14 okt - Alpha kurs i London

Fredag

 

Vaknade kl 6 på morgonen och gjorde två äggmackor med färst spenat och gurka på. Gjorde även en liten sallad som jag tog med mig och packade väskan med träningskläder. Halv 7 kom jag till Tony och Mad och vi hämtade upp Hillary och åkte till Dorking där vi tog tåget till London. Vi var framme 7.40 och det började 9, så vi gick ner till ett café och köpte te och kaffe och drack det där uppe.

När vi kom in till salen (den omgjorda kyrkan), så råkade jag spilla ut mitt te på golvet och det kom över min grannes block, men jag torkade upp det, men det var mycket på heltäckningsmattan vid hans fötter ändå.. Pinsamt!

Vi var ganska många där på kursen och det började med en andakt. Under dagen var det 5 olika personer som föreläste, men inte live, utan vi såg allt inspelat uppe på en filmduk.. Några var bra och speciellt en var riktigt rolig också, men några var så himla tråkiga och en bara satt ner hela tiden - använde inga modeller eller någonting över huvud taget, så jag kommer knappt ihåg någonting från honom - och han var ändå den sista som föreläste! :O

 

Kl 5 åkte jag, Mad och Tony tillbaka. Hillary stannade i London, eftersom hon skulle vara där imorgon också, men Tony och Mad körde på en natt hemma och åker tillbaka imorgon. Jag skall på en annan kurs med Caroline i Guildford då, så för mig blev det bara idag :) (Jag är glad för det!) Det var en alldeles för lång dag, däremot bra med raster.. en halvtimme på förmiddagen, en timme och en kvart vid lunch, samt en halvtimme på eftermiddagen. Vi gick ner till ett fik på stan och åt en baguette till lunch. Hillary bjöd mig :) Efter lunchen gick vi in i en liten välgörenhetsshop och jag köpte 20 söta julkort :)

 

Vi var tillbaka i Dorking kvart över sex, men kom inte iväg med bilen förräns strax efter halv sju och jag var så trött och hungrig och hade så ont i foten och magen, så jag skippade gymmet. Får köra på söndag istället! Jag har ändå lite träningsvärk - speciellt i brösten och hamstrings! Tänkte att puddingen skulle ju vara där vid 5, 6 och jag skulle inte vara där förräns kvart i sju och om jag skulle träna på det (och på tom mage dessutom) och sedan gå hem i mörktet också, så skulle jag inte vara hemma förräns vid 10.. och dessutom korsa den farliga vägen två gånger vill jag inte göra igen! Ne, på söndag åker jag dit, då det är ljust också! :)

 

När jag kom hem kokade jag ris och tog spenat, tomat och majs till. Åh vad jag var hungrig!!

 

Hittade en görbra länk på kvällen om fördelar med att vara vig:

http://www.personalpowertraining.net/benefits_of_being_flexible.htm

Om puddingen frågar igen, så skall jag berätta allt jag kommer ihåg för honom :) Mycket av detta visste jag redan, men hade svårt att förklara det så snabbt på engelska och rödtott var direkt på och förklarade vad han tyckte i alla fall.

 

Hittade även den här supersidan för nybörjade på gymmet :)

http://traningsprogram.org/traningsprogram-gym

 

23.30: Måste säga att Englands väder är inte alls som jag trodde! Det har ju knapt regnat alls här, Sverige har mycket mer regn! Däremot vet man aldrig när det kommer här, men det är en annan sak.. Det kan vara alla årstider på en och samma dag.. Imorse var det kallt och frostigt, men mer som vår, men det gick över till halvsommarvärme på dagen med skinande sol. På kvällen kände man verkligen hösten i luften och nu är det säkerligen kallt och frostigt igen...

 

För att avsluta kvällen bra blev det lite Bonde söker fru i sängen :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0