2 feb - Nursery and School (arthouse), gym

Torsdag

 

Vaknade 8.40 och gjorde havregrynsgröt med banan i faktiskt, för det köpte jag igår. Slog på datorn för att kolla mailen och åt samtidigt. Klädde på mig sköna kläder (tights ofc) och gick till dagiset....oops kvart över 9.. De är bara glada att jag kommer dit och jag jobbar ju gratis, så det är lugnt! :)

Jag fick en kopp te och jag lekte med alla barnen. Vi lekte med bilar, jag hjälpte dem att måla en kanin och hjälpte Kai att stava sitt namn och andra saker och så läste jag lite böcker.

Sedan gjorde jag och Freddie (ett barn på dagiset) smörgåsar. Jag mixade smör med lite marmelad (väldigt konstig marmelad! Den var typ svart och luktade olja, men jaja) och så bredde vi mackor och skar dem i 4 bitar. Jag fick säga namnen på de som satt tystast och finast, så att de fick gå och välja vad de skulle äta. Det serverades frukt och morotsbitar också. Jag tog även en morot som jag hade i väskan. 

Eftersom det var ISKALLT ute (men fint väder), så stannade vi inne och fortsatte leka och jag satt vid ett bord och gjorde microfoner till barnen. En lekboll på en tom toarulle med svart silkespapper runt bollen och folie runt pappersrullen + en bit snöre i botten. SKITSNYGGT! ;)

 

Melissa hade försökt få tag på mig i tisdags, men eftersom min telefon inte haft någon signal de senaste dagarna (och fortfarande inte), så har jag inte fått någonting. Hon lämnade ett meddelande, men det går inte att ringa, så får höra på det när jag kommer till Dorking ikväll. Hon sa att hon ringde, för Nicola var sjuk, men jag sa att jag jobbade ändå.

 

Jag gick hem strax efter 12 och bloggade för morgonen och tog fram lite pysselsaker, så att jag kan göra hjärtan där det skall stå 'you are valuable', för nästa söndag är det söndagsskola i Coldharbour och det är kärlekspärlorna. De skall få göra valentines card som de kan ge till folk, men kärlekspärlorna handlar om att GE och FÅ, så av mig skall de FÅ ett hjärta :) Jag skall även göra några ladybirds och ett hus till EYMG, men får ta det efter skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0