25 nov - film/sängendag

Fredag

 

Vaknade 7 av mig själv idag igen, sedan 9 och vid 10 gick jag upp. Eller inte riktigt gick upp, men vände migom och slog på datoen i sängen och chattade lite med folk :)

Nellie och Adam Hultman lite allmänt och sedan med Shannon och Johannes Fransson om vad som hänt på gymmet de två senaste dagarna, haha. Catha beskrev det som en dokusåpa igår, Shannon som en film idag ;) Catha gav mig en vecka innan han skulle fråga efter mitt nummer, annars skulle hon ge mig 20 kr, eller £2, haha! Dock kommer jag inte gå till gymmet lika mycket nästa vecka, för mamma och Vincent kommer, men jag sade 5 gånger istället då, eftersom jag går till gymmet 4-5 gånger i veckan ;)

 

Kände mig tom och platt när jag vaknade idag och mina armar hade växt på bara natten och blivit större och hårdare kändes det som!

Vid 12 gjorde jag lite havregrynsgröt och såg slutet på Saw VI.

...sedan blev det Saw VII + avbruten av chatt på fb med lite randomfolk.. :)

 

Gjorde broccoli och morotsmos vid kvart i 4 och diskade all disk och torkade av i kylen och slängde en morot som inte var frisk (stackars A-vitamin) och funderade flera gånger fram och tillbaka om jag skulle åka till gymmet idag, men kom på vid halv 5 när jag gick tillbaka till sängen (har legat hela dagen och gottat mig) att det är Young Farmers idag. Imorgon blir det Pizzalunch med ungdomarna, sedan fri tid för mig att åka till gymmet och Jane Ratner kommer och hämtar mig 18.50 för att åka till första stationen av progressive supper.

 

Såg även The Four Feathers med Heath Ledger och Kate Hudstron och åt andra lilla portionen av broccoli- och morotsmoset efter halva filmen. Jag uppfattade budskapet i filmen att om Gud har sänt något i din väg, så släpp det inte - möt det. Klockan var kvart i 7 när filmen var slut och jag hade legat i sängen hela dagen, så behövde ta en dusch om jag skulle till Young Farmers. Egentligen vill jag inte dit, för det finns ingen där som jag pratar med av de unga ändå. De är i sina gäng redan och sen är många av dem ca 10-14 år och några 15,16-åringar också..

 

SAW:

7an var i 3D (men jag såg den vanligt på datorn, med bra kvalité) Med massa döda! Rasisterna på skroten..
6an börjar med pendeln och Jill får den svarta lådan av sin exman John
5an var med de 5 personerna i de 4 rummen och i slutet kom de på att alla skulle ha överlevt
4an var med prövningarna för den mörka polisen som itne kunde släppa sin tanke om att rädda alla.. men han klarade inte av att rädda pervot på hotellrummet..
3an var Amandas lek med Jeff och Lynn och deras son som dog
2an var poliskvinnan som blev överfallen hemma och skulle rädda sig genom att ta nyckeln i frätande syra, men det var amanda som hade satt upp alla de lekarna och hennes lekar kunde man inte vinna, så hennes mage spräcktes.
1an är ju en som alla kan, när de skulle såga av sig benet

Man kommer förstå alla de 7 filmerna när man komer till sista sekunderna i 7an 
skall inte berätta det, men det är så jääävla smart!!! :D I LOVE SAW!!!

 

Vid 9 gjorde jag lite havregrynsgröt på julvis + en liten banan i och tog lite nötter till också. Är väldigt inriktad på det här med att äta lite och ofta nu för att hålla blodsockret på en nivå hela dagen, men då jag inte har gjort av med mycket energi idag, så harjag inte heller behövt äta mycket. Vart dålig på att dricka idag, men tog en flaska citronvatten på kvällen. När jag tränar drickerjag flera liter, behöver ibland gå på toa mitt i passet för att jag dricker så mycket - vilket är bra!

 

Som avslutning på filmdagen, så blev det 'Girls just want to have fun'. Första gången jag såg den, men den var faktiskt bra! :)

Pratade lite med Camilla och lite mer med Mirka (från Filipstad) på kvällen, samt försökte ännu en gång försöka hitta Andy eller Freddie på facebook genom att kolla på en karta med lite olika städer, men nää...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0