21 sep - S J's café

Onsdag

Vaknade vid 8 idag, tog en dusch, kokade ägg och stack till kyrkan kvart i 9 på S J's café. Det är i kyrkans kapell där mammor dricker kaffe/te och pratar efter att de har lämnat sina barn på skolan/dagis.

Det var trevligt där, men de var mer platglada med sina telefoner än att prata med mig, så jag fick inte så bra kontakt med dem. En av mammorna Caroline var lite mer pratglad lyckligtvis. Jag hade Tony, Caroline Sack och Helen där med, så jag kände mig inte helt utsatt :) Seb's styvmamma Jane var också där med sina två superfina hundar. Kan inte komma på vad det är för ras, men sånna som springer JÄTTESNABBT och är jättesmala. Greyhounds eller något tror jag de heter.

Caroline Sack berättade att Will har fått utegångsförbud för att han vad ute efter 9 igår . Visste inte att det var så här.. Jag själv är ju uppväxt med att jag får komma och gå ganska mycket som jag vill, men att jag också får ta konsekvenserna. Inte för att jag har varit ute mycket och härjat hemma, men jag har ju tränat hela mitt liv- vilket har lett till att jag kommit hem så sent.. Nåväl, nu har jag lärt mig ännu en sak här :) Jag förstår dem också, det är skola och det är så mörkt ute och hon sade att det är lugnt på helgerna, men inte när de har läxor och så med.

När vi hade diskat klart var klockan ungefär 10.40, så det tog över lite på tiden, men det gjorde inget. Vi gick till dagiset och jag träffade Melissa där, hon var tydligen i min ålder på ett ungefär. Jag skall hjälpa till där på måndagseftermiddagarna så fort jag har lämnat in lite papper till henne om att jag inte är kriminell och hon behövde även lite annat som kunde styrka min identitet, adress osv.. En av fröknarna där hade klätt ut sig till en varg och jag tror hon gjorde något rollspel för dem. Roligt! :)

När jag kom hem en kvart senare tog jag en morot och bloggade lite. Har varit så trött och haft så ont i nacken de senaste dagarna, så har inte orkat sitta och skriva. Testade även mitt mobila bredband om det skulle funka bättre nu när jag har raderat så mycket från datorn, har faktiskt skrapat fram hela 20 G, men den hittar ingen signal..

 

Fick ett mess av Catta strax innan 12: I am so bored x) and hi, by the way :)

Haha, hon är ju bara för go. Den stackaren, hon har ju Carina och andra volontärer där hon jobbar, men när de jobbar är hon ledig och tvärt om, så hon har inget att göra då. Lite som mig, men jag har faktiskt tyckt att det varit skönt att inte göra någonting.. Då kan man i lugn och ro göra saker som man annars inte hinner med.. Som att städa till exempel som jag gjorde igår. Skall även packa upp min väska idag från kursen förra veckan och sortera lite bland mina grejer. Jag känner att jag har lite pysselfingrar, men har varken lim eller tejp eller några fina pennor eller papper, så jag skall nog köpa in det! :)

Såg andra delen av Arn, så nu vet jag lite mer om hur Sverige blev Svenskt och kristet. Förstår dock inte varför inte Göteborg då blev huvudstaden, eftersom det började med Västra Götaland..

Kvart över fem gick jag ut och träffade min granne Abi som idag är 17 år och 14 dagar gammal. Vi gick till The green (ängen) och tjötade lite och sedan kom Lucy ut med sin lilla hundvalp Alphie. Strax innan sex gick vi hemåt igen, för både Abi och Lucy hade massor av läxor att göra. Stackars dem asså! Abi har mest av alla, hon pluggar 25 timmar i veckan, det är 5 timmar varje dag förutom då hon har hockeytränig :O SJUKT!!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0