24 sep - dorking med Sally och Rosie

Lördag

Idag tvingade jag mig upp kl 9, kokade ägg och gjorde mig i ordning och när klockan nästan var halv (då jag skulle börja) så smsade Tony mig och sade att vi börjar senare idag, men han visste inte när, så han skulle smsa mig när han visste.. Jag hade bestämt med Sally igår att jag, hon och Rosie skulle åka in till Dorking 10.30 när morning prayer hade slutat, men när klockan slog halv 11 och Tony fortfarande inte visste någon tid, så sade han att jag kunde åka med dem i alla fall.

 

Vi kollade efter maskeraddräkt till Rosie - det blev någon Flintstoneblandningskaraktär :) Jag hittade ett jättestort ben som jag sade att hon kunde ha i håret och sedan hittade vi ett leopard-tygstycke som hon skulle vira runt sig..

Sedan gick vi runt i lite olika affärer i Dorking och shoppade. Jag köpte tre roliga kort (99p var), en ugglering (1,99p), två klockor (£8), en kofta (£16), ett par gröna byxor på rea (£15 £5) och ett par jeansleggins (£10). Det är £42. Sedan gick vi och åt lunch, jag och Sally tog paprikasoppa och Rosie en kyckling och baconsallad.

På vägen hem, så åkte vi till ett hus där folk sålde massa grejer som de inte behövde längre. Loppmarknad heter det ja. x) Jag och Rosie hjälpte till Sallys gamla vän att sälja saker. Jag sålde en liten nallehund. Jag köpte lite saker också.. En drejad snäck-skål (50p, 20p), en pilatesboll (50p), en stor görtung spegel (£1), fem galgar (20p), en vetesäck (10p) och fem lotter (£1). Det är bara £3,3 på loppisen..

Kom hem vid halv 4 och diskade och lagade mat (soppa med morötter, broccoli och sparris).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0