29 okt - STRESSIG DAG! (Bön, förberedelser, shopping, gym, bangers and mash, städning)

Lördag

 

Vaknade 9.30 idag, för jag förstod inte att jag var tvungen att gå upp när väckarklockan ringde.. Var jättesnuvis och torr i näsan och halsen.. :/

Morning prayer - flytta bord, sedan bön. Vi kom därifrån vid kvart över 11. Hämtade Collin (fick vänta ca 5 min), kom till Dorking kvart i 12 för att handla, kom därifrån halv 1, åkte till Coldharbour och flyttade runt alla kyrkbänkarna och kom hem 13.20, så då gjorde jag spagettisoppa. Slängde in sovlakanen också, så att jag får det extra gott inatt och fint till imorgon när Filipstadsgänger kommer!


Öppnade lite fönster i sovrummet och nere i hallen för att fåin lite frisk luft. Jag har ventiler över varje fönster, men det är spindlar och flugor där och de vill jag inte ha in, men jag kan inte vakta, så det är lika bra att öppna hela fönstret, för då kommer det in luft snabbare.

 

Tog en snabbdusch vid 2 och sedan tog jag på mig träningskläderna.

Klockan var kvart över två innan jag hann smälta maten. Det blir en riktig stressdag idag! Har räknat fram om jag verkligen hinner gymma idag, men har tänkt så här tillslut:

 

14.15-14.45: cykla

14.45-16.15: gymma

16.15-17.15: cykla hem

17.15-18: duscha och fixa mig

(vilket blev framskjutet...)

 

00.43: Jag städar just nu, kom hem från jobbet för en timme sedan (där vi hade lite fest i kyrkan och ännu mer städ på slutet). Är dödstrött, har varit igång hela dagen idag! Först jobbat från 9.30-13.30. 14.30 stack jag till gymmet och kom hem 17.45. 18.30-18.40 gick jag till puben för at boka bord (fick ett utomhus i alla fall). 18.40-23.30 jobbade jag igen och nu kör jag på som en galning hemma.. Känner dock att jag behöver nana NU, för min halv och näsa är inte alls bra.. :( Kan knappt svälja.. :( Vet att jag inte borde ha gått till gymmet idag, men jag kände att eftersom jag inte skulle ha tid att dra dit förräns på onsdag, så tänkte jag att jag kan vila de dagarna istället! :)

 

Kedjan hoppade påväg till Dorking också..På gymmet var en kille i typ min ålder +/- som bara hade muskler och skinn. Jag skulle tagit honom som en datanörd om han hade haft kläder på sig, men han var nästan lite porrig när han tränade häcken av sig på gymmet! När jag skulle gå hem från gymet, så snackade jag lite med rödtott, som jag sedan frågade vad han hette och han svarade Andy.

 

Gjorde lite soppa med palsternacka, morot och lök halv 1 för att bli lite piggare och för att skona halsen lite, men det hjälpte inte så mycket.. (Smygtog även en kaka eller två)

Blev klar halv 2 (Skall ställa tillbaka klockan en timme inatt, så får sova en timme till i alla fall! :D SKÖNT!

Enda som är kvar att göra är att packa klart (packade det mesta idag) och att dammsuga, men det hinner jag förhoppningsvis på morgonen! Måste duscha då med, så att håret håller sig :)

Tony skall hämta mig 8.50, så räcker att jag går upp kl 8 :)

 

Förresten, bangers är korven (för att om man värmer den för länge, så säger den *BANG* :) Och mash är det som jag trodde - potatismos! :) Jag åt lite av äckliga soyakorvar.. Smakade som gris, så kunde inte äta. De var friterade också, så ne :) Potatismoset hade ju mjölk i sig (tänkte ju inte jag på), men ärtorna var i alla fall goda! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0