28 sep - S J's café extended, Dorking gym

Onsdag

Gick upp 8.20 idag till jättefint väder och kom till S J's café i kyrkan 8.45, en kvart sen, men det gjorde inget, för det var bara Jane Chaffe, Tony och Caroline där..

Sen kom Emma (Calums mamma) Sarah (som älskar lila) och Trish, en blond tjej (nytt ansikte för mig) dit och lite senare kom även Sam med hennes dotter Caroline och Anne.

 

Idag var det extended café - och det är det en gång i månaden tror jag - då det kommer äldre människor kl 10-12. Idag kom Pete och hans fru Maurine (som ingen av dem äter socker), samt Joyce. Joyce pratade om två som hon hittat döda.. Hon hade en man som tvättade hennes fönster en dag och senare kom en flicka in och sade att det ligger en man och sover i hennes trädgård.. Då hade han ramlat ner och dött.

En annan gång var när hon skulle hälsa på sin väninna och hittade henne insomnad i sin fotölj med musik påslaget, sin hund i knät och en gin o tonic i handen.

Efter att ha hört om massa döingar, så plockade vi ihop och diskade och torkade och 12.40 gick vi hem. Nu var det jättevarmt! Typ 25 °C.

 

Jag kokade ris till lunch och bytte om till träningskläder och gjorde i ordning en vattenflaska med citron! Packade även in mitt gymkort och lite pengar i en plastpåse och stoppade i BH:n, samma med mobilen för att den inte skulle bli svettig. 14.20 joggade/gick jag till Dorking och var framme 15.30 ;) Tony erbjöd sig att köra mig kvart över tre, för han skulle ändå in till Dorking, men jag ville vara ute när det var så fint väder!!!

 

Det var nästan tomt på gymmet när jag kom in och stretchade. Körde ben, armar och rygg och avslutade med att springa för att bli lite mjukare i kroppen. Kl 5 började jag stretcha och nu var det ganska mycket folk som tränare. Jag stretchade i en halvtimme och det kändes! Gjorde bow (nästan) ståendes. 20 i 6 gick jag till Sainsbury's och köpte lite kakor som jag kan bjuda på när folk kommer över, samt köpte russin (sultanos), för det fanns inget storpack med russin.. Russin och nötter är jättedyrt här verkligen! Självscannade ;) Kvart över 6 tog jag bussen och hoppade av hållplatsen innan och hittade en väg (public footpath) genom skogen istället för att gå på den smala vägen. Fotade lite också och tog det lugnt med att komma hem.

När jag kom hem vid 7 kokade jag ris och majs med den goda gula kryddan som jag köpte i måndags, som jag trodde var curry, men det var det inte (men gott ändå). Värmde kyckling till det med plus tog sallad. Mums :) Diskade och gjorde fint i köket :)

 

Tvättade idag också och såg på Big Mommas house 2 medans jag väntade på tvätten och slängde in en till efter den och tog ett långt skönt bad och såg lite på South Park. När jag hängt upp andra omgångens tvätt också, så var klockan halv 12 och mina ögon kändes trötta! Det var jättevarmt på övervåningen (brukar det ju aldrig vara), så jag har haft båda fönstrerna öppna på övervåningen för att släppa in lite frisk luft, men det var inte bara frisk luft som kom in.. Jag har dödat jättemånga små små flugor och även stora gröna fjärilar och pappa långbenar har flugit in, men de fläg runt lite och satte sig i taket och dit når inte jag, så lät dem vara.. Förhoppningsvis får jag ingen otrevlig överrasning när jag lägger mig... ...man vet aldrig...

 

Jag försöker lära mig TV-kanalerna - inte för att jag kollar mycket på TV, men har bestämt att jag lika gärna kan kolla på TV och få det engelska språket än att vara vid datorn.. Hade fresh prince in bel air på TV:n, men kollade inte så noga.. Jag har på teckenspråk, alltså subtitle, för att hänga med bättre på vad de säger och även lära mig hur ord stavas och betyder :)

 

Det här har jag lärt mig i alla fall:

10 - ITV3: Filmer m.m.
15 - Film
21 - VIVA: komedi (southpark, the fresh prince of bel air, two and a half men, F.R.I.E.N.D.S) Bara text på vissa program.. (Sat-Sun: movies)

 

Hoppade i säng kvart i ett - hyfsat tidigt idag, eftersom jag skall till läkaren imorgon bitti. Mad skall hämta mig 8.55 :)

Godnatt!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0