1 jan NYÅRSDAGEN - Slappisdag!!! Film, sy, Carrobarro, Mat/banta/hälsa

Söndag

 

Min början på dagen var ju egentligen i gårdagens inlägg, men eftersom jag skriver inläggen som att dagen tar slut när jag går och lägger mig, så hamnade det där såklart! Idag vaknade jag vid 10 först, men tänkte att NEE, jag skall INTE gå upp nu! Somnade om igen och vaknade vid 2.30 istället. SKÖÖNT!

 

God morgon! Eller a, dum huvudvärk, så den var kanske inte så god faktiskt!!! :/ Däremot var morotsbrödet det!! :) Himmelskt gott!
Hade faktiskt 12 superhärliga timmar igår med tre nyårsfirande! Det var helt klart bättre än förra nyåret!!! :) xoxo! ♥

 

Det regnade lite ute, men öppnade fönstret ändå! Måste få in lite luft i rummet, för kan knappt andas! Jävlar va jag har snytit mig idag/inatt... Det blev två morotsbröd till frukost (på sängen) och ett till, för att det var så gott!

 

Fortsatte med Fresh Prince på VIVA och sydde klart de gråa legginsen och mitt svarta (never ending) linne och kl 4 smsade Andy och önskade mig ett najs år (12 timmar efter jag hade smsat honom). vid 8 satte jag på Black Swan. Den är ju så äcklig, men grymt bra! Jag får bara viljan att kunna dansa då!!! Kom in i Ratatouille också. Vilken TV/film-dag!!!

 

Efter filmen tog jag en dusch och slängde in bakdukarna och lite vita underkläder i tvätten och fixade ''postlådan''. Gjorde en inplastad skylt på och en trekantig röd grej, så de kan ta upp den när jag har post (+ en thank you-skylt som visas då). Jag har ju haft en lavendeldoftande grej där i, för att få lite bättre lukt då den luktade göräckligt innan! Diskade den ju tre gånger och hade doften innuti i en vecka, så nu luktar den väldigt starkt, men hellre viol än det där andra! Fick mensen idag med, bläääää... Inte konstigt att jag har ätit som en gris det senaste asså och fått tillbaka aptiten. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka till bubblan snart igen.

 

Flyttade datorn till köket, för Carrobarro ringde på Skype. Hon mår lite bättre idag i alla fall, bless her <3 Jag hade lite mensvärk, så tog lite tabletter och vitaminer. Vi kollade lite mer på hur man blir en bitch, men det gick dock inte så bra att prata, eftersom hennes internetanslutning var skit. Allting hackade och vi kände att det inte var någon idé till slut.. Jag kollade runt lite på träningssaker och Harpers personliga tränare och lite på facebook efter ändå, men flyttade till sängen kl 3 på natten. Tog in nattduksbordet från andra rummet, eftersom det är högre än det lilla bordet som jag har nu.. Då kan jag dessutom ha saker i de tre lådorna som finns där! :) ...dock blev det FÖR högt, så jag byter nog till det andra jag har, men gör det imorgon!

 

Tar tvätten imorgon också, för orkar inte det ikväll! Inget sms, eller någonting från Freddie heller. Skall jag vara ärlig, så bryr jag mig mindre och mindre ju mer jag läser om svårflirthet. Jag fattar inte varför han skall vara så svår, eller så har han tydligen bara jävligt mycket för sig!!! Hade jag bott i Sverige, så hade ju jag också haft det, men jag är glad att jag inte drack igår, för då vet jag att jag skulle kunnat skickat ett sms eller ringt honom och det hade ju varit förfärligt om han inte svarat då heller!

Omedvetet har jag kört enligt reglerna ändå, förutom att jag skickade sms senast som inte han svarat på.. ÅÅÅÅH, ångrar lite att jag gjorde det, men jaja.. Nu är det gjort och får köra härifrån nu då! :)

 

Blev Britain's got more talent på TV. Ehm... More vet jag inte kanske, men.. less? Best/worst ausitions var det ja! :)

Blev lack på nattduksbordet som var 10 cm över sängen, så bytte med det andra som var tre cm över - PERFEKT! :) Jag flyttar juut det lite varje gång, men det gör inget.

 

Jag har hört den här innan, men det är så SJUUUKT BRA!!!!! Michael Collins audition i Britain's got talent. Det tror man inte alltså! (Den stora killen i joggingbyxor och orange hoodtröjja..)

Var även en görrolig kille som gjorde om barnsånger och fick de låta typ... bra xD Edward Reid.

 

Blev med SKype med Carro kl 5 på natten.. Vi snackade lite mer om Kira.. Hon är tydligen borta ur Carros kärlekstankar nu i alla fall, som tur är :)

Vi kom över på anorexia också.. Och fy vad skrämmande det är.. Eller de som bantar sig till döds.. Hemskt!

Efter att ha läst om hon som bantade ner sig av soppa fick jag tillbaka min soppkänsla! Imorgon skall jag handla lite mer grönsaker och göra soppa igen! :) Här var ett bra tips på en diet. Dock tror jag inte det är så bra i min träning, så lägger nog till ägg eller fisk efter träningen i alla fall. http://soppdiet.se/ och även http://fettoklubben.blogspot.com


10 sätt att stoppa suget


Källa: Aftonbladet

 

1. Vänta. Begär brukar gå över snabbt, ofta på tio minuter. Ring en kompis, plocka ögonbrynen eller läs en bok.

2. Lukta på en banan. Forskning visar att doften av banan, pepparmint eller gröna äpplen kan minska suget efter mat och sötsaker.

3. Stressa inte! Stress ökar suget efter mat och sötsaker. Lugna ner dig med en bra skiva, en bok eller meditera.

4. Ta magnesiumtillskott. Ett dagligt intag av magnesium kan minska sötsuget på en vecka. Finns i Hälsokosthandeln.

5. Öka din serotoninhalt. Om du har ett starkt sug efter socker kan det betyda att du har låg serotoninhalt. Ät tryptophan-rik mat som havre, varm mjölk eller kalkon.

6. Borsta tänderna. Tandhygien gör att det enda du längtar efter är sockerfria mintpastiller.

7. Ut och jogga! Att ge sig ut i spåret under 20 minuter minskar garanterat sötsuget.

8. Tryck till. Tryck försiktigt på punkten där örat möter käken, det är aptit-kontrollen. Varje gång du känner godissuget så tryck i 30 sekunder.

9. Drick vatten. Vatten gör att du känner dig mätt.

10. Unna dig något gott. Naturligtvis ska du äta en chokladkaka då och då. Att avstå helt är bara dumt och tråkigt.

 

WOW!!! En tjej från Biggest Loser (vinnaren) gick ner SJUUKT mycket! Hon var nästan smalare än programledaren!!! Att man kan bli så fin och smal verkligen när man vart så stor! Biggest loser kommer på TV kl 9 på tisdag, så är jag hemma då från gymmet, så skall jag defenetivt kolla! :)

 

7.30 tänkte jag att jag skulle somna. Gick upp och borstade tänderna igen och sköljde med listerine och tog lite nattkrämer. När jag sedan hoppade i säng, så vaknade fåglarna! :O Lät som vår ju och det började bli just ute. Som tur är drog jag för gardinerna på kvällen förut, så det blev ju lite skönare.

 

Oprah Winfreys knep.

 

Stängde av och vände mig för att sova vid 8. Fy va fåglarna kvittrade!!!

NATTI


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0