12 sep - SJ's, BREDBAND och Dorking

Onsdag


Vaknade kl 8 idag och kokade ägg och klädde på mig och sminkade mig lite. En halvtimme senare stack jag till S.J's. Det var bara jag och Caroline där i början, men Tony kom en stund senare och Mad kom efter ungefär 45 min.. Jag och Caroline gjorde i ordning melon, croassanger, kaffe, te och serverade till mammorna. Becky heter mamman som är en miniatyr av Danielas mamma. De som brukar vara där var där, förutom den stora damen som jag itne minns namnet på.. Emma visade en bild på hennes sonson, men när hon visade den, så visade hon bara för Caroline, men jag tittade ändå och när hon pratade om honom, så tittade hon aldrig på mig, utan bara på Caroline.

När vi fikade, så pratade de om allt annat än barn efter första stunden förståss då de pratade om Emmas barnbarn, men annars gick samtalen om annat. Inga mobiltelefoner ALLS idag faktiskt. Jane (Seb's styvmamma) frågade mig om jag behövde skjuts till Dorking idag, för hon skulle in. Supersnällt att hon frågade, sa jag, men Tony och jag skulle åka in eftet Tot's prays i Coldharbour i eftermiddag. Det var det enda någon sade till mig idag.. Tur att Mad kom efter en stund!

 

Jag gillar verkligen inte S J's, kommer inte in i diskussionerna då de helt stänger av alla andra när de kommit in på något ämne, men jag skall se efter några fler gånger hur det känns.

Jag och Caroline diskade efteråt, för både Mad och Tony var tvugna att gå. Vi diskade allt som inte hade diskats från Alpha-middagen också, så det tog en bra stund innan vi blev klara. Jag sorterade lite i besticklådan också! Någon gång skall jag rensa där. Hela köket behöver rensas - det tycker alla, men det är mest bara prat. När man diskar där, så använder man en trasa, så allt blir inte helt rent heller och sedan torkar man med handdukar och de blir snabbt blöta och skitiga, så känns som att man bara drar runt skiten till ett annat ställe.

 

När jag kom hem, så stod min dörr öppen och där uppe fann jag en man som fixade mitt bredband!! YAY! Det tog ungefär en halvtimme, vilken tur att jag hade städat igår och lite i morse också! Hade dock en massa disk, så jag diskade hälften, men ville inte väsnas när han talade i telefonen och testade grejerna. Mad kom även förbi med pysselsaker för dagens Tot's prays. Jag och Tony skulle ha det själva.

När de hade gått, så gjorde jag lite havregrynsgröt med banan (russingen var dock slut) och så tog jag det lite lugnt och försökte hitta lite tips på matingredienser på internet. Hittade en jättebra sida som de visar översättningar på engelska också, superbra!

 

http://www.recepthjalpen.se

 

Jag är lite trött på morötter och broccoli.. Hittade bland annat blodpudding, åh vad jag har saknat det!), spenat (MUMS!), linfrön, solrosfrön, palsternacka, minimajs och avokado. Har saknat allt, detta är mina favoriträtter och jag har inte tänkt på dem, det är SUPERKONSTIGT!!!

 

1.30 pm gick jag till Tony och så åkte vi till Coldharbour för Tot's prays. Helen och henner son Luke kom samtidigt som oss och jag gick in och klippte ut några grisar ut tjocka papper, för vi skulle läsa om den förlorade sonen och pysslet skulle vara att göra en gris. När klockan var strax efter 2, så började vi, trots att det bara var Luke där.

Vi gick fram till trappen där Tony hade lagt ut tre små madrasser (från kyrkbänkarna) på golvet. Han hade en stor korg fulla med gosidjur och bad Luke komma fram och välja ett gosidjur som han skulle se efter under tiden. Luke tog en pelikan och Tony tog en stor nalle. Vi sjöng:

God is good to me,
God is good to me,
He gives me lips
to eat my crisps,
God is good to me.

God is good to me,
God is good to me,
he gives me strenghts
to swin my lenghts,
God is good to me.

God is good to me,
God is good to me,
he gives me jelly
to fill my tummy,
God is good to me.



Sedan läste Tony 'Den förlorade sonen' ur en barnbok. 

Efter berättelsen/liknelsen, så skulle vi sjunga en annan sång och då frågade han om Luke ville spela ett instrumt till den och tog fram lite olika ut en stor lila korg som han hade brevid sig på andra sidan. Luke spelade så fint på trumman så! :) Han var dock lite mer intresserad av pelikanen, men det gick av ändå! 

