2 sep - Luch hos Emely och middag+fika hos Berry

Fredag

Då inte bredbandet funkade, så tog jag och Tony datorn och sticket in till Vodafone i Dorking idag och bytte ut det till ett nytt i hopp om att det skulle funka, för det såg ut att göra det i butiken i alla fall..

Kl 1 blev vi klara (lite sena till lunchen), men hämtade Mad och åkte till Emily Debney för att äta lunch och träffa några andra som bor i Abinger Common. (Då jag hade glömt min mobil hemma, så har det inte blivit några foton under den här tiden, men inget som inte lite paint kan fixa...)

Emilys barn var: Lucy 17 år (som jag träffade igår), Amy som jag tror är 13, 14 år och hon har även en son, men jag kan inte komma ihåg hans namn, men han var 11 år i alla fall. Det är Emily och en annan kvinna som har söndagsskolan i Abinger Common, så de kommer jag träffa ofta. Sally var också där med sina två barn Frazer 17 år och Rosie 14(?). Abi var också där. I ungefär en timme småpratade jag lite med Sally och Emily, fast lyssnade mest på de andra..

Vid kvar över två, så var de första pizzorna klara (det kändes som två timmar, men det hade bara gått en). Vi ungdomar (minus Frazer) satt ute vid ett bord på terassen och åt. Underbara Mad hade gjort en kycklingsallad till mig istället, eftersom jag tidigare hade sagt att jag inte äter pizza. Kyckling i england smakar helt annnorlunda från Sveriges, men yapp det gick att äta! Det var ruccolasallad, gurka, tomat och några gröna saker som såg ut som omogna rödbetor, men de smakade bara beskt.. Jag fick ner några genom att blanda med det andra och tänka på att det var nyttigt, men lämnade några små bitar ändå.
När vi hade ätit klart, så gick alla till studsmattan och tjötade i ungefär en timme, det var svårt att prata med dem ibland, eftersom de pratade mycket om saker som hade hänt där och om andra personer som jag inte hade någon aning om, men det gick an ibland. Jag förstår, de är ju ganska små och vet kanske inte heller vad de skall fråga mig.. Emily ropade in oss för efterrätt och te och då stannade jag och pratade med Sally, Emily och Mad i köket. Emily gjorde te, men det tog typ 20 minuter innan jag fick det, för hon glömde helt bort det. :) Det gjorde ingenting, jag smakade några jordgubbar och vindruvor istället. De andra åt kakor och så också, men nej inget sådant socker för mig inte. Frukt tycker jag är okej, men jag behöver inget ytterligare socker..

Emily och familjen hade köpt en hundvalp för några veckor sedan som de kallade för Alphie. Den var extremt lat, kanske berodde det på vädret, för det var extremt varmt idag! 29 grader var det tydligen och tjejerna hade korta shorts och linnen och killarna hade shorts, men jag kände inte att det var läge att ta av mig skjortan och visa min tatuering så tidigt.. Bättre att de lär känna mig, så att de inte dömmer mig för min tatuering.. (Har en ganska nygjord döskalle på armen sedan en månad tillbaka). Vi drack te och tjötade och fortsatte sedan i vardagsrummet. Sedan hämtade Rosie en present, så då satte jag mig i soffan (där Lucy tidigare satt) och öppnade det. Det var en bok med svarta blad + en vit penna och ett kort där de hälsade mig välkommen till Abinger Common! Även signerat från pappan Neil, men han har jag inte träffat ännu. Jag tackade så mycket och det var verkligen snällt av dem att köpa något till mig som de aldrig hade träffat förut! :)
Vi åkte hem vid fem och Tony och Mad bjöd hem mig på middag vid 6.30.

När jag kom hem var jag extremt trött, tänkte gå ut och springa, men kom ju på att jag inte hade några joggingskor.. Klackskor, stövlar, gummistövlar eller vinterskor fanns att välja mellan, så istället tog jag en tupplur i sängen... ...försov mig till kvart i 7, så jag flög upp ut sängen och tog på mig och stack ut genom dörren..
När jag kom dit bad jag om ursäkt att jag var sen, men det gjorde inget, för Jane hade precis kommit och skulle också äta med oss. Jag hälsade på hundarna igen och lärde mig namnen - som nu blev väldigt logiska! Moses and Mirijam (som i Bibeln)
Jane gav mig 12 rosa rosor som vi satte i en vas så länge. Det var väldigt omtänksamt av henne! Då jag är laktosintollerand, hon är vegetarian, Mad försöker vara vegetarian och Tony hade någon anna diet, så blev det lite olika saker.. Kyckling, vegetasiska korvar, ris med kläckta ägg och ärtor, ägghalvor, bakpotatis, sallad och hembakat bröd. Jag åt lite av allt utom själva ärtorna och korven..

Kl 8 kom Caroline och hennes make (?), Sally, Emily, Hillary, Lucy, Frazer, jag hälsade på Will 16 år (Carolines son) och Seb 16 år. När jag hälsade på Wil, så hade jag hett te i min hand, så råkade spilla lite mattan, så jag stannade kvar i vuxenrummet sedan och drack te med de andra vuxna. De bjöd på bakverk som Mad och Jane hade bakat till WI-mötet, men som var över och Jane sade att jag måste prova en av Mad's kakor, så jag gjorde det. Hon sade att jag inte behövde, men jag tänkte att en kan inte skada och ville vara artig och smaka när hon hade bakat lixom. Den var extremt söt och jag åt bara halva. Det var någon havrekaka med honung i..
Seb kom in säkert fyra gånger med dubbla satser av bakverk, en riktig gottegris den där :) Vid halv 10 gick ungdomarna ut, men jag ville faktiskt stanna kvar med de äldre.. Caroline berättade att hennes dotter Hannah skulle till Guildford imorgon, så jag kunde åka med och shoppa lite. :)
Vid 10 gick Caroline och hennes man hem och strax innan 11 gick jag hem. Jane körde mig, inte för att det var långt, men för att det var så mörkt och det finns inte direkt några lampor på vägen..

Satte på en film och somnade ganska snabbt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0