23 okt - Coldharbour kyrka + cykling/gym

Söndag

 

Sjunde dagen på denna veckan som man har ställt klockan och behövt gå upp då! Ingen vilodag idag inte och imorgon börjar det igen... Vaknade 8.20 och låg och tänkte i 5 minuter på om jag skulle gå upp och blev ganska pigg på det, men somnade ändå, men en halvtimme senare gick jag upp. Kokade två ägg, rostade två mackor och slängde på bladspenat på det. Mums! Klädde på mig lite finare idag med långskjorta och halv hämtade Tony mig och vi åkte till Coldharbour. När jag gick ut, så stod cykeln där som familjen Sack hade fixat. Det var en damcykel med tre växlar, smala hjul och det de kallade cykellampa bestod av en liten nyckelringslampa som nästan inte lyste något allt.

 

På vägen hem stannade jag hos Di och Tim med Mia, Sam och hans syster Lilly och deras föräldrar. Mias mamma och pappa och barnen och jag gick på skattjakt när jag kom dit.

Richard och Simon var barn till Di och Tim och jag hälsade även på några andra när vi kom in, men har glömt namnen.

 

Gjorde spagettisoppa när jag kom hem vid 2 och 3.35pm kom jag på cykeln och var framme vid 4. Gymmade till kvart i, men kände mig så himla trött och det var bara jag, två tanter och två män på hela gymmet - görtråkigt! Så jag tog en banan och cyklade hem på 50 minuter. Det tog lite längre tid idag dels för att det var trafik när jag skulle korsa vägen, dels för att jag drog upp cykeln i skogen, men ångrade mig när jag såg att jag inte skulle komma någon vart där. Jag klarade av alla backarna hem förutom stora vägen killerbacken.. Då tog jag cykeln på skogsvägen. Jag kunde inte bestämma mig vart jag var trött, men tror det var ögonen och huvudet som jag var så trött i och det kändes väl i benen, men andningen var inte alls jobbig!

 

Stretchade när jag kom hem och kokade ägg, tog en dusch och rostade två mackor med ägg och spenatblad på. Mums :)

Var grymt trött i huvudet och ögonen när jag väl satte mig ner, så det var nog det som avgjorde det! Jag är ändå glad att min hjärna tog initativet över kroppen och cyklade till gymmet ändå!

 

Hoppade i säng kvart i 8 och tittade på Anastasia. Det var min absoluta favoritfilm när jag var liten. Minns att varje gång jag var hos pappa, så ville jag alltid se den, men självklart blev det andra filmer också, eftersom jag har andra syskon som också skulle välja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0