15 nov - Jane New, Babysitting Felix + Eve, dorking gym

Tisdag

 

Ooopsie.. fattade inte varför jag var tvungen att gå upp, drömde att jag var sen till något och när jag insåg att det, så kom jag på att jag var tcungen att vakna, för jag skulle till jobbet. 9.30 gick jag igenom vilken dag det var och varför jag skulle gå upp, så då kom jag på att just ja.. borde sitta i bilen nu och åka till Jane Newberry för sånggrupp, men kom iväg en kvart senare. Rostade två mackor, klädde på mig, packade en snabb träningsväska och tog ett äpple och gick till Tony och hämtade bilen och kom till Jane precis efter 10. Vi började sjunga precis när jag kom, pjuh!

 

Jane hade brått efteråt, så alla stack vid 10 och jag bara fem minuter efter, för hon skulle hämta sin man. Jag åkte då över till Emma som precis hade anlänt hemma och vi var ute och tittade på med Felix när Angela och grabbarna grejjade i trädgården. De flyttade träd. Felix har sina brödpinnar (breadsticks), så han höll sig lugn och på glatt humör. Jag pratade med honom hela tiden om vad de gjorde som om han förstod och glad blev han av det i alla fall, så det var ju bra! Två helt ok snygga killar där, haha ;)

 

När vi gick in, så hjälpte jag med att mata Felix med yoghurt och det gick jättebra faktiskt! Han åt upp allt. Emma var tvungen att vara ute och hjälpa till med träden och bestämma var de skulle vara, Felix sov som en stock när Emma åkte och hämtade Eve strax efter 12 och då gjorde jag en kopp te och en dubbelmacka med salami.. Kan man fatta, gris? Jag.. Det var väl inte supergott, men jo, gott ändå.. Satte mig vid bordet och drack mitt te och skrev en julsång.

När de kom hem en halvtimme senare ville Eve ut med en gång, så vi gick först och letade efter ekollon och sedan gungade vi lite. Hon svingade sig på en trapets och jag fångade henne.. ca 30 gånger kanske. Som tur är, så är hon ju liten och lätt. Vi var ute till halv tre och sen gick jag in och läste 'Den lilla sjöjungfrun' för Eve och Emma gick ut igen till jobbarna. Felix lekte på golvet och sedan satte vi oss också. Emma kom in vid tre och bytte Felix blöja för han hade gjort nummet två och jag hjälpte Eve på toaletten. Som tur var gjorde hon bara nummer ett.

 

Sedan åkte jag hem och gjorde klart ljusbäraren och gjorde spagettisoppa vid 5.

Kl 6 åkte jag till Dorking. Jag tog den smala genvägen vid mig idag för första gången, men som tur var fick jag inget möte! Det var ju kolsvart när jag åkte. Ställde bilen på Sainsbury's parkering (för det är ju gratis där efter 6) och joggade ner till gymmet. Andy var där, men han var på slutet av sin träning när jag kom, men han kom och pratade en stund efter sin stretch. Han skulle komma på torsdag nästa gång sade han, så bara jag har bilen då, så kan jag åka. Min stretch var stel både i början och slutet, trots att jag var på crossridern i 15 minuter.. Hade ögonkontakt några gånger med puddingen som jobbar som P.T där. Jag gick från gymmet kvart över 9 till bilen . Det luktade vinter - och kändes nästan som det också. Fy vad kallt det var!

 

Tog en dusch när jag kom hem och kokade ägg och rostade två mackor och tog spenatblad till. Mums! Såg extreme makeover medans jag åt.

Goa Catharina Holmgren (volontären i Market Overton/ovanför London) hittade denna till mig:

Letade jättelänge igår, men hittade den inte.. Tycker den är så najs! :)

 

Blev lite American Dad innan jag lade mig i sängen 00.20 och testade shack en gång till.. Spelar ingen roll vad jag gör, det GÅR JU INTE ATT VINNA... :S

00.34 vann jag spelet!! Bytte sida till svart, så att det var jag som jagade datorn och inte tvärtom. Nu vad det till och med nästan lätt.. Vann inte alla pjäserna, men fick shack matt! :D Nu säger jag godnatt! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0