13 nov - rememberence sunday (kriget) och cykla till dorking gym

Söndag

 

Gick upp, trött, fast ändå ganska pigg vid 10 och kokade ägg och fixade mig. Tog på mig den långa vit/blå-randiga skjortan, men OJ :O Nu märkte jag verkligen hur mina armar har växt, för det var tight! :O :D Är glad för att det händer saker i musklerna, så hoppas att den passar mamma istället! :)

 

10.40 gick jag till kyrkan. Satt med Sams barn Caroline och Hannah, samt med Jane Ratner. Gudstjänsten började inne i kyrkan 10.50och vid 11 gick vi ut ett tag vid en stor sten där namnen på de som dog i Abinger under kriget var inristade. Sedan gick vi in till kyrkan igen. Caroline och Hannah hade två klisterbösker som de höll på med och jag hjälpte Caroline. Sam sjöng i kören, så därför satt vi med dem.

Efter gudstjänsten blev det te och lite mingel. Jag träffade bebisen Harrys föräldrar. (Harry som kommer på babysången på måndagar med sin nanny). Föräldrarna var jättetrevliga!! :) Minns dock inte vad de heter..

 

Kvart över tolv gick jag hem och gjorde lite spaghettisoppa som var klar halv och en timme senare satt jag på cykeln till Dorking gym. Det tog 25 min dit. Det var så fint väder och så varmt, så jag åkte i mjukisbyxor och T-shirt. Självklart med musik i hörlurarna! Puddingen som är personlig tränare där var där, + ''gosen'' och ett gäng andra. Det var jättelugnt hela tiden. Vi var fem stycken som tränade samtidigt..

Det är faktiskt tråkigare att vara där när det är så lite folk än att behöva vänta på sin tur för att det är så mycket folk. Ne, pratade inte med någon idag, bara kollade ;) Gymmade från strax innan 2-strax efter 3. Sedan de galna stretchingarna i veckan, så kunde jag knappt stretcha benen alls idag! Aj aj aj vad ont det gjorde! Var så grymt stel i hamstrings, så det gick inte ens att gå ner i spagat. Eller a - hade ca 10 cm ner. Ingen som kollade ändå, så det var skönt på det viset! Vägde mig idag igen och det har varken gått upp eller ner. Bryr mig faktiskt inte så mycket över det på allmänt sätt, men jag vill ju kunna operera mig.. :/ Får se vad de säger angående mina muskler nu istället.. ;)

 

När jag cyklade hem, så stannade jag till vid Saindburys och köpte äggsandwich och en banan som vanligt för att få lite extra energi inför uppförsbackarna hem. Stannade 5 min vid bänken (som är lite mindre än halvvägs) och bara satt och tog det lugnt. Stannade även en stund och drack det sista vattnet när jag var vid uppförsbackarna hemma. Det gav mig massa energi och jag cyklade hem på 50 min från Saintburys, så tar man bort de 5 minutrarna på bänken, så blir det ju 45 min. Däremot, så skulle jag nog inte klarat det på 45 om jag hade cyklat hela vägen..

 

Tog en skön dusch när jag kom hem och tog två äggmackor med spenatblad. Mums!

 

På kvällen försökte jag komma vidare med cheerleadingdansen till Young Farmers, men jag kom ingenvart mer än första åttan som bara innehåller ett kanonhopp.. Tror att dansen jag gjorde för några veckor sedan är för svår för dem.. Tog även ner tempot lite på låten. Grejjade lite med boken istället. Jag blev jag klar med presentationen av pärlorna och bönerna i planeringsboken! :D Gjorde även lite andra sökningar och försökte leta efter bra bibelberättelser, men fann inte någon passande för barnen. Jag har tänkt skriva om det ändå så att det skall bli lättare och roligare för barnen, men ja vi får se hur det blir med allt..

 

Fingrarna ville bara pyssla, så jag lade ner boken ett tag och gjorde ett ''XP'' i form av en ljuskrona.. Vet inte om den kommer komma till användning, men vi får se :)

 

Snackade en del med Catta idag också :) Jag gillar verkligen henne! Vi klickade direkt och har samma humor och hon är så himla snäll och godhjärtad och vi har samma klädstil och allt.. Enda är att hon är skåning och jag är göteborgare :D

 

Kom i säng strax innan två på natten :O OJ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0