Hälsat på i Abinger 1 juli 2011!

Godmorgon Cool för att åka I rulltrappan i Waterloo
SPÄND :D 
De hade roliga, men bra cykelställ i Waterloo.
I väntan på tåget..
...och där kommer det



Läste informationen om mitt nya hem flera gånger.. Var inte nervös, men uppspelt!



Framme i Dorking!
...upp på bron... 
...och ut...

Jag sade till Caroline att jag skulle ha en cheerleadingbag.. Har börjat läsa Go Ask Alice igen
(Läste den i skolan för många år sedan)


HÄLSAT PÅ!
Jag hälsade på i Abinger Common i fredags (1 juli) under dagen och allt var så himla vackert där! Jättefina hus, stora trädgårdar, träd längst nästan hela vägen fram till byn från Dorking.. 
Caroline som är sekreterare några timmar i veckan kom och hämtade mig i Dorking och vi drack lite te i hennes trädgård och jag fick träffa hennes barn Hannah också som är 17 år och delaktig i ungdsomsgruppen. En stund senare kom kyrkoherden Tony och efter att ha fikat och pratat lite i ungefär 45 minuter, så åkte vi och tittade på mitt nya hem...

Carolines hus

Jag kommer att bo i en lägenhet som Emma Nolan hyr ut. Emma är en mamma till två pojkar på 11 och 15 år, samt en tjej på 17 år som hon också är med i ungdomsgruppen. Abby har jag för mig hon hette..

Ett dubbelsovrum (där jag skall sova), ett enkelsovrum, ett badrum med både badkar och dusch, en sal med matbord och stolar i ena delen och soffhörna med tv och öppen kamin i andra, samt ett kök med utrustning i lådor och skåp. HÄRLIGT! (Jag har mindre än en minut att gå till puben, mindre än två att gå till kyrkan och mindre än 4 att gå till skolan från där jag bor, så allt ligger verkligen nära!)

Emmas hus/min lägenhet
Skall bo över hennes garage

Mitt sovrum :D

Mitt gästrum. (Finns även en byrå där som jag antagligen kommer fylla..)

Tony och Emma i stora rummet. Dörren till våningen är där till vänster.

Kitchen :D

Bathroom

Jag var den första som fick se lägenheten, ingen hade bott där innan eller ens varit där inne och det var så himla fint!! Nyrenoverat - allting!

Här kommer 17-åriga Abby ut!

 

Sedan åkte vi runt lite i de närliggande små byarna, samt hämtade hans fru och åkte till puben och lunchade. Caroline kom också och till kaffet sedan kom Jane, en dam som fixar blommor till kyrkan. Hennes son bor i Stockholm, nygift med en svensk tjej där, så hon hälsade genom att säga hej :) Var lite roligt!

 

Mätta efter kyckling på trä, samt sallad och en egenbakad baguettebit, så gick vi till skolan och kollade lite och träffade en mamma med sina två barn, varav ett av dem går i barngruppen i kyrkan.

Vi avslutade min tur i Abinger med kyrkan. Gammal utanpå, men renoverad inne efter en brand för många år sedan.


Mr and Mrs Berry körde mig till Dorking, men då tåget inte skulle komma på 20 min, vilket de tyckte var länge att vänta, så åkte vi till gymmet en snabbis och kollade.




Alla var verkligen jättetrevliga och jag längtar så mycket tills jag flyttar dit så det är helt sjukt!!! Jag vet att det kommer gå fort ändå, för hela min sommar är planerad med jobb och läger, men jag vill gärna tänka tanken ändå...!
(Förresten, så har jag fattat fel innan om antalet invånare.. Abinger Common har inte alls bara 30 hus, utan det var en annan närliggande by.. Abinger har några hundra i alla fall..)


Kort inlägg från resan dit på engelska...

I went the wrong way at first, but as I was out in time, I could get off the underground train and go to the the other side and remain calm. I had onw hour to get to Waterloo. When I came to Paddington (one station further), I looked so lost that a man who worked there asked me if I needed help, and I really did! I looked at every sign, but still looked like a mark of interrogation.. xD

When I finally knew the way to the Bakerloo line, it was a long way, but I came threw and got to Waterloo safe. I ate a carrot, but I couldn't fint any garbage can anywhere at the station in Waterloo... How can England be so clean when there's so hard to fint a garbage can..? :O

I arrived halv an hour erlier and right in time, about 11 o' clock Caroline came to me and said hello...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0