20 okt - morgonpromenad till Dorking + Joyce

Torsdag

 

Gick upp 8.40 idag och gjorde havregrynsgröt och halv 10 gick/joggade jag in till Dorking för att hämta cykeln. Började få skoskav sista biten, men det gick ändå. Var framme Kvart i och skulle vara tillbaka 10 över, men visste att jag aldrig skulle klara det, så smsade Tony att jag var ledsen, men jag skulle inte vara tillbaka förräns kanske kvart över.. Cyklade till Saintsburys och köpte en smörgås och banan för att få lite energi och var inte ute förräns hel, så då smsade jag Tony och sa att jag kommer nog sli ännu senare, blir 20 över istället. Dock hade jag mer energi i mitt huvud än i kroppen! Jag var så trött, så var inte framme förräns 11.40 och stack till Joyce för att vara sällskap under eftermiddagen. Hon bor bara två hus från mig, men då husen och deras trädgårdar är väldigt stora här, så tog det nästan 3 min bara att cykla dit. Mad gick när jag kom, för hon skulle någonstans. Jag och Joyce satte oss och pratade. Vid ett åt vi lite lunch, en liten skinkpaj, en brödbit och en tomat. Jag diskade efter oss och så tog vi enkopp te och satte oss och pratade mer. Vi pratade om om jobb (hon var en lärare förut) och resor. Hon hade bott i Australien och några fler länger under kriget. Min drömresa är ju Australien! :)

 

Tony kom på en kaffe vid 2, men stack ganska snabbt. Jag föreslog att vi skulle pussla lite, för hon hade börjat på ett pussel, så vi satte igång. Vid halv tre, så kom Joyces hjälpare. En kvinna vid namn (A?) och då tänkte jag att nu kan jag gå hem - inte för att det var tråkigt, men jag var väldigt trött -, men då sa hon att va bra att Joyce hade sällskap, för då kunde hon gå upp på övervåningen och stryka kläder. Vid 4 slutade vi pussla och gjorde te och då kom hjälparen ner och så fikade vi och sedan trampade jag hem. Var hemma vid 5 och satte mig ner och tog det lugnt. Tänkte göra i ordning mig för en lugn kväll, men när klockan var kvart i sex, så kom jag på att just det ja, jag skulle ju vara hos Tony 10 i, så det var bara att klä på sig och skynda sig dit bort. Jag var inte där förräns hel. Idag har inte mitt huvud varit med alls alltså och jag har känt mig så trött!

 

Tony och jag åkte till Dorking gym först, så jag kunde boka Body Condition till imorgon bitti med Helen och sedan åkte vi till Saintsburys och handlade mat för veckan.

Blev ganska mycket samma som förra veckan. Palsternacka, morötter, majs, krossade tomater, fiberrikt bröd, russin, bananer, kokos, spenat, ägg..

 

Vi skulle egentligen åkt till Belmonts parkering och övningskört lite, men vi var ute vid 7 och då var det redan mörkt, så Tony sa att vi får köra en annan gång istället. Jag visste det.. Jaja.. Kom hem och kokade lite spenat, åt en avokado och en burk majs. Mums!

 

Kollade på ett program där två unga tonåringar ville ha barn, men de åkte på en roadtrip med deras mammor och deras mammor och fick prata med olika familjer som fått barn tidigt och fick ta hand om en dockbebis i 24 timmar, testa på sitt drömjobb och prata med en psykolog för mor och dotter tillsammans. De ändrade sig efter de dagarna och bestämde att de skulle ha barn i 20 års-åldern istället.

 

Lade mig i sängen vid 10 och somnade till Mulan idag igen (fortsatte sär jag slutade titta igår kväll).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0