14 jan - Gym Andy, Christl sleepover

Lördag

 

Vaknade vid 10.30 och såg att jag fått ett sms av Freddie. Det var inget speciellt, han frågade bara vad 'dröm sött vakna..' betydde. 11.20 vaknade jag helt och gick upp, FY VA TRÖTT JAG VAR och gjorde lite havregrynsgröt, sminkade mig snabbt. Hade nästan perfekt hy nu med, fina fylliga läppar och inga påsar under ögonen och såren i pannan var nästan helt borta. Bytte om och hoppade i bilen 11.50 och borstade tänderna på väg till gymmet.

 

Gym 12.15-14

När jag kom in var klockan redan kvart över 12 och Freddie slutade kvarten tidigare, så han hade väl redan gått..

Andy var där i alla fall och det var ca 6 små killar på gymmet idag, så Andy fick nästan vara barnvakt åt dem för de lekte runt så mycket. De har ju så mycket energi de små liven! :) Jag gymmade på som vanligt (körde inga benmaskiner idag) och Andy visade mig några ryggövningar. Tex en pilatesboll mot väggen och sitta i 90 grader med ryggen mot bollen och gå upp och ned, upp och ned..

 

Christl 14.10

Vi gick till Starbucks brevid gymmet där Christl tog en cappuccino och jag tog en varm vatten med citron. Jag betalade den här gången eftersom hon betalade sist. Mitt var gratis egentligen, eftersom det bara var vattenoch lite citron, så det var najs också. Christl sa 'nu vill jag höra ALLT om Freddie!', så jag berättade.. Inte varje detalj, men ändå.. Vi satt där i ungefär en timme och sedan åkte vi och handlade lite på Sainsbury's. Mjölk, pesto, broccoli, minimajs, morötter, tonfisk, nötter och annat och där använde jag min 'handla för minst £30 och få £6,4 off'-kupong, så det var najs!

 

När vi kom hem vid halv 5, så lagade jag mat:

*Jag lade in den frysta kycklingen i ugnen på 50° en stund för att tina.
*Skar kycklingfiléerna i småbitar och lade in dem på 225°
*Kokade broccoli, minimajs och några hela tomater i en kastrull och spenat-,tomat- och vanlig pasta i en annan. (Minimajsen borde ha kokat 5-10 minuter till, men det funkade ändå).

 

En timme senare var allt klart och vi tog pesto till också. SUPERGOTT!

 

Efter maten var jag så himla mätt och trött med för den delen, men vi bestämde oss för att gå till puben brevid. Först kollade båda facebook och visade lite youtubeklipp på yellowcard till exempel och vid 7 gick vi till the Abinger Hatch. Christl tog en cappucino så klart och jag tog en varm vatten med citron och vi pratade även om Theo (som hon gillar) och de har haft sms kontakt hur mycket som helst och hon skall åka till honom snart! Så roligt och mysigt! :D Det var första gången hon gick till en Pub, så det var najs för henne och det är bra för mig också att visa mig där inne! Vi tog även ett glas rött vin och hon sade att eftersom jag betalade all mat, så bjöd hon här. Vi har lixom betalat varannan gång hela tiden och det tycker jag är jättebra! Det är bara löjligt att betala så för sig om man ändå är ute så ofta, vilket jag juhoppas på att det skall bli fler 'ofta'.

 

Vi gick hem vid 8 och då tog jag en dusch och tog på mig myskläder och fixade en skål med nötter och russin och så såg vi en timme på filmen 'daredevils'. Den var så himla dålig, så vi bytte till Bridget Jones - The Edge of Reason. Jag såg den för kanske 10 år sedan och tyckte inte alls att den var bra och det har inte förändrats nu heller, så.. Det var en okej film, men ingen jag skulle se igen!

I en paus mitt i filmen bäddade vi hennes säng och i nästa paus borstade vi tänderna och jag testade ryggövningen med pilatesbollen mot väggen, men jag kände mer i låren än i ryggen..  Anyway, så kändes det ändå bra! Min rygg gör fortfarande ont, den är stel och så, men det är ändå lite bättre. Christl och Theo smsade jättemycket under filmen och jag kände bara att jag ville ha ett sms från Freddie och det var flera gånger som jag ville smsa också, men tänkte att NEJ!!! Det skall jag INTE göra! SPECIELLT inte nu efter det som han sa att han inte planerar att bli för fäst...

 

Halv 1 hoppade vi i sängs, jag bloggade lite för dagen och vände mig för att sova kvart över 1. Vi ställde klockorna på 9.20 för att komma till kyrkan vid 10.15, so GODNATT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0