24 okt - Dorking Health care ultraljud + BREV FRÅN ISABELLE

Måndag

 

Gick upp kl 9.10, klädde på mig och borstade tänderna och fyllde vattenflaskan och lade en banan i väskan. Tog även med mina viktiga papper för att försöka öppna ett bankkonto idag efter sjukhuset. Gick ut 9.20. Man märkte verkligen att det var skollov! Inte en enda bil vid puben! Mad hämtade mig strax innan halv och så åkte vi in. Man skrev in sig själv på n dator med sitt personnummer, lite som på bilprovningen :P

Debbie gjorde ultraljudet på hela magen. Hon kletade först ut lite gelé och sen gick hon med scanner. Det var en skön magmassage och gelén var inte alls kall. Det tog bara 10 minuter.

 

Sen gick vi till VIVA - ett mordernt café/restaurang vid den enkelriktade vägen när mn kommer in till centrum i Dorking. Tony kom 5 min senare och så tog jag en kopp grönt te och de tog en cappucino. Jag och Mad tog även ett varsitt varmt wienerbröd, men jag visste inte vad det var förräns de kom ut med det. Det heter något annat på engelska, men har glömt vad.. Vi tog med aprikos i iallafall. Vi pratade om när min mamma skulle komma. Hon hade mailat och sagt att hon kunde komma 11-13 november, men Mad är borta då, så jag skall maila henne igen och be henne byta helg om det går, för Mad vill gärna träffa henne - och jag vill att de träffar varandra också! :)

 

Skrev brev hem, men gjorde om texten.

 

Den här är till Mamma och Vincent:

Hejsan morsan! Hejsan brorsan!
Här är brev från älsklingsgossan.
Jag har kul på Englandsbygden
Jag bor ensam på garaget i lägenheten.

En stor våning med massa sängar.
Kan ni skicka mera pengar?
För det vore en god gärning
Jag har spenderat bort mycket här på näring.

Här är roligt vill jag lova
absolut inte svårt att sova
dubbelsäng med massa kuddar
Får jag besök har jag en extra under.

Jag har kvar mina två framtänder
trots att jag stod på händer
när vi lekte ute på ängen
så nu morsan kommer se mig som en ängel.

Här i England har de Pund
och min kompis har en hund
som hon köpt utav en släkting,
eftersom det är en hane kan han ej bli dräktig.

Föreståndaren han är super
han blir aldrig något dyster,
för när jag kom och tog hand om
ungdomarna när vi lekte bland dem.

Ute i skogen finns det rådjur,
på landsbygden finns det smådjur
och min bäste kompis gymmet
har en förmåga att få mig riktigt grym på'et.

Vänner, jag får flera,
Ja nu vet jag inge mera
Kram och kyss och hjärtligt tack sen,
men nu ska jag
slagga här i lägenheten!


Den här är till pappa & co:

Hejsan farsan, hejsan resten!
Här är brev från älsklingsBelle.
Jag har kul på Englandsbygden
Jag bor ensam på garaget i lägenheten.

En stor våning med massa sängar.
Kan ni skicka mera pengar?
För det vore en god gärning
Jag har spenderat bort mycket här på näring.

Här är roligt vill jag lova
absolut inte svårt att sova
dubbelsäng med massa kuddar
Får jag besök har jag en extra under.

Jag har kvar mina två framtänder
trots att jag stod på händer
när jag lekte ute på ängen
men er där hemma har jag inte sett på länge

Här i England har de Pund
och min kompis har en hund
som hon köpt utav en släkting,
eftersom det är en hane kan han ej bli dräktig.

Föreståndaren han är super
han blir aldrig något dyster,
för när jag kom och tog hand om
ungdomarna när vi lekte bland dem.

Ute i skogen finns det rådjur,
på landsbygden finns det smådjur
och min bäste kompis gymmet
har en förmåga att få mig riktigt grym på'et.

Vänner, jag får flera,
Ja nu vet jag inge mera
Kram och kyss och hjärtligt tack sen,
men nu ska jag njuta här i lägenheten!

 

Den här är till Lundby och Filipstads församling:

Hejsan kyrkan, hejsan vänner!
Här är brev från älsklingsBelle.
Jag har kul på Englandsbygden
Jag bor ensam på garaget i lägenheten.

En stor våning med massa sängar.
Tack för alla pengar!
För det var ju en god gärning
Jag känner mig som en trettonde lärling.

Här är roligt vill jag lova
absolut inte svårt att sova
dubbelsäng med massa kuddar
Får jag besök har jag en extra under.

Jag har kvar mina två framtänder
trots att jag stod på händer
när jag lekte ute på ängen
Er där hemma har jag inte sett på länge.

Här i England har de Pund
och min kompis har en hund
som hon köpt utav en släkting,
eftersom det är en hane kan han ej bli dräktig.

Föreståndaren han är super
han blir aldrig något dyster,
för när jag kom och tog hand om
ungdomarna när vi lekte bland dem.

Ute i skogen finns det rådjur,
på landsbygden finns det smådjur
och min bäste kompis gymmet
har en förmåga att få mig riktigt grym på'et.

Vänner, jag får flera,
Ja nu vet jag inge mera
Kram och kyss och hjärtligt tack sen,
men nu ska jag slagga här i lägenheten!

 

Halv 5 började jag titta på första avsnittet av Beauty and the beast (overkliga) - Once upon a time. Det var en dålig början tyckte jag, för han visade sig med en gång. Det avsnittet kunde dragits ut till en hel film istället, men får se vad som händer här näst! :)

Vid 5 lagade jag ris, kokta morötter och majs och fortsatte sedan titta. Somnade en halvtimme senare i en halvtimme, sedan blev ett till avsnitt och lite chatt på internet och kvart i 9 gick jag till sängs och mailade lite med mamma. Kollade upp lite flygbiljetter, men de är jättedyra! Går upp mot 5000 på helgen och det är det inte värt!

 

Det började regna kvart i 9 på kvällen när jag skulle hoppa till sängs.. Femte gången om jag inte minns fel sen jag flyttade hit.. Hoppas att det inte regnar på onsdag bara, för då skall vi ju till ett nöjesfält och åka berg- och dalbanor.. ;)

Satte på Tummelisa, men då folk började chatta med mig på internet och jag skulle kolla flyg, så blev det ingen film. Gjorde lite roliga reklambilder till Tommy också. Jag kallar det T.T, för det står för alla produkter. Toppis Tabletter, Toppis Toalett, Toppis Tandkräm och Toppis Tvål.

Jag chattade med Adam Tassinari till halv 5 på morgonen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0