24 nov - Dorking med Jayne -> hem -> D.gym Andy+Freddie

Torsdag

 

Vaknade 7 av att de brötade när de tog fram soptunnorna där nere. Sen vaknade jag vid 9, men somnade om till 10 oc gick upp en kvart senare efter att ha gått igenom mina drömmar igen.

Drömde om familjen på pappas sida. Philip och jag och Kristin sprang någonstans och Philip tappade 20p som jag tog upp och sade 'finders keepers, loosers sneezers'. Sedan var jag på ett hotell (i England) och en snygg kille var där och skulle kolla vad jag hade i min smörgås. Jag hade lite allt möjligt konstigt.. pumpakärnor, paprika, någon form av salami och annat som jag inte kommer ihåg.. Jag kunde inte alla ord på engelska, så han sa du you mean rostbiff? Så sa jag nej, men det gillar jag också ibland. Sen förstod jag att han var ju svensk och så pratade vi lite. Frågade vart han var ifrån, men jag fick inget svar, så jag vaknade.

 

När jag gick upp, så var jag superhungrig och min mage var tom! Gjorde lite havregrynsgröt med kanel, russin, salt och tog lite nötter och åt vid datorn. Fixade mig lite snabbt och gick till pub-parkeringen för att åka med Jayne Chaffe till Dorking. Vi hämtade även upp en tant som skulle till tandläkaren. Jag gick till Halifax. Först gick jag förbi det för jag gick på andra sidan vägen, så såg det inte, men sedan kom jag rätt. Fick bokat ett möte till på tisdag kl 12 nästa vecka, vilket passar bra, för Emma behöver ingen barnvakt då ändå, för hennes föräldrar skulle komma då. Jag skulle träffa Jayne och tanten kl 1 utanför gymmet, så jag hade massa extratid. Gick in till en hälsobutik och köpte linfrön och en stor burk

 

Gym 18.30-21.30

När jag kom dit, så gav han mig en flirtblick genom att blinka med ena ögat och le och mima 'hello' ;) (han hade en kund, så kunde nog inte prata)
Jag svarade genom att le och mima 'hi' och så värmde jag upp på rullbandet 6 min och sedan på crosstrainern i en kvart, sedan stretchade jag :)

Gosingen kollade in mig när han gick runt med sin kund och tränade på olika stationer och jag kollade allt in honom också, hihi.

 

Andy var där med sin vän Thomas tror jag han heter, så han kom till mig på slutet av sin träning och snackade i typ en halvtimme :) Vi pratade om mat och vitaminer, för jag hade skrivit ner massa vitaminer och mineraler som jag får i mig av maten som jag äter och insett att jag måste äta mer varierat också. Han gav även ett tips på öl (har glömt namnet nu men det lär tyskt, men Thomas sa att det tydligen var amerikanskt). Hur som helst. Sedan pratade han med någon annan om att han sett på facebook att han vart utomlands, vilket betyder att han HAR facebook, så då är jag en liten bit på vägen. Hittar jag honom eller Freddie, så lär jag ju hitta den andra!


Mååånga leenden mellan mig och Freddie och jag fastnade med blicken en gång, så vi hade ögonkontakt i typ 5 långsamma sekunder i slutstretchingen. När jag hade stretchat klart, så gick jag och bytte om och kom in igen 10 min senare för att fylla på vattenflaskan och säga 'är du aldrig ledig?' men han var inte där.. 
Då gick jag ner långsamt för trappan och låtsades ringa någon (haha) det var tre i receptionen, men ingen Freddie, så jag gick den 30 m långa vägen för att komma till ytterdörren och 2 meter innan jag kom till dörren, så kom han in utifrån:

- Hello Bella, are you alright? :)
- Yes How are you? :)
- Yeah fine thanks. Are you eating carrots? 
- Yeah 
- why?
- to get the A-vitamins
- Are you like really healthy?
(tänkte på mitt svar, så väntade ett tag med att svara)
- nao..
(för ibland kan jag allt trycka i mig kakor, hihi,men det sade jag inte)
- You're like really bendy! I can't even touch my toes
(och så bende han over och kom ca 10 cm från fötterna). How do you do that? 
- Stretching, svarade jag då.
- You have to teach me that some day!
- Sure, haha
Sedan började han gå mot receptionen igen och jag slängde iväg:
- Take care!
- Yeah, you too!
ropade han då.

Kan inte fatta att jag kom ihåg vart enda ord, men vad kan jag säga mer än att jag är en bra lyssnare! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0