27 nov (1 advent) - Coldharbour kyrka, Pearls of Life-bok, Abinger kyrka

Söndag

 

Oj, oj oj vad snabbt allt går! Igår hörde jag massa julsånger på radion i bilen och tyckte att det var väl lite väl tidigt, men det är ju faktiskt första advent idag! Advent betyder ankomst om jag inte minns fel. Eller väntan på ankomsten..

 

Hur som helst. Jag gick upp strax efter 9 och ville inte vakna egentligen, men var så kissenödig, så var tvungen! Gjorde havregrynsgröt, sminkade mig och tog på mig min Bondelid-kjol, svarta nylonstrumpbyxor, en hel svart tunn tröja, min gråa väst och mitt nya träkors-halsband som jag köpte på S:t Pauls när jag var där med Filipstadsgänger för några veckor sedan. Tony hämtade mig 9.35 och jag väntade utanför grinden på honom.

När vi kom till Coldharbour möttes jag av två tanter som brukar vara där och jag hälsar alltid på dem, men kan faktiskt inte deras namn! Det är egentligen inte så konstigt, men jag tycker ändå det är för pinsamt att fråga, speciellt när man har träffat dem så många gånger och de kan mitt namn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0