26 sep - Kids sing, Di, Bible studies

Måndag

Vaknade 5 i halv 9 idag, smsade Sam och frågade när hon skulle hämta upp mig, satte på kastrullen med två ägg i och hoppade in i duschen. Åtta minuter senare hade Sam smsat och sade att hon skulle hämta mig kvart i. (PANIK) Klädde på mig och drög lite puder och mascara i ansiktet och slängde i mig de två äggen, borstade tänderna och sprang ut och väntade vid grindarna. Det såg ut som att jag hade väntat länge ;) Hon kom en minut senare.. Det var blött och lite regnigt på morgonen.

 

Vi hämtade upp Conrad (Carolines kompis på lekis) på vägen och lämnade dem på playgroup som de kallar det här i England. Det är lite annorlunda från ett vanligt dagis, för de gör saker praktiskt mer på ett vuxet sätt.. De är 3 år och skär saker med vassa knivar, de dissikerar djur och är ute mycket i naturen..

 

Anne var på plats i Belmont school när jag och Sam kom och vi plockade fram alla sakerna som vi skulle ha för dagens sånggrupper :)

Idag lärde jag mig nästan alla barnenes och mammornas namn, för det var inte lika många idag och jag skrev även upp de flesta på min hand för att försöka lära mig fortare. Det var mycket roligare idag, för det var inte lika högljudt som det brukar vara.

 

När sista gruppen hade gått, så gick vi igenom nästa veckas tema och sånger, som nu skulle bli insekter. De kör ett tema med sånger i tre veckor och sedan byter de, så att det inte blir för tråkigt, men ändå så att de kan lära sig sångerna.

Själv tycker jag att man skall ha sångerna några fler gånger, för eftersom att det är så många sånger som man sjunger, så sätter sig inte alla på hjärnan direkt och den tredje gången kan man dem som bäst, men då byter man till nästa vecka..

 

När vi hade städat klart, så var klockan ca 5 i 12 och Sam sade att vi skulle gå ner till lekis för att hämta Caroline och Conrad.. Nu var det jättevarmt ute!!

Jag kände mig jättestressad, för att jag skulle ha möte med Tony och Caroline 12.15, men hon sade att det bara skulle ta 5 min ner, så jag tänkte att det tar väl bara 5 minuter upp också, 10 som max med dem barnen, men vi var inte tillbaka i bilen förräns halv, för barnen skulle leka och hoppa och rulla och göra allt annat på vägen tillbaka. Jag hade min mobil i väskan som jag hade lämnat i bilen, så kunde inte smsa Tony förräns jag kom tillbaka till bilen heller. Smsade, men det kom tydligen inte fram, så kvart i ett smsade Caroline mig och jag sade att jag var där om en minut bara.. Var tvungen att gå hem och stoppa i mig mackan som jag aldrig hann äta i morse, för jag var stressad och hungrig..

Möte med Tony, Mad och Caroline om det som skall hända. Vi planerade in tre ungdomskvällar med Pizza denna terminen, så det drar igång från nästa vecka!

 

När jag kom hem vid 2, så bytte jag om och gjorde lite havregrynsgröt. En timme senare stack jag till min granne Di. Anna, Olla, Jack(?) och Sam var också där, så jag lekte med dem. De badade för fullt när jag kom dit, för det var ju jättefint väder! Lite senare tog vi en liten promenix längs ängarna och matade kossorna och i och å (åsnorna) med äpplen. Det var fantastiskt att se killarna så pigga, speciellt lilla Jack som hade varit på dagis, sedan haft rugbyträning och nu varit igång i flera timmar hos mormor! Jag gick hem vid halv 6 och lagade mat som blev klar vid 7. Kyckling, kålrot, lök och sparris i ugnen. Jag börjar bli trött på sparrisen tyvärr, men idag smakade kycklingen mycket bättre! Kanske för att jag krydda den lite mer den här gången..

 

Klockan 8 gick jag till Tony och Mad för att ha bibelstudier (John/Johannesevangeliet hela kapitel 6). Vi körde på samma den här gången som förra, eftersom det var ett helt kapitel och för att man skulle kunna reflektera kring texten och komma på frågor. Kim var den enda som hade en fråga sedan förra gången. Hillary var också där och även en dam som hette Rose-Marie. Hon jobbar på skolan, så henne kommer jag få se mer av sedan när jag skall hjälpa till där! Vi kom inte in så mycker på bibelstudierna, utan mer på annat.. Tatueringar till exemplel. De började med att de inte gillade tatueringar och piercingar, tjejer som piercar naveln till exempel och andra som gör tatueringar som de inte tycker är snygga.. Mad sade att hennes flickor fick göra det, för det var bättre att hon lät dem än att de gjorde det utan hennes vetande ändå. Sen frågade hon mig om jag hade en navelpiercing och jag svarade ärligt ja på den frågan. Kim började med att säga att hon inte gillade tatueringar alls och de andra damerna hängde på medans jag bara lyssnade tyst och log. Hillary frågade mig sedan om jag hade några tatueringar och jag svarade stolt 'Yes, I've got two actually!' :) Då sade Mad att hon gärna ville ha en tatuering, tex en fjäril och de andra började helt plötsligt ändra åsikt och sade att ja, varför inte egentligen.

Halv 11 gick vi hem och Kim släppte mig på vägen denna gången också. Inte för att det var långt och jag sade att jag kunde gå, men de insisterade, eftersom det var så mörkt :)

 

Jag tittade lite på Southpark och snackade med Jonas Treffenberg och Adam Nilsson på fb, tog en dusch och hoppade i säng vid 2.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0