24 feb - hemmadag

Fredag

 

Älskar fredagar typ, för man kan vakna sent och vara uppe sent!!! Jag vaknade 11 idag, men kändes som att klockan var 8, så jag var ganska glad av att se väckarklockan nu, eftersom jag vanligtvis brukar vakna tidigt på fredagar just bara för att jag inte måste.. Hur som helst, så somnade jag om lite igen och vaknade kvart i ett istället. SKÖNT!

 

28 dagar sedan jag fick mensen förra gången, så idag fick jag den igen. SKÖNT att den är regelbunden, prick på dagen!!!

 

Jag var smal idag när jag vaknade och tom i magen! Åt pyttelite russin och cashewnötter när jag vaknade och en timme senare gjorde jag lite havregrynsgröt och bloggade lite och kollade mailen, men inget nytt från Australien... :(

 

Jag låg i sängen till halv 4 på dagen och sedan kände jag att nej, idag måste jag göra någonting!! Ställde mig upp vid min höga byrå med datorn och lyssnade samtidigt på VIVA på TV:n i bakgrunden och sjöng lite! Det är det goa med att bo själv, jag kan sjunga hur högt jag vill och verkligen ta i, för då får jag till mina toner faktiskt enligt mig.. Har aldrig gjort det inför någon annan, så jag vet inte om jag sjunger bra, men det tror jag inte..

Täntke att jag skall stå lite idag och borde egentligen passa på att vika mina kläder också som ligger i resväskan! De är ju rena, så det är synd att de skall ligga där och bli skrynkliga och smutsiga igen om jag blandar dem med annat...! Dock blev det inte så mycket med det, men istället diskade jag i en halvtimme och lagade grönsakssoppa med palsternacka, morötter och lök!

 

Kvart i 5 ringde hon från Messy church och jag kom just på att jag inte vet hennes namn.. Hon har krulligt stort hår, är smal, har fem barn och en man som ofta är i Spanien. Hon frågade mig på Messy church om jag kunde hjälpa henne med barnvakt och städning, så då tänkte jag att yes, om jag gör bra arbete de här 4 månaderna (om hon vill ha mig så länge), så kanske jag kan stanna över sommaren som Au Pair...! :) HOPPAS!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0