9 sep - Vilse hem från Dorking

Fredag


Vaknade vid 2 idag, gjorde en rejäl frukost (äggmackor) och kollade en bit på filmen Naken.

Sedan packade jag ner tre äpplen, min plånbok och en regnjacka i min väska för jag tänkte ta en långpromenad och handla lite.

16.20 gick jag till Dorking - som ligger ungefär en mil utanför Abinger Common. Det var inte så att det var bra trottoarer att gå på, utan det var en liten miniskog som man gick i hela tiden och man fick byta sida varje killometer typ och det var inte alltid det var så bra sikt, så jag blev nästa påkörd..

17.50 var jag framme, så jag gick in till Sainsbury's och köpte två flaskor vin, fyra cider och två stora flaskor bubbelvatten och var klar en halvtimme senare. Då var jag ganska trött, inte trött i benen, utan sömnigt trött, så satte mig ner en stund vid en hållplats och åt ett äpple, sedan fortsatte jag upp mot Abinger Common igen.

J****r va ont jag hade i hälarna på tillbakavägen! Skinnet hade lossnat, trots att jag hade compeed på båda hälarna, så jag lade några servetter under foten för att komma upp lite i skon och det hjälpte helt klart lite, men inte allt. Fy vad ont jag hade, men tänkte att snart blir det mörkt, så det var bara att fortsätta.. Jag gick och jag gick, men såg aldrig skylten Abinger Common... :/ Smsade med Seb hela vägen, men det var ganska dålig mottagning, så det tog ett tag att få smsen.. Vid 8 så var jag helt lost och kände inte igen vägen, men solen hade gått ner, så jag såg ju heller itne så mycket och tänkte att vägen kommer nog snart, men nee.. Halv 9 kom jag till Abinger Hammer och då förstod jag att jag hade missat vägen för bra länge sedan..!

 

Jag försökte ringa till Tony, men han svarade inte, så då ringde jag Jane som svarade på sista signalen - åh va glad jag blev då! När jag frågade om jag hade gått för långt, så svarade hon ja och undrade om jag hade en ficklampa, men ne, det hade jag inte, bara reflexer och mobilljusen.. Har ju tänkt köpa en varje gång vi varit och handlat, men har antingen inte hittat någon, eller har glömt det..

Det var lite svårt att förklara vart jag var eftersom det var kolsvart ute, men det fanns bara två Abinger Hammer-skyltar och jag var vid den ena, så hon kom ungefär 10 min senare. Va glad jag blev! Jag var vid den svängen där jag och Seb hade gått, så ungefär 40 min gångväg hem, men som med bil bara tog 10 minuter.

Det ''roliga'' var att jag hade skämtat för mig själv på vägen till Dorking att jag säkert inte skulle hitta tillbaka hem - och det gjorde jag ju inte heller nu..


När vi kom fram till grinden, så gav hon mig en ficklampa som man vevade på för att få lyse - görsmart, så jag behövde aldrig tänka på batterier. TUSENTACK JANE!!! Hon sade att hon var så glad över att jag hade hennes nummer och kunde ringa henne och sade att jag kunde ringa henne när som helst! Det känns så himla bra att alla är så hjälpsamma mot mig! Hon berättade också att hon för två dagar sedan fick reda på att hon skulle bli farmor!! Christoffer som bor i Sverige med sin fru skall få barn i mars, så han kommer hem till veckan för att sälja sitt hus här, dessvärre är jag i London då, men kommer säkert att få träffa honom en annan gång!

 

Kvart i 9 var jag äntligen hemma och hoppade in i duschen. Seb ringde mig en halvtimme senare när jag precis kommit ut ur duschen och frågade om jag var kvar i Abinger Hammer, för han fick smset precis då.. Dumma mottagning :) Inte konstigt att han inte svarade när jag frågade om jag hade gått för långt om jag kommit till Abinger Hammer..

Åh va glad jag är verkligen att jag har träffat sånna fina människor, hoppas att det kommer vara så hela min vistelse här! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0