morot och kollade lite på VIVA-hits (Olly Murs speciellt) och efter hon hade vart på toa, så blev det stopp :/ Tänkte inte på att säga det, men med tamponger i toaletten, så blir det stopp, men jag hade så ont i magen, så var tvungen att göra nummer två och hoppades på att det skulle gå att spola, men ack vilken bedrövlig syn. Skall inte gå in på detaljer, men som tur var hade vi planerat att åka till Dorking och då sa jag att det första vi köper är en sugpropp!!!

 

Vi åkte in vid halv 2 och när vi tittat i tredje affären hittade vi en för £5, så då tog jag den! Vi gick till Costa café (aldrig sett att det funnits förut, men låg nästan granne med Sainsbyuy's, så det var najs! Jag tog en varmt vatten med citron som vanligt (vilket var gratis som vanligt också) och Christl tog en cappuccino! Jag tar inte varmt vatten med citron för att det är gratis, utan för att det är nyttigast! Vi satte oss på övervåningen, för det var så fullt och jag åt även en morot.

Sedan strosade vi runt bara och kollade i lite affärer. Christl köpte en pyjamas å M&S som hon inte provade. Likt min mamma, så köper hon hellre och provar hemma och går tillbaka om det inte passar..

 

Jag har knäckt ryggen ganska mycket det senaste och även nacken ibland och Christl hatar när jag gör det!!! Men jag måste, mina diskar ligger ju inte rätt och jag kan knappt gå längre alltså. Jag körde inte så tunga vikter på gymmet sist och körde ju inte ben ALLS!

 

Kvart i 4 tog hon bussen hem och jag körde hem. Attans att jag inte hade mina träningskläder med mig tänkte jag, men jag var ändå ganska hungrig, så åkte hem. Åt kyckling/pasta/tomat/broccoli/minimajs/peston från gårdagen till middag vid 5 och ävenlite till två timmar senare. MUMSIGT!

 

Det blev två avsnitt av Extreme make over - home edition. De är såemotionella allihopa verkligen, gråter alltid supermycket!!!


Linnéa Kastemyr skrev att hon skulle ut med Maja och en annan svensk au pair (Karin) nästa helg, så jag kunde också hänga på! Det vore awesome efter Wales och ännu ett sätt att vara upptagen från Freddie!!! :) Lördagen dock och jag jobbar ju på söndagen, så vi får se.. Kan jag ha bilen, så kan jag ju skippa drickan och köra.. Synd att jag inte kan be någon köra och sedan hämta mig.. Well, inte för att jag har frågat, men vill inte att de skall se mig full och så! Fixar jag ingen skjuts, eller sovplats så blir det en nykter kväll.

 

Mamma hade skickat ett mail också och frågade om hur jag tänkte göra i höst och jag berättade att jag sökt för att bli Au Pair (speciellt i Melbourne), så jag kommer nog inte göra kursen, utan sparar hellre till Australien. Jag vill VERKLIGEN komma dit! Vincent hade inte betalat hyran på några månader, så mamma hade gått med till sos nu, så han skulle få sitt bidrag och eftersom det inte finns någon snö i Sverige (i GBG i alla fall), så blir det inga pengar med snöplogen för mamma. Hon får helt enkelt fightas med bauhaus ett litet till tag, även om hon försöker/vill skaffa ett annat jobb! Det är dock svårt att få jobb när man nästan är 50 år, som hon blir nu i höst!

 

Såg lite av filmen 'born in America', men den var inte så bra.. Blev 'He's just not that into you' också som jag har sett förut och den passade bra nu i min ställning.. Åt brazilnötter och drack bubbelvatten till filmen tills jag fick ont i magen! Var faktiskt sugen på kakor, eller någon mjuk sort, så var glad att jag inte hade det hemma, men nötter istället!

 

Skrev historien till Camilla också (om daterna med Freddie) och hon hade tyvärr inte så mycket att säga om det, vilket gjorde mig väldigt besviken! Hon sa att hon ville höra, men hon sade mest okii efteråt.. För att vara ärlig, så är jag väldigt besviken på henne som en bästa vän..

Berättade kortkort för Danny Windley och han sa 'Freddie vill nog bara ligga med dig'... och då kom de tankarna igång hos mig också.. :/ Japp, han är bara en helt vanlig kille!! FAN DÅ! :( Nu måste jag verkligen ligga i för att få honom kär i mig utan att jag skall falla i min egen grop...

 

Blev medlem på eHarmony för att se om det är någonting. Såg det på TV, så man kan ju testa! Det är en dateingsida.. Tömde även mobilen på bilder och lade in de i datorn. Skönt att ha minne till Wales nu!

 

Bloggade för dagen och packade min rosa väska med allt som jag behövde till Wales och då hoppade jag i säng strax innan 2 och snackade en kvart med CarroBarro. Hon visste inte heller vad hon skulle säga om honom, bara att han verkade svår att läsa! Jag fattar verkligen ingenting om vad han vill.. Jag skall inte smsa honom under hela tiden i Wales i alla fall, så det blir då alltdå frott från Lördag morgon till tidigast torsdag kväll då.. Nästan 6 dagar om man inte räknar med att lördagens sms var bara en översättning på det jag skrev kvällen innan, men skrev inget mer den morgonen..

Ställde klockan på halv 8 (skall åka 8.15 imorgon) och kvart i 3 stängde jag ner, satte mobilen på laddning och vände mig om för att sova.
NATTI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0