Sedan gick vi bak och började pyssla. Då kom Emma med Felix och Eve och en stund senare, så kom även en liten flicka (Eva) från Guildford med hennes nanny.

Jag hade lagt fram rosa silkespapper som de rev isär och knycklade ihop och limmade på grisen. De satte på en svans av rosa piprensare och ögon där pupillerna rörde på sig. De blev jättefina :)

 

Klockan 3 gick de hem och vi städade snabbt och åkte till Dorking för att handla mat, men hittade inte riktigt det jag tänkte mig.. Fick batterier, så nu kan jag få upp dörrklockan.. Blodpuddingen hade fettklumpar i som man såg, det såg ut som salami :O De fanns bara vanlig bladspenat i påse och inte god fryst som man kan göra stuvad spenat på, men jag får försöka göra något gott av det. Om inte annat - ha det i salladen. Köpte vanlig tomatpurré och spagetti att ta innan träningen för att få mer energi än ris.. Majs utan salt, dock inte minimajs då det inte falls på burk och jag kan inte bara köpa färska varor, för de håller inte så länge. Köpte två palsternackor för att jag hade ätit det hos helen sist - och älskade det, så det blir i ugnen med potatis och morötter någon gång! Köpte avocado och rågris också. Sen köpte jag det vanliga, broccoli, kålrot, tomater, oliver, ägg, bananer, russin, sultanos och havregryn.

 

När jag kom hem vid halv fem, så gjorde jag soppa på broccoli, potatis och morötter och kollade lite på TV. Bland annat extreme mke over - home edition (GÖRSORGLIGT! En kille som höll på att bygga ett hus, men dog i en bilolycka och familjen ville fortsätta, men pengarna tog slut och det var typ bara stommen klar, så de fick ett jättefint hus nu!), 10 years younger och 16 year pregnant) och pillade lite med datorn. ÅH VA SKÖNT ATT ALLT GÅR SÅ SNABBT NU! :)

 

Mailade med Ylva och berättade lite mer om doktorn och har även mailat med mamma. Hon har det bra och grejjar för dullt i trädgården! :) Hon städade klart mitt rum igår sade hon och det tog ett tag att rensa påmitt rum och i hallen.. :$ Jag hann inte packa upp allt från när jag flyttade hem från Filipstad till Göteborg.. Jag var bara hemma fyra dagar, varav jag festade lite då Jesper Lindahl, Sebastian (från filmen Sebbe), Jimmy, Adde och den där killen som var så jobbig som jag inte minns namnet på.. Träffade även Camilla såklart, Adam (som följde med mig från Karlstad till GBG) och åt middag med Pappa och Cilla i Frölunda på en restaurang.. Hade fullt upp och så packade jag kvällen/natten innan jag flyttade, då sov Camilla hos mig och jag försov mig, så därför hann jag inte städa upp det på morgonen.. Glömde så klart lite saker, men inget som jag har dött av!

 

Det känns såskönt att saker ordnar sig nu och jag borde få mitt bank statement imorgon, för Matilda Jansson mailade mig imåndags att hon hade skickat det - och även skickat med ett papper om hur engagerad jag hade varit i banken, så det menas som ett plus ;)

 

Såg lite på Stardust på kvällen och tog en dusch efter. Sedan höll jag på i minst 20 min med mina tänder - tycker det känns jättegott nu! Lika viktigt som det är att ta hand om andra är det också att ta hand om sig själv! Jag blev medlem på en sida för att försöka skaffa lite fler vänner här i UK, men får se vad det blir med det. Håll tummarna för gymmet imorgon!

 

Jag har förresten knappt haft några värkar alls idag, några som vanligt påkvällen, men typ bara 6 styckna och de var inte så jättefarliga. Jag vet inte om det är för att jag inte äter något fett som det har blivit lite bättre, men jag mår superbra! :)

 

Grattade Camilla:

DARLING!!! ♥ I can't believe that you're getting older every year, still a bit behind me, but we can't change that. It feels like it was yesterday that we met at the camp.. ♥ Love you and I want to sing a song on your special day today!! So here it comes:

(och så skrev jag min engelska översättning..)


Somnade till Vanity Fair vid halv två. Såg dock inte på så mycket då jag somnade nästan med en gång..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0