28 okt - Cyklade till Dorking gym

Fredag

 

Vaknade vid 10.30 idag av mig själv och såg klart Tummelisa. Det är inte något stort barndomsminne för mig, för jag har bara sett den kanske tre gånger (med denna), men den är ändå bra och den har en jättebra sång som jag adderade till Disneylistan idag också (Du kan flyga fri).. Inte för att Tummelisa är Disney, men ändå.. Gjorde även lite havregrynsgröt med russin, kokos och banan i som jag åt till filmen.

 

Vid två gjorde jag spagettisoppa och duschade när det kokade. Var ute på nätet lite när jag åt och bloggade bland annat.

15.55 kom jag iväg på cykeln och var framme 25 min senare. Gymmade till 17.35. En riiiktig pudding som jobbar där som personlig tränare kollade på mig idag igen (för några veckor sedan gjorde han också det, men har inte sett honom sedan dess) och när jag körde armar/skulderblad utanför kupén/gymreceptionen, så stt han också där och gick ut och började prata med mig.

Han frågade vad min tatuering på armen var och jag visade. 'Aha, en döskalle - cool, sa han då. Han sa även att han såg min på ryggen och tyckte de var fina och frågade vart jag hade gjort dem. 'I Sverige', svarade jag då och då frågade han om jag var därifrån, vilket nog alla vet vad jag svarade på den frågan. :) Sen frågade han hur länge jag hade bott här, så sa jag två månader och sedan frågade han varför jag flyttade hit och då sa jag för jobbet och han frågade 'med vad' och jag svarade 'som ungdomsledare i Abinger Common'. Sedan frågade han om jag körde till gymmet, men 'nope, jag cyklar', svarade jag då. Hans min var :O och så klappade han händerna och sa att jag var väldigt duktig; bättre än honom!

Hihi :$ Sedan sade han att han inte skulle störa mer och jag svarade Tack.. Jag kunde väl ha sagt att det inte gjorde någonting.. Jaja, lätt att vara efterklok, hoppas att han vill störa mig någon annan gång ändå.. ;)

När jag gick för att stretcha kvart över 5, så körde jag på riktigt hårt med spagaten och jag kom ner, fast det kändes! Höll en 8kg's boll över mig för att hjälpa till lite också. När jag körde mina stretchar, så såg han det och gav en flirtblick ;)

 

Köpte en egg sandwich på saintsburys och kom iväg på cykeln därifrån 17.50. Jag blev påkörd av en idiotbil som bara körde när det var ett övergångsställe. Han hade stannat för att det var en korsning, men körde bara för att det var fritt med BILAR, men inte med människor som skall korsa gatan!! IDIOT!!

Det regnade lite på vägen hem, men som tur var hade jag min regnjacka. Solen gick ner vid halv 7, så halva vägen hem cyklade jag i mörkret och några idioter hade på helljuset när de mötte mig, så när de åkte förbi, så kändes det som att jag var blind, för det blev ju helt kolsvart!

 

Kom hem på 55 min och kokade två ägg, rostade en fibermacka och tog spenatblat och en tomat till det. Var inte alls hungrig när jag kom hem, men åt för att få i mig lite protein, järn och vitaminer efter träningen. :)

Jag äter mindre, jag äter nästan inget fett eller socker, isåfall naturliga (förutom snickers ibland för att snabbt få energi), men jag har till och med gått upp! :O Min mage är plattare, så är detta för att jag har fått mer muskler? Hope so.. För mig är kroppsformen viktigare än vikten, MEN skulle behöva gå ner ändå..

 

HANDLA...?

Smsade Tony strax innan 7 och sade att jag var hemma och även att jag hade ett brev jag ville fråga om, men han svarade inte, så jag ringde 20 min senare, men inget svar då heller.. Brevet fick jag igår och det var en enkät om alkoholvanor och det stod att eftersom jag hade ansökt om en operation sen april 2011, så skulle jag fylla i den.. Det konstiga är dock att jag inte alls har ansökt om det!

Frågade om vi kunde gå och handla igår, men så sa han att vi kunde göra det idag istället, för han svarade inte förräns två timmar senare, men då sade han att det var för sent att åka. Däremot sa han att vi kunde handla idag fredag i stället. Idag smsade han kvart i 8 och sade att jag skulle ta med mig brevet imorgon till morgonbönen, så han har väl glömt att vi bestämde att vi skulle gå och handla idag..? Jag svarade okej och frågade om vi kunde handla imorgon istället då..

Eftersom det blir framskjutet så mycket, så får jag även mindre pengar, för det blir inte £40 i veckan längre, utan nu går det £40 på 1,5 vecka..

Han svarade i alla fall 'yes' när jag frågade om vi kunde åka och handöa imorgon.

 

Tittade på lite Futurama medans jag åt, för det fanns absolut ingenting annat på TV och internet var inte så lockande halv 8 på kvällen.. Däremot en stund senare, så började jag chatta med Anders Olsson (från Filipstad), så det var roligare än Futurama! :D

Blir nog lite Saw senare om inget annat lockar :) Blev lite 'You've been framed' (roliga klipp) på TV, men kl 10 lade jag mig och chattade lite med folk. Lite mer med Anders Olsson, samt med Sebastian Edgren och Sebastian Gunnesson.

 

Kvart över 11 satte jag på Saw 3 :) Har tankat hem alla 7 nu (har inte sett 7an, men får köra de i tur och ordning, för ibland blir det ju 'aha-upplevelser' när man kan lekarna i de andra filmerna ;) Har sett ettan så många gånger och tvåan såg jag för någon månad sedan, så därför skyndar jag på det lite nu. Såg 5an på bio med Andreas Lundström när vi var tillsammans och 6an med Angelica Sjöstrand. Minns att jag såg tvåan först av de alla i alla fall - med Mathilda Svandal hos (minns inte vad han heter) som bodde vid Lollipop då. När vi sett tvåan tyckte vi den var så bra, så vi ville se ettan också :) Har älskat Saw sedan dess!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0