13 - ledig: cykling och gym * ;) *

Torsdag

 

Vaknade strax innan 1 idag med nackont! Hade somnat på två stora kuddar - attans! Ville egentligen inte vakna, för jag hade en dröm som jag inte blev klar med, men var så kissenödig och det läckte vatten i drömmen som inte gjorde det bättre precis.. Haha. Vaknade innan väckarklockan, så jag hade ju kunnat ställt den på tidigare ändå, för jag sov ganska länge! Somnade vid 2 igår typ, men fick mina 9 timmar ju - även om jag brukar ha 6-7 timmar nu för tiden..

Gjorde havregrynsgröt med russin och banan till frukost och satte mig i sängen och surfade lite, va skönt att slippa sitta vid ett öppet kallt fönster!

 

Igår somnade jag till Vanity Fair, men jag såg bara en halvtimme, så jag fortsatte att kolla på den. Det kändes som att den aldrig skulle ta slut, för när en timme hade gått, så var det bara hälften! Så jag skrev med lite folk på fb och gjorde spagetti och köttfärssås (av krossade tomater) till middag vid halv tre och kollade lite till för att smälta maten innan jag skulle bege mig till Dorking. Jag såg klart på Vanity Fair - vilket skitslut!

 

Vid 4 gjorde jag i ordning en flaska vatten med citron och vitvinsvinäger, sminkade mig lite och halv fem kom jag iväg på cykeln.. Cyklade till dorking (30 min), gymmade (1,5 h), cyklade hem (1 h).

Ditvägen kändes jättelätt och jag stretchade så fock jag kom fram. Det fanns inte en enda snygg kille som gymmade idag, men den där snyggingen som inte kunde sluta stirra sist jag stretchade var inne på kontoret. Japp, han jobbar där förstod jag då.

Stretchade bara lite och satte igång med att gymma istället. Började med benen som vanligt - och det gör jag för att inte trötta ut dem vid slutet, så att jag orkar cykla hem istället. Allt kändes så lätt idag, så jag lade på några extra kilon + set + reps :) Likaså när jag gick över till armarna! Jag kunde känna hur adrenalinet bara kokade i kroppen! :D

 

''Rödtott'' kom vid 6 och började värma upp och när han gick till mattorna för att stretcha, så gick jag till rullbandet och sprang intensivt i 2 min för att bli lite varm i benen, men ändå inte trötta ut mig. Måste ju tänka på hemvägen också :) Gick och stretchade brevid honom och vi började prata. Vi pratade under hela tiden och jag visade massa stretchövningar han kunde göra och puchade på honom och sa att jag trodde på honom. Jag sa:

''Aim for split till Christmas. I believe in you!'' Då sa han att jag är den enda som gör det. Nu kände jag mig som en tränare igen och sa att han kommer klara det! :) Jag tänkte precis fråga vad han hette, men då kom en annan pudding och satte sig framför oss och sa ''Hello you flexible peope. Do you mind if I ask you a question..? What are the benefits of stretching? I've never stretched in my whole life.''

Vi pratade om vilka fördelar det fanns och varför vi gjorde det och visade några övningar. Vid kvart i 7 gick han och frågade mig om jag skulle vara där imorgon. Jag sade ja visst och frågade när han skulle vara där. Han sa runt 5,6 och då sa jag att jag är nog där då också och kan visa lite övningar :) Jag gick strax där efter.

...på vägen hem kom jag på att attans, jag skall ju på en kurs i London imorgon... Åker 6.30 på morgonen och vi är där hela dagen. Jag hoppas att jag är tillbaka till 5 eller runt det i alla fall. Om jag tar en ficklampa, mina reflexer och träningskläder med mig, så kan jag springa dit för uppvärmning och gymma och sedan gå/jogga hem. :) Det löser sig nog!

När jag cyklade hem, så köpte jag en banan och en snickers faktiskt för att få lite extra energi. Det gick bra att cykla i början, men när jag kom från innerstaden, så fanns det inga lampor, så när det inte var några bilar som lyste upp vägen, så såg jag INGENTING! Min cykel som jag har lånat av Emily har bara reflexer och inget lyse.. :/ Ibland fick jag cykla jättelångsamt och använda mobillyset och ibland fick jag hoppa av och leda cykeln. Det var ändå inte det värsta, utan det är att man måste korsa vägen två gånger, vilket är farligt även i dagsljus!

Det är starka kurvor, så man ser ingenting och eftersom vägen är mellan två berg och massa skog, så dämpas ljudet av bilarna också. De kör som galningar där hela tiden! Jag var jätterädd och tog ut hörlurarna helt för att höra trafiken. Tänkte bara på om jag skulle bli påkörd så långt hemifrån.. Det vill jag inte! Har för mycket att göra innan jag dör! :) Måste ju dessutom vara på gymmet imorgon, haha ;)

Jag fattar verkligen inte varför de inte har ett riktigt övergångsställe där med lysen och varningsskyltar, för det är jättefarligt!

 

När jag kom hem stretchade jag lite snabbt, tog av mig mina blöta (svettiga) kläder och kokade tre ägg, tog en dusch på 7 min tills äggen var klara och tog en morot till det med. Mådde verkligen jättebra när jag kom hem och var trött - alltså sömnig - vilket var bra, eftersom jag skall upp så tidigt imorgon!

Igår blev jag medlem på http://midlands.flirtbox.co.uk/, men inte för att dejta, utan för att hitta vänner - har skrivit det klart och tydligt. Öppnade en burk majs och loggade in lite och nu när mina bilder har kommit upp, så har jag fått massa meddelanden. Hoppas att jag hittar någon i närheten som man kan träffa. Tjejer och killar :)

Sms:ade Mad och frågade när vi skulle vara tillbaka och hon trodde vid 7.. Attans :( Jag sa att jag hade skaffat en vän på gymmet och att vi skulle gymma, men jag får se när vi är tillbaka då hur jag känner. Hon sa att de skulle ta mig till Young Farmers annars.

 

Lade mig vid 11.

Godnatt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0