7 dec - bank, bok, diska & städa

Onsdag

 

Fy, drömde att det kom rök ur vardagsrummet och att det börjat brinna på grund av att datorn var i ett uttag låångt borta så det blev hål i mattan och jag tog på mig en morgonrock och sprang ut, sedan minns jag inte mer. Fy läskigt!

 

Vaknade vid 4.30 inatt och hade supervärk!! Var vaken i en timme, åt en majsburk och värmde vetekudden, så det blev lite bättre!

 

Vaknade 8.45 och mådde fortfarande itne bra och var så trött efter den dåliga sömnen, så jag försökte ringa både Tony och Caroline, men ingen svarade, så jag smsade att jag mådde så dåligt och gick till sängs igen. Sov till 12 istället och vaknade och mådde lite bättre i alla fall. Gick upp ur sängen halv 1 och klädde på mig och kom iväg 12.43 och framme 10 minuter och 5,3 miles senare på gymmets parkering. Lade i 60p för en timme.

Gick till Halifax för att öppna ett bankkonto. Började få lite värk när jag satt och väntade, så svalde sista värktabletten.

Jag hittade inte mitt körkort när jag skulle ge henne uppgifter, hoppades att det kanske låg i träningsväskan, så att jag itne har tappat det!! Som tur var hade jag så mycket annat, så det gick bra att öppna det. Hon kollade ändå bara på passet och mitt medical card. Hon var jättesnäll och började mötet med att prata om hur det var att flytta till ett nytt ställe och så.

Allt tog ca 50 minuter, så det var perfekt! Måste dock in imorgon och sätta in £100 för att aktivera det och efter 24 timmar kan jag ta ut det igen om jag nu vill.. Efter ungefär en vecka, så kommer kortet och koden och jag kan börja handla - och viktigast av allt: FÅ LÖN!

Hemvägen var 5,8 miles. Skulle försöka ställa klockan igås, så det var då jag märkte att man kunde kolla hur lång en sträcka var från A till B :) Superbra nu när jag skal räkna ut hur mycket pengar jag skall ha tillbaka för bensin varje månad :D 45p/mile.. Vet inte om det är mycket eller lite, men.

 

Lyssnade lite på Jane Newberrys jul-sånghäfte. Helen ringde mig och vi bestömde att vi skulle ses nästa onsdag efter Tots Prays.

Översatte ett litet barn av davids hus och ett rim (here's a box and here's a lid..) Nu börjar det gå neråt med minnet på datorn igen! bara 6 GB ledigt.. :O Får kolla och radera lite fler filmer nu!

 

Åt soppan till lunch och middag som jag gjorde i förrgår + en majsburk på kvällen.

Timetable. Jag satte in mig själv varannan söndag.

 

Skrev klart 'Pearls of life' vid 00.30 och blev klar med 'om mig' på de sista sidorna en timme senare. Mailade Helen och vi skulle kolla mer på det på onsdag

 

Catha - facebook chatt funkar!!! :D

 

Började städa och diska. Slängde faktiskt inte bara grejerna i garderoben, utan hängde upp, vek och lade saker i tvätten. Duktiga mig :D Diskade allt från dagarna som gått. Blev klar 2.30 och fixade mig och hoppade i säng med en vetekudde, för min nacke dödar mig snart!!! bloggade lite och såg slutet på gremlins vid 3.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0