16 okt - Baptism in Abinger + Cykling to Dorking Gym - Cris

Söndag

 

Vaknade 9.20 idag och gjorde i ordning mig. Tog min nya kjol och min finväst för att se lite ordentligare ut.

Hade glömt att det skulle vara dop idag, men det var trevligt. De har inte dopklänningar och inte heller det på konfirmationen. De slutade med det för många år sedan för att ungdomarna tyckte det var pinsamt att vandra med den 'klänningen' på konfirmationen. Jag själv tycker att det är så fint och det är ju en symbol att man bekräftar sitt dop genom att ha en likadan klänning. När man döps så har man ju en alldeles för lång klänning, men när man konfirmeras, så har man växt i sig den.

 

Vi stannade efter dopet och pratade med lite folk. Behövde inte diska, för det var ett äldre par som gjorde det, men jag hjälpte till lite ändå. Sedan gick jag hem och åt lunch och tvättade lite och vid halv 4 cyklade jag till Dorking och var på gymmet vid 4.

 

Gymmets pudding kom fram till mig när jag kom dit. Han hade precis tränat klart, så vi pratade i ungefär en halvtimme, eller 20 minuter i alla fall..

Han frågade vad jag hade gjort i helgen, så sa jag att jag hade jobbat. Hade varit på en kurs i London och en i Guildford, så då frågade han vad jag jobbar med.. Så berättade jag att jag jobbar som ungdomsledare i kyrkan i Abinger Common där jag bor.

Jag frågade han vart han bodde, men glömde det i samma sekund som han svarade. Hörde ärligt talat inte riktigt vad han sa, men eftersom jag sa 'va' två gånger, så sa jag aha sen... (sen skrattade jag för att det blev tyst i typ 3 sek). Han frågade varför jag skrattade, men det hade jag inget svar på. :) Jag log hela tiden, jag är ju sån som person - alltid glad.



Så frågade han hur jag kom till gymmet, om jag körde bil, men han blev imponerad av mig när jag sa att jag cyklar fram och tillbaka. Han sa att det är ganska långt och inte många som skulle gjort det! 

Så frågade jag vad han jobbade med, men glömde det i samma sekund också.. (A)


Sedan frågade jag vad han hette, Cris svarade han då och så sa jag att jag var Isabelle. Han bad om ursäkt och sa att det var oartigt av mig att inte presentera mig sist, men jag sade att det var lugnt.

Sen skulle han förklara vart något låg, men jag visste inte vad han pratade om och sa att jag inte är härifrån, utan från Sverige, så sa han att han tänkte gissa på det faktiskt för att jag var blond; men jag förklarade att alla är inte blonda i Sverige! 

Han är inte heller härifrån, från syd(något), minns inte det heller.. Vad är det med mitt minne? Lyssnade ju inte alls på vad han sa egentligen...  Sa han Sydafrika?
Så frågade han när jag kom hit och han blev jätteförvånad nr jag sa 6 veckor. Den frågade han hur länge jag skulle stanna, så sa jag till sista juni. och så frågade han 'och sen?'. jag vet inte sa jag då, vill flytta till Australien, så sa han att han skulle flytta dit i februari.

...YAY...

När han gick, så frågade han när jag skulle komma nästa gång och jag svarade tisdag eller onsdag, så då sa han att då ses vi då ;)

När man äntligen har hittat en pudding som är trevlig och också vill flytta till Australien, så skall han flytta så snart.. Jaja :) Gymmade i 1,5 timme med tyngre vikter och körde mycket bröst idag.

 

Efter gymmet behövde jag energi och cyklade till Saintsburys, men eftersom det var söndag, så hade de stängt, så jag cyklade bilvägen upp (vilket är en ganska lång omväg för att det är enkelriktat på de gatorna), men hittade inget som var öppet.. Cyklade hem på 50 minuter, var supertrött och hungrig och sista killerbacken på stora vägen är verkligen jobbig för att den är så lång och brant, men så har jag en till killerbacke precis innan mitt hus som är ganska lång och brant, men vad det kändes bra att ha jobbat så hårt!

Kokade tre ägg och hoppade in i duschen samtidigt och så var de klara när jag kom ut. Rostade två mackor och fyllde halva tallriken med spenatblad. Mums! Tittade på TV medans jag åt och på kvällen när jag lade mig, så somnade jag till en film.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0