27 sep - Babysinging at Jane Newberry's

Tisdag

Gick upp kl 9 i lugn och ro och kokade två ägg och gick till Tony 20 i 10 för att vi skulle åka till Coldharbour, men Mad hade den gröna bilen och den silvriga var inne på besiktning och Mad var sen hem, så vi kom inte iväg förräns 5. På vägen skulle vi även hämta en dam som hette Joyce och köra henne och Mad till Margaret, för de skulle ha bibelstudier där. Hon skrattade när hon fick se min läppiercing och frågade vad jag hade gjort och sade att det såg väldigt roligt och konstigt ut att ha något instoppat i kroppen, men jag log stolt och sade att jag gillar den!

Sedan körde Tony mig till Jane, så jag var inte där förräns 20 över 10 och egentligen skulle jag ju varit där 10 i 10 - för det hade vi bestämt förra gången, så att jag kunde hjälpa till att plocka fram alla grejerna. 
Jag fick Ben (en av tvillingarna) i min famn när jag kom, men det blev bara några sånger, för halv var det slut. Vi prövade sedan att jag fick Elijah(?), vilket gick bra till en början, men han är inte så bra med andra människor, så han började gråta massor efter ett tag. Ben däremot skiner som en ängel! Jag kan inte komma ihåg vad mammorna heter, Rebecka och Henry minns jag, men sen är det Samuel och hans mamma, Marcus och hans mamma, Melissa och hennes mamma, glada Felix och hans mamma samt Elijah och Bens mamma då. Liz och hennes lilla dotter Isabel var nya för mig idag med.

 

Tony hämtade mig strax efter halv 12 och då åkte vi för att hämta Mad och Joyce och stannade även för en kopp te. 12.40 var jag hemma igen och en timme senare kokade jag ris med tomatsås och sallad till det.

4.45pm gick jag till Tony och Mad för att lämna den händiga matkorgen som jag fick i början, men som jag inte behöver. Skulle även fråga om de kunde komma till Dorking ikväll, så att jag kunde handla lite, men de var inte hemma, så jag lämnade korgen vid dörren och började gå, för att värma upp innan joggingen. Seb joggade förbi mig, vi hejjade snabbt bara, sen ringde jag Tony och han kunde hämta mig senare sade han, för de var i Guildford och kollade efter en TV - det var bara bra sade jag, för jag ville ju ändå gymma! Sprang nästan hela vägen, förutom vid nässlor-ställena och när jag fick jätteont under foten för att skorna skavde och fick blåsor under båda.. :/ Försökte fixa det genom att dra upp sulan lite vid sidan och det höll mig till gymmet i alla fall och väl där och enda hem tills jag äntligen fick av mig skorna.

Kom fram till gymmet kvart över sex i alla fall och stretchade med en gång. Den viga killen var där också, så vi hade ett kort sprat bara, sedan körde jag på för fullt. Två görsnygga killar som jobbade där kollade på mig och nickade och log när jag tränade ;) ...och när jag stretchade på slutet. Då pratade även en annan man med mig, frågade om det gjorde ont och så.. :P (När jag gjorde spagat)

Det blev bara en timmes gym, för Tony smsade mig och sade att han var i Dorking, så vi skulle mötas på Sainsbury's. Synd, för jag hade jätteroligt, men jag var bara glad över att jag slapp gå hem igen, så vilken tid som helst var bra för mig! :D

 

När jag kom hem tog jag ut kycklingen (som jag gjorde här om dagen) ur frysen och kokade ris och skar grönsaker. Det blev lite sent, för jag var inte hemma förräns vid 8. Lät maten stå på spisen och så hoppade jag in i duschen. Snackade så klart med Jonas Treffenberg idag igen, vi har kommit in på ämnet hälsa väldigt mycket. Mycket handlar om träning och mat i våra konversationer! Jag har berättat om mina ätstörningar som jag haft sen jag var 11...

Såg filmen 'A time to kill' på TV faktiskt, sedan tittade jag lite halvt på woodcock, men vet att den inte var så bra, såg den för många år sedan och var besviken, så det var inte värt att se på hela :)

 

Vid ett kände jag hur mina ögon ville sluta sig, så jag gick och lade mig, men somnade inte förräns 2..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0