18 sep - Jane + babysitting Felix & Eve + guildford pharmacy

Tisdag

 

Tony ringde mig 9.40 idag och väckte mig. Jag missade samtalet, men han smsade mig och frågade om jag orkade gå till Jane idag, men jag sa ge mig 5 min, så kommer jag.

Jag sprang upp ur sängen, gjorde lite havregrynsgröt med russin och kokos och tog en morot och gick ut för att vänta på Tony. Han var dock sen(are) som vanligt, men det gjorde mig ingenting, för jag vet att jag själv är sådan ändå! Är däremot väldigt duktig med tider här tycker jag! Jag gick till Tony istället. Mad följde med en bit på vägen också till hennes bibelstudier. Stackaren som knappt har fått sova något i natt och skall ha huvudet med nu påmorgonen! :(

 

Jag kom lite sent till Jane.. Fick hålla i Ben. Lekte med bebisarna och hjälpte till att städa efteråt. Jane sa att jag verkligen är till stor hjälp för Caroline eftersom hon har tvillingar.

 

Efter det, så gick jag till Emma och lekte med Felix. Matade honom (första gången jag matat en bebis), men det blev kort, för han blev grinig och ville bestämt inte äta. Emma sa att han har varit sån sen han hade feber för två veckor sedan.. Stackaren! :(

Emma gick strax efter 12. Jag skulle göra lunch till alla, så jag skalade några sötpotatisar och morötter och skar broccoli och skulle ångkoka det, men jag trodde att Emma hade satt på den, men det hade hon tydligen inte, så hon fick göra det när hon kom tillbaka en halvtimme senare..

När hon var borta, så diskade jag lite också, men Felix började gråta efter 20 min, så då gick jag upp och försökte stoppa om honom igen, men han bara fortsatte gråta och var jättepigg, så jag tänkte att om han nu verkligen vägrar att sova (jag försökte verkligen i typ 10 min), så då får jag väl försöka cheera upp honom istället.. Jag kittlade honom och lekte tittut och sen när Emma kom hem med Eve, så sa hon att nej, han måste sova längre.. I alla fall 1 h och en kvart, så hon stoppade om honom igen. Det känns som att hon tror att jag väckte honom för att jag hade tråkigt och ville leka, men han grät ju faktiskt.. I alla fall, så gick jag ner till Eve som åt mellanmål och jag och Emma tog en kycklingsmörgås och så satte jag mig med Eve medans Emma plockade upp matkassarna och tvätten.

Sedan tog Emma fram en stor pyssellåda och så började jag och Eve göra en smällare, men hon fick annat för sig efter några minuter bara.. Hon hittade två små discokulor som man kunde plocka isär.

När det var tråkigt, så gick vi ut till deras studsmatta och hoppade i minst en timme. Det var nästan som ett träningspass :) Hon ville att jag skulle bära henne och hoppa med henne i mitt knä och vi lekte björnen sover och hon gjorde kullerbyttor massor också.

 

När vi gick in fick Eve sin välling och satte sig jättetrött i soffan. Felix och jag lekte på golvet och jag sjöng 'Klappa händerna om du är riktigt glad', men med mimn egna översättning 'clap your hands if you are really really glad', men Emma rättade mig och sa att den gick:

 

If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it,
And you really want to show it,
If you're happy and you know it, clap your hands.

 

Precis när vi skulle bege oss av vid 3, så bajsade han och blev grinig, så hon fick byta på honom innan vi åkte för att hämta Emmas äldsta dotter (?). Felix blev dock grinig i bilen och jag gjorde allt för att cheera upp honom, men nä..

Eve hade somnat. Emma körde sedan hem mig och då var klockan nästan halv 4.

 

Jag slägde i mig lite havregrynsgröt, slängde in en tvätt och tog en morot och gick till Tony somtog mig till Guildford. Först gick vi till Davids jobb, education centre, ett kristet bibliotek där man kan låna böcker, filmer och andra material man behöver. Sedan åkte vi till sjukhuset och jag fick mina tabletter och pulver för magen. Vi väntade i 40 min på apoteket, ganska normalt ändå, men jag förstår inte vad det är som tar sådan tid faktiskt..!

 

Nu pratar jag och Tony ganska mycket. Vi pratade mycket om skador och sjukhusupplevelser.

 

Höll på att somna i bilen tillbaka från Guildford! När jag kom hem och gick till badrummet, så såg jag att någon hade varit där, för det var två disktrasor under sinken för att det droppade.. Jag undrar hur de visste att det läckte..

Ja, det är deras egendom, men jag gillar inte att de går in här som de vill, för det är faktiskt jag som bor här nu.. Tänk om jag låg och sov, eller låg i badet..


Slängde in två tvättar till och gjorde soppa med broccoli, morötter, palsternacka och lök i. Mums!

Duschade vid 9 och efter att ha haft mitt blåa nagellack i tre veckor nu, så tog jag bort det och gjorde fransk manikyr.

 

Jag tror jag har fattat hur elementen funkar nu. När jag höjer där nere i hallen, så värms resten också upp,för jag har på timer där nere. Tror det är så i alla fall och om det är det, så kan ju jag kontrollera det nu istället för att frysa och sitta med värmefläkten framför mig.

 

Min Disney-spellista på youtube har gått nonstop hela dagen! :)

 

På den 'dating-sidan' som jag har hittat, så finns det en som jobbar på puben Wotton Hatch, inte alls långt från mig. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0