1 okt - ledig, konstaterat att trådlöst internet inte funkar..

Lördag

 

Sam frågade för några dagar sedan om jag kunde hjälpa henne idag med att koka te och kaffe till en Jumbo Sale i Abinger idag, men då hon inte hört av sig, så tog jag en sovmorgon. Vaknade kl 2 och gjorde gröt och en timme senare gick jag ut till studsmattan en stund.. 24 °C i skuggan idag, men i solen var det 28 :O GÖRHÄRLIGT!!!

 

Var dock inte där så länge, för jag smsade Abi och frågade om hon ville komma ut, så vi satte oss vid bordet och stolarna vid framsidan och jag målade hennes naglar. Bara en liten stund senare kom hennes pappa Ian ut och frågade om internetet och sade att han gärna kollar på det nu. Annats tänkte jag för mig själv, för jag ville så gärna vara ute i solen, men kunde ju inte tacka nej när han erbjöd sig. Så alla tre gick upp till mig och ungefär 45 min senare, så konstaterade vi att det var alldeles för dålig signal över huvud taget och att det nog är därför som varken Vodafone eller O2 funkar.. :/ O2 hade lite bättre signal, men det var så lite att det inte är någon idé.. Suck...

 

Jag avinstallerade lite program på datorn som jag inte behövde medans maten stod på spisen och vid 6 hade solen hamnat bakomde stora träden, så kände att det inte var någon idé att lägga sig ute nu längre.. Däremot tänkte jag gå ut på en promenad, men jag har haft så himla ont i ryggen och det är en knut på högra sidan i svanken som bara inte vill gå bort, hur mycket jag än vrider och vänder på mig..

 

Stannade inne och såg filmen 'A life to kill', för den kom på TV idag igen och sist såg jag inte början och missade lite då jag var uppe och sprang. Jag lärde mig massa nya ord, för de jag inte visste kollade jag upp på min gadget app som jag installerade idag. google translate, så ibland var det fel betydelse.. (ta cheat till exempel som betyder både bedra och fuska, men den appen tar bara en översättning..) Åt faktiskt lite gott till det, Snickers..

Strax innan 12 tog jag en snabbdusch och flyttade in en byrå från gästrummet till mitt sovrum som jag tänkte ha TV:n på, så att jag kan somna till något program eller en film på kvällen istället för att sitta i vardagsrummet..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0