10 sep - Belmont singing, papper till Melissa, Alpha 1:a

Måndag

 

Ja, då var vi inne på en ny vecka igen. Vaknade 8.20 idag, så sov bara lite mer än 5 timmar. Kunde inte somna igår och vaknade flera gånger under natten av bland annat mardrömmar.

Kokade ägg när jag gick upp i alla fall som jag hastigt fick slänga i mig, men Sam var sen, så jag fick vänta ändå. Conrad var lite grinig idag med, så det tog en stund för honom att komma till bilen. Tog med mig fingerfåglarna (som vi lånat från Jane) som skulle stanna i Belmont school tills vi var klara. Orkade inte sminka mig, så kom naturligt i mina jeansleggins, rosa långt linne och min vita cheerleading hoodie. Asskönt! :)

 

Idag var det riktigt många mammor och barn. 9 i första gruppen och 12 i andra! Det var dock bara fyra familjer i andra gruppen som jag hade träffat innan, så alla andra var nya ansikten för mig! Idag var varken mammorna/barnskötarna eller barnen frånvarande från mig, utan det gick bra :) Jag lyfte några (när en mamma hade två barn till exempel) och det var några mammor som pratade med mig idag med :) Jag tog också lite mer plats idag på sångstunden, när jag serverade te och kaffe och när jag lekte lite med barnen.

 

Sam tog hem mig och jag gjorde lite havregrynsgröt och tog en morot på väg till mötet med Tony, Mad och Caroline. Vi kom igång vid halv och var klara 10 min senare. Hela min vecka var ju full, så det fanns inte så mycket mer att säga.

 

Efter mötet gick jag till dagiset för att prata med Melissa och visa upp mina dokument, bland annat belastningsregistret, mitt medicinkort (som har min adress i England på), ett brev från min bank i Sverige (som har min engelska adress på) och mitt pass, så jag skall börja där 13.30 den 31 september (efter lovet) och framåt.

Hon sa att jag inte fick ha min piercing eller töjning i örat, för att barnen började måla ett hål på näsan när Melissa hade sin piercing i näsan.. Det är verkligen strikt här, men jag log och sade att jag skulle ut dem. Jag vet inte vad det är, men jag känner inte att jag och Melissa klickar - och det är inte på grund av detta, utan jag kände det från första sekunden som jag träffade henne - och alla andra gånger som jag har träffat henne.. Hoppas att jag har fel, för jag skall ju ändå jobba med henne ett år.

 

När jag kom hem kände jag mig så himla trött! Jag kokade ris med tomatsås till en sen lunch vid 2-tiden och kollade lite TV. Det är jättemånga program i England som har extreme makeover och dylikt, vilket får mig att vilja göra det också! Detta är inte en skönhetsblogg, men jag vill ändå få med mina tankar.

Mina tänder till exempel som förstördes när jag var 12 år.. Odontologen gjorde det inte så snyggt och limmet till plasten blev gult när det torkade.

Min näsa (som var så perfekt när jag var liten) har en stor knöl på och den är stor - inte feminim!

Mina läppar är små och syns knappt!

Mina bröst och mage behöver jag inte tala om, men det gör min väldigt obekväm. Med resultaten från läkarna förra veckan, så förstår jag varför jag har så svårt att tappa vikt - för att min kropp inte kan förbränna fett. Det betyder ju också som sagt att jag inte kan äta fett, men jag gjorde det till lunchen idag - för att jag var så trött på att äta morötter och broccoli, eller kålrot och lök VARJE DAG!

Skall handla på onsdag, så då skall jag försöka kolla på mer saker att äta. Jag gjorde dock det sist också, men hittade inget speciellt förutom att jag bytte ut äpplen mot apelsiner och adderade gurka också :)

 

Somnade en timme mellan 6 och 7 och klädde på mig för att gå till första Alpha-träffen halv 8.

Tony, Mad, Hillary, Collin (Hillarys man), Debbie, (piloten), Betty, Bettys mamma, Rose-Marie, Kim och en man som hette John(?) var där. Då kören sjöng, så stod vi och pratade lite i rummet utanför köket och drack juice (inte jag).

Mad hade gjort lasagne som luktade jättegott! Debbie och (piloten) var vegetarianer, så de fick veg lasagne! Va bra att alla fick samma sorts mat tycker jag! Jag som inte kan äta fett tog bara sallad, men med lite salt och peppar på det, så var det jättegott! :) Vi fick ananas och jurdgubbar till efterrätt.

 

Dessvärre stannade jag inte längre än middagen, för jag hade så ont i magen, så vid 10 gick jag hem och fick några riktiga kramper hemma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0