5 jan - Abinger church, TV-dag, Au Pair fix

Söndag

 

Vaknade kl 10, gjorde havregrynsgröt, plattade håret och tog lite lätt puder i ansiktet, borstade tänderna och gick till kyrkan. Sally hade ju smsat mig och frågat om jag kunde ha kids church, men när jag väl kom dit, så var det i princip bara jag och kören som var i kyrkan.. Caroline och Tony var där så klart. Var roligt att träffa Hillary, Margaret och Liz med och Angela som alltid är så glad. Jag TROR hon är tillsammans med Paul verkade det som, för Margaret hade gått till kyrkan idag på grund av snön, så Paul sa att han kunde köra hem henne i alla fall och han och Angela pratade om nyckelbyten till bilen och så..

 

När jag kom hem vid 12, så borstade jag av snön från bilen och så gick jag in och kokade två ägg, samt värmde ärtor och majs i micron. MUMS!

Två timmar senare värmde jag den sista salta pumpasoppan. Åt inte allt, för det var FÖR salt, så slängde halva..

 

Små åt lite havregrynsgröt, russin, brazilnuts och gurka under dagen..

Skypade med Carro i nästan två timmar, snackade även lite med Catha och resten satt jag typ vid facebook och fixade med Au Pair dokumentet (mer om mig) och ändrade även TOS'S PRAISE affischen. Trodde att det var Tot's prays, men Tod är ett smeknamn för toddlers, som betyder småbarn! :)

 

På kvällen såg jag lite delar av King Kong som kom på TV och i en paus, så gick jag ut och körde till vägen för att få signal på min telefon för att se om Freddie kanske smsat sedan igår, men nepp.. Fick ett av Sam och ett av Sally. Sam sa tidigare på facebook att EYMG är inställd imorgon på grund av snön (löjligt!), så nästa gång blir den 20e - efter lovet alltså.

 

Hoppade in i duschen vid halv 12 efter att ha sagt godnatt till Catha - som för övrigt gett mig massa lyckohälsningar angående Freddie, så det tackar jag för - och kvart i 12 hoppade jag i sängen och bloggade klart för dagen.

Det bästa med att ha hemmadagar är att man har tid att blogga... ...kanske lite för mycket tid! Det är tråkigt att de dagar som man har SÅ ROLIGT PÅ, att man är för trött för att blogga eftersom det antagligen har hänt så mycket! Kan inte heller skriva varenda detalj här heller eftersom det är en öppen blogg!

 

Skypeade med Carrobarro till typ tre. Vi skrattade åt våran gamla video från sjukhuset i april förra året och om lite andra händelser. Jag laddade ner Twilight Breaking dawn del 1, vilket bara tog ca 10 minuter! :O

Jag snackade även lite med Rasmus Alex och Ricky Ötlie Johansson på facebook!

 

Somnade till Twilight 4 (Braeking down part 1) och stängde av datorn strax innan 4..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0