3 sep - Guildford shopping!

Lördag

Jag vaknade vid halv 10 och tog det lugnt :) Duschade och gjorde i ordning mig för att åka till Guildford och handla med Hanna, Lucy, Will och Seb. Caroline smsade att jag skulle vara hos Hannah vid ett, så jag var där fem minuter tidigare.. Seb, Will, Hannah och jag var på Hannahs rum och hon hade skivan SNAPPI som varken Seb eller Will hade hört förut, så vi lyssnade på den lite och väntade på Lucy som kom ca 20 minuter senare.. Jag trodde att bussen skulle gå 1.20pm, men vi gick från huset då och fick ändå vänta en stund på bussen.. De hade sagt till mig att bussen låg ca 20 min gång bort, men det tog 5 minuter till Hannahs hus och sedan 5 minuter till hållplatsen, det kanske däremot var en genväg att gå genom hennes trädgård, men jaja :) Seb välkomnade mig att sitta breve honom och Will och Lucy satt nedanför oss och Hannah på andra sidan gången. De lärde mig några engelska ord som jag behövde veta och jag sade att om de lärde mig 10 engelska ord, så skulle jag lära dem ett svenskt ord. Jag lärde mig:

Foliage - plantor (vilket var det svenska ordet som de fick lära sig)
Shrub - buske
Pork - fläsk
Beef - ko (fast det visste jag redan, men...)
Inhaler - inandningsgrejjimoj
Grozeries - frukt och grönt (det visste jag från skolan, men hade glömt)
Chimney - skorsten
Revised - gå bakåt (i bussen)
Exhale - andas ut (inhale andas in)
Kettle - vattenkokare
Goblin - typ som en orch i Sagan om ringen.. (De kallar Amy och Rosie för the Goblin twins, så det var därför de lärde mig vad det betydde..)
Stinging nettle brambles - taggbuske?
(Lärde mig exhale och Inhale efter inhaler och Goblin räknas inte som ett ord.. )

Strax efter två var vi framme i alla fall, så bussturen tog ca 35 min, för den tog en omväg också och med bil skulle det ta ungefär 10 minuter sade dem..
Vi delade upp oss ganska snabbt, eftersom jag ville köpa trainers och Seb ville kolla på nya i alla fall, så jag gick med grabbarna och tjejerna gick och fixade annat.. Jag hittade ett par vita, väldigt billiga, £28 i storlek 5 - kan inte fatta att jag fick på mig dem..! Visst de var lite trånga, men jag hade ändå en cm framme vid tårna. Det var de sista också, så jag tog dem. Sedan gick vi runt lite här och där och Seb köpte en vatten till mig och juice till dem två - snällt av honom! :) Sedan ringde vi Hannah och Lucy som var på Primark, så vi stack dit.. Där gick jag runt och kollade efter saker oms jag behövde, men kände mig fruktansvärt stressad, så fick knappt något som jag behövde.. Seb var i alla fall gullig och gick runt med mig. Jag letade efter en väska som laptopen kunde få plats i, men ingen datorväska, utan en vanlig fin som man även kunde ha annat i.. Det vanns bara små, eller stora fula.. :/ Jag hittade lite annat skit i alla fall, strumpor, två tröjjor, tofflor, ett halvband, ett par gröna solglasögon för £1 (var bara tvungen för att de var så billiga) och två par barnvantar för att det var döskallar på de ena ..

Sedan splittrades vi igen och jag, Will och Seb gick och kollade i en piercingaffär, men hittade inget, så vi träffade Hannah och Lucy på torget igen och Hannah hade köpt en tårta till sin pojkvän, för de skulle fira ett år ikväll :) Vi gick till New look och skulle kolla om det fanns någon väska där, med det gjorde det inte heller :/ Sista ärendet var till en musikaffär lite utanför innerstan som vi fick leta efter, men hittade tillslut.. Seb köpte en liten förstärkare till sin storebror som skulle fylla 22. När vi sedan kom till tåget, så köpte Will lite godis och jag och Seb köpte ett paket med olika sorters russin i (gula, orangea, svarta och bruna) som vi tuggade på. 5.50pm satt vi på tåget tillbaka och var framme en kvart senare, alla åkte på barnbiljett :O

Jag, Will och Seb började gå hemåt när vi kom fram, medans Hannah och Lucy väntade på Hannahs pappa och 20 över mötte vi dem, men Seb frågade om jag ville gå, så jag tänkte att ja, det är både lite träning och kul att se Abinger, så de andra åkte, medans jag och Seb gick hem genom Abinger Hammer, över majsfältet och till Abinger Common. Det var rikitgt roligt!
Seb berättade om sig själv, att han nu spelar rugby, men var gymnast som liten och han berättade att hans mor gick bort i Cancer när han var tre år.. :/ Vi kom upp på baksidan av S:t Jame's Church, så då gick vi till hennes grav och även till Janes makes grav, Richard.. Det tog egentligen ca 50 minuter dit, men eftersom vi stannade till vid kyrkogården, så blev det lite längre innan vi kom till Hannas och Wills hus igen. Eftersom de tog bilen, så tog de även min påse som Seb hade gjort sönder när han bar den. Snällt att han bar den och det var bara en påse, så inget farligt :) Han var en riktig gentleman och bar mina nyinköpta joggingskor också, fastän jag sade att jag kunde bära dem, men de han insisterade.. ABi kom dit också efter sin hockeyträning och vi var där kanske 20 min innan jag och Seb gick åt ena hållet och tjejerna stack till Lucy. Jag kände att jag behövde gå hem och göra lite mat, för hade inte ätit sedan frukosten i morse kl 11 och nu var klockan redan halv 8.
Jag skar en potatis, en gul lök, tre sparris och ett äpple och körde in i ugnen + att jag kokade en morot och några broccolibitar. Äpplet blev efterrätt, allt var SUPERGOTT! Middagen var dock inte klar förräns kvart i 9 på kvällen, så jag var verkligen hungrig, men det blev över till en lunch imorgon.

Såg på Goal 1 och sedan somnade jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0