7 sep - Seb-dag!

Onsdag

 

Vaknade 8, men eftersom jag inte skulle vara hos Tony förräns 11, så somnade jag om och vaknade halv 10 :) Kokade två ägg och lade på två mackor till frukost och drackäven två koppar kaffe med soyamjölk. Kl 11 var det möte med Tony och Caroline hos Tony som varade cirka en timme.. Vi pratade om vad som skulle hända den här månaden speciellt (kolla agendan).

När jag kom hem, så fanns det egentligen inte så mycket att göra, men jag bloggade i alla fall och fortsatte att ta bort lite onödiga dokument och bilder på datorn.. Oj vad man får många minnen tillbaka! Jag städadeäven lite och skulle träffa Seb vid 4, men smsade kvart i 5 och då var han nästan klar med sina läxor och skulle precis smsa mig och ursäkta att han var sen. Det gjorde absolut ingenting för mig, för jag var ändå ganska trött, så var skönt att slappna av och ta det lugnt.. Ville höra The Riddle och bla bla bla, men mitt jävla internet är ju så segt, så det kom inte fram någonting :(


Seb kom i alla fall vid fem och han tog en kopp kaffe och jag en kopp te och så kollade han runt i min otroligt fina lägenhet och han avundades mig :D Han provade min säng (eller mer slängde sig i den) och när han hade lugnat ner sig lite och förstått att han inte fick bo här, så satte vi oss vid bordet och tjötade. Han skulle visa ett korttrick som jag tyvärr förstörde, för jag kunde det redan (sorry), men jaja.. Sedan visade jag honom ett istället ;) och så drog vi dåliga skämt.. (Jag översatte en del Norrmänskämt, men han tyckte inte att de var roliga.. :S Hur kan man inte tycka att Norrmänskämtär roliga? :O :O :O Han ritade en kamel åt mig som han även satte upp i taket, så att jag kan tänka på honom när jag sover.. hm....? xD


I alla fall, så föreslog jag sen att vi skulle gå ut på en promenad och då mötte vi Abi utanför huset. Hon väntade på att Ian (hennes pappa) skulle komma hem, så att hon kunde övningsköra till sin hockeyträning. Hon hade aldrig varit ute på de ''stora'' vägarna förut - och nu skulle hon köra ända till Guildford. Hon var jättemervös, men jag sade att det skulle gå bra. Det är ju hennes födelsedag idag till och med och jag hade skrivit grattis på facebook i min logg och taggat hennes namn och hon sade att det gjorde hennes dag, för det var det första hon såg när hon loggade in i skolan :D Jag skrev även födelsedagssången på svenska (+ att jag översatte den till Engelska senare på kvällen).

När Abi hade åkt, så gick jag och Seb till lekplatsen där Hannah, Lucy och en tjej som hette Fleur hängde. Fleur var från Frankrike. Hannah gick ganska tidigt, men vi andra tjötade ett tag. Fleur och Lucy rökte varsin cigg och vi kom in på ämnet sex en stund och vi tog även roliga bilder när jag var huvudlös och en när Seb sitter på mina axlar och har min nyckelpigaregnjacka över oss. Lucy stannade ungefär en timme. Sedan var det bara vi tre kvar, så vi stannade lite till och sedan följde jag och Seb Fleur nästan hela vägen hem. Det var en taggig väg vid medbrännässlor som jag brände mig på på benen :( Vi kom till ett fält där de har jättemycket av en växt som heter weed... :O Så vi plockade lite och sedan fortsatte vi. Seb höllbådemig å Fleur i handen hela vägen, det var jätteroligt och Fleur var verkligen som en blomma (som hennes namn betyder på Franska).


På vägen hem trallade vi och tjötade om massa saker och sedan följde han med mig hem för att titta på min tredje bibel :) Vi lekte 'drop it or catch it' - en lek som jag hade lärt mig av att läsa höstens lektioner för gruppen som jag skall ha, som jag nämnde att jag fick i den bruna mappen i början. Jag var riktigt dålig på den, men Seb klarade sig ganska bra faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0