3 jan - LEDIG, ladybird house, Hem till FREDDIE

Fredag

 

Vaknade vid 12.30 och satte på datorn, men somnade om igen och vaknade vid halv 3! :)

Ställde klockan tidigt för att jag tänkte cykla till gymmet på dagen,men hade sådan huvudvärk, så tänkte att jag fixar lite saker hemma istället och tar det lugnt!

Gjorde lite havregrynsgröt och kollade lite på VIVA och den här videon kom då:

 

Jag HATAR när de skall ta bort alla svärorden!!! Kom igen, små barn lyssnar ändå inte på Eminem och de som gör det är stora nog för att kunna svärord ändå!!! Det förstör ju hela musiken, eftersom Eminem svär så mycket i sina låtar. Låten har ju nästan mer ''pip'' än text för fan! :S

 

Hur som helst.. Gjorde havregrynsgröt på julvis, fast med banan i också. MUMS! Sedan satte jag mig på golvet och fortsatte med ladybirdhouset och ladybirdsarna och kollade samtidigt på Jamie McCallister show. Vid halv 6 var jag görhungrig, så jag gjorde tonfiskmix med sallad och majs. MUMS igen!

 

Jag kom på att det blåser iskallt från köket, så jag har haft köksdörren stängd idag och det har blivit mycket varmare i lägenheten då! Plus att elementen i lägenheten har varit på sedan jag vaknade också, så SKÖNT!!!

 

När jag var klar med ladybirdsen hade jag värk i rygg och nacken speciellt, så satte mig och kollade lite på Extreme makeover - home edition med en GÖRSÖT kille på 9 år som har leukemi. När han fick reda på att han var i blodgruppen B+ (B positive) sa han att han skall köra på det! [BE POSITIVE]

Han startade en kampanj för att hjälpa andra och de tryckte tröjor med B+ på. Shit, att en liten 9 åring kan tänka så! Hans föräldrar hade hjälp en annan familj med deras hus för 2 år sedan, så nu volontärade den familjens föräldrar för att hjälpa dem! FINT! :)

 

Började böja ögonfransarna vid 6, men kom på att jag måste duscha, så hoppade in i duschen för att raka benen och började om med sminkningen igen.

Tog det väldigt lugnt, sminkade mig och plattade + volymerade håret och kokade även tre ägg (som jag glömde, så de var typ kalla en halvtimme senare). Åt två tomater och två ägg (orkade inte mer) sedan klädde jag på mig och kvart över 9 tänkte jag åka till gymmet för att hämta upp Freddie, men som vanligt bytte jag kläder några gånger och kom inte iväg förräns 5 i halv. Tog med mig 4 morötter och packade även min gymväska IFALL jag skulle sova över och gymma på morgonen istället då.. Tog på mig svarta tights (ofc) och min blåa Bondelid tröja (ÄLSKAR DEN!!!!!)

 

Fick två sms från Freddie som han skickat igår + ett sms från Melissa som hon skickade i måndags tror jag.. :O

 

Hur som helst, väntade ca 5 min på Freddie, för han hade gått ut på baksidan, så han gick runt huset och så åkte vi iväg ca kvart i 10.

När vi kom hem till honom, så stod hans pappa i trappan, så jag sa hej (såg inte hans huvud) och han sa hej, men var påväg upp för att sova. Freddie åt en liten biff (och matade den svarta hankatten lite) och frågade om jag ville ha något. Mat, dricka, frukt och så började han rabbla upp massa saker som gurka, morötter, orangeläsk och 10 andra saker, men jag sade nej tack :)

Vi gick upp till hans (stökiga) rum och kollade vilka filmer som fanns. Han hade massa dvdfilmer i en svart sopsäck.. Vi hittade ingenting bra, så vi gick ner till TV-rummet och tog en film som de hade på TV:n istället. Älskar att man kan köpa filmer i TV:n!!! Efter att ha letat i typ 20 min, så valde vi filmen drive med Noah från the Notebook i huvudrollen.. Han hade kanske 20 repliker i hela filmen.. Det var den bästa filmen vi har sett, men den var ändå inge bra! En GÖRFUL gubbe var med i den också. Han såg ut som en cartoon! x) 12345 mitt i filmen.

Vi kysstes lite och myste och snackade :) Jag vände och vred mig ganska mycket, för jag hittar aldrig en skön ställning..

Efter filmen gick han på toa, sedan jag och så såg vi ett avsnitt på the Simpsons och halv 1 åkte jag hem :) Han skall öppa på jobbet imorgon kl 6.30, så han måste vara uppe tidigt! Stackaren! Som tur är jobbar han ju bara till 12 på lördagar, men synd att han alltid jobbar när jag är ledig! Då kan man inte ha lay ins. Däremot, så skall vi ju till London om 2 veckor när han fyller 22, så det skall bli roligt! :) Då är han ledig, så jag måste också se till att få ledigt, men det skall nog gå vägen! :)

Åt tre morötter på vägen hem och när jag kom hem tog jag ut de vita handdukarna och underkläderna från tvätten och hängde upp och gjorde en portion havregrynsgröt, för jag var jättehungrig.. Sedan gjorde jag en till, för jag var VERKLIGEN hungrig! Hade på TV:n lite där de snackade om smink och äckligheterna i det.. Jag är glad att jag faktiskt har tvättat både mina borstar och svampar och håller de separat från själva sminket! Tittade samtidigt som jag bloggade för dagen också!

 

Vid två var det massa 90tals musik på VIVA och en halvtimme senare när jag bloggat klart, så hoppade jag in i duschen och hoppade i säng! SKÖNT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0